جزئیات ملاقات امیر قطر و چاووش اوغلو

به گزارش مجله وتورلد، وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با هتای ترکیه ای گفت، قطر در حمایت از برادران در لیبی جدی است و امیدوار است دولت در اسرع وقت تشکیل گردد.

جزئیات ملاقات امیر قطر و چاووش اوغلو

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تاکید نمود: به حمایت از برادران مان در لیبی تا انتها بحران و برگزاری انتخابات ادامه خواهیم داد.

آل ثانی از حمایت و کوشش های ترکیه در خصوص تحولات دموکراتیک در لیبی قدردانی نموده و اظهار کرد: قطر همواره از مردم لیبی حمایت می نماید.

وزیر خارجه قطر از ترکیه به دلیل حمایتش از منافع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تشکر کرد. او گفت: روابط دو کشور شاهد تحولی بزرگ است.

وی چاووش اوغلو را برادر و دست خود خوانده و گفت: از همبستگی استراتژیک، مشارکت مالی و سیاسی و همکاری ترکیه تشکر می کنیم، در ششمین جلسه کمیته عالی استراتژیک که در 26 نوامبر سال 2020 برگزار گردید تصمیمات بسیار مهمی اتخاذ شد.

وزیر خارجه قطر اضافه نمود: با کشور دوست و برادر ترکیه، آخرین تحولات در خصوص ایران و ایالات متحده را مورد ارزیابی قرار دادیم.

وی همچنین اذعان داشت: با همتای ترک خود در خصوص تحولات سوریه و افغانستان نیز بحث و رایزنی کردیم.

وزیر خارجه ترکیه نیز اظهار کرد: امیدواریم به راهکار سیاسی در لیبی و سوریه دست یابیم. دوحه و آنکارا می توانند برای حل مسائل منطقه کوشش نمایند.

چاووش اوغلو همچنین روابط ترکیه و قطر را استراتژیک و ویژه خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی٬ امیر قطر ملاقات و گفت وگو کرد.

همچنین خبرگزاری آناتولی گزارش داد، مولود چاووش اوغلو با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی٬ امیر قطر در دوحه، پایتخت این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

چاووش اوغلو در حساب توییتر خود در این باره نوشت: در ملاقات با امیر قطر سلام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کشورمان را ابلاغ کردم.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: قطر از اختلافات خلیج فارس قوی تر خارج شد. به شیخ تمیم به خاطر رهبری وی در این فرایند تبریک عرض کردیم.

در بیانیه دفتر امیر قطر نیز آمده است، امیر قطر و چاووش اوغلو به آنالیز آخرین رویدادهای منطقه و دنیا و نیز توسعه روابط دوجانبه استراتژیک بین دو کشور برادر و راه های تقویت آن پرداختند.

سفر به دوحه آخرین ایستگاه سفر وزیر خارجه ترکیه به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بود که شامل کویت و عمان هم می شد.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1488

به "جزئیات ملاقات امیر قطر و چاووش اوغلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات ملاقات امیر قطر و چاووش اوغلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید