ابهام دربرگزاری شورای عالی اصلاح طلبان، خبری ازمجوزورضایتنیست

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران، گروه سیاست: برخی رسانه های اصلاح طلب از برگزاری دومین جلسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، در روز یکشنبه (25 شهریور) با دستور کار انتخاب هیئت رئیسه و اعضای کمیته ها خبر داده اند. این در حالیست که اولین جلسه این شورا با دعوت محمدرضا عارف و با حضور رئیس دولت اصلاحات در روز دوشنبه (12 شهریور) برگزار گردید.

ابهام دربرگزاری شورای عالی اصلاح طلبان، خبری ازمجوزورضایتنیست

خبرنگاران برای اطلاع دقیق تر از جزئیات جلسه فردا، به سراغ برخی اعضای این شورا رفته است. یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش گردد، در گفتگویی با خبرنگاران، گفت: هنوز نسبت پارلمان اصلاحات با شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مورد آنالیز قرار نگرفته است.

وی درباره جلسه فردای شورای عالی اصلاح طلبان گفت: از اعضای شورای عالی اصلاح طلبان برای حضور در جلسه فردا دعوت به عمل آمده است اما از اینکه این جلسه تشکیل بگردد یا نگردد، اطلاعی ندارم.

این منبع آگاه گفت: قرار بود جلسه دوم شورای عالی اصلاح طلبان، پس از فرایند اخذ مجوز از وزارت کشور و همچنین راضی کردن شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار گردد اما هیچ کدام از این اقدامات انجام نشده است.

وی توضیح داد: مراجع قضایی، شورای عالی اصلاح طلبان را غیرقانونی و غیررسمی می دانند و من هم به جهت عضویت در این شورا، پرونده قضایی دارم.

این منبع آگاه در شرایطی از معلوم نبودن رابطه میان شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و پارلمان اصلاحات سخن گفته که یدالله طاهرنژاد نائب رئیسه کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، هفته گذشته در گفتگویی با خبرنگاران، گفت: پارلمان اصلاحات، نهاد بالادستی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خواهد بود.

خبرنگاران برای کسب اطلاعات بیشتر از جلسه فردای شورای عالی اصلاح طلبان، به سراغ مرتضی مبلغ و سیدمعروف صمدی از اعضای این شورا رفت اما این دو چهره، با بیان جمله مشترک من نمی خواهم درباره این مساله صحبت کنم محذوریت شان از بیان جزئیات این جلسه را اعلام کردند.

لازم به ذکر است؛ شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در پاییز سال 94 برای ایجاد انسجام میان نیروهای اصلاح طلب شکل گرفت. این شورا در تهیه لیست امید برای انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار بود. دور دوم فعالیت های این شورا، از شهریورماه سال 95 -برای آمادگی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال 96- شروع شد.

شروع دور سوم فعالیت های شورای عالی اصلاح طلبان، به دلیل نقدها گسترده گروه های مختلف اصلاح طلبی از عملکرد همراه با ابهام این شورا در تهیه لیست شوراهای شهر 96، با وقفه ای طولانی همراه شد.

انتها در تاریخ 12 شهریورماه 97 اولین جلسه از دور سوم فعالیت های شورای عالی اصلاح طلبان برگزار گردید؛ هر چند تعدادی از احزاب اصلاح طلب، نظیر مجمع نیروهای خط امام(ره)، حزب اراده ملت ایران و حزب مردم سالاری، ترجیح دادند موضع تحریمی خود نسبت به جلسات این شورا را در پیش بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 45

به "ابهام دربرگزاری شورای عالی اصلاح طلبان، خبری ازمجوزورضایتنیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام دربرگزاری شورای عالی اصلاح طلبان، خبری ازمجوزورضایتنیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید