کرونا بر آتش اشتیاق علاقه مندان مهاجرت به کانادا دمیده است

به گزارش مجله وتورلد، مطالعه ای که جدیدا اجرا شده تعیین نموده است که کرونا هم حریف علاقه مندان به مهاجرت به کانادا نشده است. طی این نظرسنجی که ماه ژوئن به وسیله World Education Services (WES) اجرا شده است نیمی از پاسخ دهندگان گفته اند که کرونا علاقه آنها به مهاجرت به کانادا را افزایش داده است. موسسه مزبور معادل یابی مدارک تحصیلی متقاضیان مهاجرت کاری/مالی به کانادا را بر عهده دارد. این موسسه اعلام نموده است که از انجا که هر هفته با هزاران متقاضی مهاجرت در ارتباط است انگیزه ها و نیت علاقه مندان مهاجرت را می سنجد.

کرونا بر آتش اشتیاق علاقه مندان مهاجرت به کانادا دمیده است

تعداد افرادی که گفته اند همه گیری کرونا باعث افزایش اشتیاق آنها به مهاجرت به کانادا شده است نسبت به افرادی که گفته اند کرونا باعث رادن شدن آنها از مهاجرت به کانادا شده است بیشتر بوده است. در ماه ژوئن 45 درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی مزبور گفته اند که به خاطر همه گیری کرونا علاقه مند به مهاجرت به کانادا هستند در حالی است که تنها 6 درصد گفته اند علاقه چندانی به مهاجرت به کانادا ندارند. بعلاوه تعداد افرادی که گفته اند مهاجرت به کانادا را به بعد موکول نموده اند کمتر بوده است. در ماه ژوئن حدود 32 درصد پاسخ دهندگان گفته اند که در فکر به تاخیر انداختن مهاجرت خود به کانادا هستند. در حالی که در ماه آوریل 32 درصد چنین نظری داشتند.

دلیل؟ احتمالا شرایط مالی دنیا

نظرسنجی موسسه WES بعلاوه تعیین نموده است که بسیاری از پاسخ دهندگان انتظار داشته اند شرایط مالی کانادا نسبت به شرایط مالی زادگاهشان وخامت کمتری داشته باشد. با اینکه اقتصاد کانادا نیز از ضربات مهلک کرونا بی نصیب نمانده است نظرسنجی Labour Force دریافته که حدود 55 درصد مشاغلی که به خاطر کرونا از دست رفته اند در ماه جولای بازگشته اند. گرچه این نظرسنجی تعیین نموده که نگرانی های مالی در بین متقاضیان مهاجرت شیوع دارد اما بسیاری از پاسخ دهندگان انتظار داشته اند که شرایط مالی کانادا نسبت به زادگاهشان بهتر باشد. در این نظرسنجی هم متقاضیان مهاجرت به کانادا از اقتصاد وطن خود تصور منفی تری داشته اند.

تفاوت در انتظارات به مرور زمان بیشتر شده است. در ماه ژوئن 58 درصد پاسخ دهندگان انتظار داشته اند که شرایط مالی کانادا وخیم باشد در حالیکه 80 درصد انتظار داشته اند که وضع مالی در زادگاهشان وخیم تر از اوضاع مالی کانادا باشد. انتظارات پاسخ دهندگان در ماه آوریل تقریبا یکسان بوده اما تنها 68 درصد انتظار وخامت مالی در کانادا را داشته اند.

کانادا همچنان محتاج مهاجران است

کانادا به خاطر نرخ بالای بازنشستگی و نرخ پایین زاد و ولد با کمبود بلندمدت نیروی کار روبرو است. این مسائل قبل از همه گیری کرونا برقرار بود و بعضی از صاحب نظران گفته اند که کرونا اوضاع را بدتر نموده است. موسسهWES گفته است که کانادا از جذابیت علی الدوام کانادا برای علاقه مندان شادمان است. تازه واردان در ترمیم کانادا نقشی کلیدی ایفا می نمایند. مارکو مندچینو وزیر مهاجرت کانادا نیز همین نظر را دارد و پیوسته گفته است که مهاجرت در اولویت کانادای پساکروناست.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1957

به "کرونا بر آتش اشتیاق علاقه مندان مهاجرت به کانادا دمیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا بر آتش اشتیاق علاقه مندان مهاجرت به کانادا دمیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید