تحصیل در رشته حقوق در کانادا

به گزارش مجله وتورلد، رشته حقوق در کانادا

رشته حقوق در کانادا | رشته حقوق یکی از بهترین رشته های تحصیلی در دنیا می باشد در واقع وکالت و رشته حقوق جز 10 شغل پر درآمد سر تاسر دنیا می باشد و همه ساله تقاضای زیادی برای تحصیل در رشته وکالت و ورود به این رشته در سطح بین الملل وجود دارد. یکی از کشورهایی که سابقه درخشان و طولانی در آموزش شاخه های مختلف رشته حقوق دارد کشور کانادا است. شرایط تحصیل و آموزش برای رشته حقوق در کشور کانادا با کشور ایران کاملا متفاوت است.

تحصیل در رشته حقوق در کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

تحصیل در دوره لیسانس حقوق در کانادا

دوره کارشناسی حقوق در کانادا، معمولا سه تا چهار سال طول می کشد. 22 دانشگاه در کانادا دوره حقوق را ارائه می نمایند که 6 دانشگاه در انتاریو هستند. داشتن نمره LSAT و معدل لیسانس بالا برای اخذ پذیرش بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید:

تحصیل در دوره فوق لیسانس حقوق در کانادا

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حقوق در کانادا معمولا یک تا دو سال بوده و ورود به آن بسیار رقابتی است. دوره فوق لیسانس می تواند با سرانجام نامه یا بدون سرانجام نامهدر یکی از این رشته ها: Business Law, Legal Theory, Criminal Law and Health Law, Ethics and Policy باشد. دوره های یک ساله کاربردی نیز در مقطع فوق لیسانس ارائه می شود که هدف آنها تعلیم گرایش مشخصی از حقوق می باشد.

بیشتر بخوانید:

تحصیل در دوره دکتری حقوق در کانادا

ادامه تحصیل در دکترای حقوق در کانادا سه ساله بوده و بیشتر برای متقاضیانی مناسب است که هدف تدریس در دانشگاه را دارند.

  • گذراندن حداقل دو سال تحصیلات دانشگاهی یا کالج پس از دیپلم دبیرستان. این دوره می تواند در هر رشته ای که تمایل دارید باشد و هیچ محدودیتی ندارد.
  • شرکت در آزمون ال ست LSAT
  • گذراندن دوره لیسانس حقوق در کانادا

همچنین باید در یکی از BAR ها یا همان دادگستری ها در یکی از استان ها عضو شوید. در هر استانی که قصد فعالیت دارید باید بدانید که هر کدام از استان ها قوانین خود را به صورت جداگانه وضع می نمایند

بیشتر بخوانید:

ادامه تحصیل وکالت در کانادا

متقاضیانی که در سیستم حقوق کشور ایران تحصیل کرده اند، بر پایه Civil Law تحصیلات خود را پایه گذاری کرده اند که کاملا با سیستم حقوق در کشور کانادا که Common Law می باشد متفاوت است. از این رو گذراندن مراحل تحصیلی و آزمون ها عضو جداناپذیر از این جهت خواهد بود.

توجه: تقریبا تمامی فارغ التحصیلان رشته حقوق در سیستم Civil Law، در صورت تمایل برای اخذ مجوز فعالیت در کشورهایی که سیستم حقوقی Common Law دارند باید واحد های زیر را بگذرانند:

  • Canadian Administrative Law
  • Canadian Constitutional Law
  • Canadian Criminal Law
  • Foundations of Canadian Law
  • Canadian Professional Responsibility

دریافت پذیرش رشته حقوق در کانادا

اولین قدم برای دریافت پذیرش از رشته حقوق در کشور کانادا ،تسلط به زبان انگلیسی و دارا بودن مدرک آیلتس با نمره عالی است. برای تحصیل در رشته حقوق در کانادا درخواست نماینده بایستی مدرک دیپلم دبیرستان را داشته باشد و همچنین دو سال سابقه تحصیلی در دیگر رشته ها را دارا باشد. بیشتر متقاضیان رشته حقوق در کانادا قبل از تحصیل در رشته حقوق مدرک کارشناسی شان را در رشته دیگری دارند.

تمامی متقاضیان ورود به رشته حقوق، بعد از حداقل دو سال تحصیل در رشته های دیگر می توانند وارد دانشکده حقوق شوند. آزمونی که متقاضیان بایستی در آن شرکت نمایند آزمونLSAT نامیده می شود و این آزمون در طی یک سال 4 بار برگزار می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق در کانادا معمولا سه تا چهار سال زمان می برد.

ارائه نمره LSAT و یا لیسانس در هر رشته ای و برای دانشجویان غیر کانادایی، نمره آیلتس برای دریافت پذیرش از دانشگاه بسیار مهم است. بعد از اینکه پذیرش دانشگاه را گرفتند و مدت زمان تحصیل سه یا چهار ساله طی شد، می توان در دوره فوق لیسانس در هر کدام از گرایش های حقوق در کانادا شرکت کرد. البته دوره های یکساله کاربردی نیز در مقطع فوق لیسانس وجود دارد که می توان در آنها شرکت نمود.

بیشتر بخوانید:

بعد از اخذ مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس در رشته حقوق ، کلیه فارغ التحصیلان بایستی حدودا یک سال در موسسات حقوقی و زیر نظر وکلای حرفه ای کارآموزی نمایند و به این دوره کارآموزی اصطلاحا Articling گفته می شود. اگر در انتاریو هستید می توانید به جای یک سال کارآموزی، دوره LLP که در دانشگاه اتاوا یا رایرسون برگزار می شود را گذرانده و 4 ماه حدودا کارورزی کنید و در آخرین مرحله بعد از انجام تمامی این مراحل ، بایستی در آزمون BAR شرکت کرده و نمره مناسب را کسب کنید.

درآمد و بازار کار وکلا در کانادا

یکی از دلایلی که موجب افزایش مهاجرت وکلا به کانادا شده است ، درآمد بالا و بازار کار داغ رشته حقوق در کانادا می باشد. وکلای حرفه ای و پیروز در کانادا معمولا به 3 یا 4 زبان رسمی تسلط دارند و با سیستم های حقوقی بین المللی نیز آشنایی کامل دارند. قوانین وکالت و دادگستری در بیشتر ایالت های کانادا مشابه است. افرادی که به طور رسمی در کانادا وکیل بوده و فعالیت می نمایند، برای عضویت در کانون وکلا، بایستی بتوانند مدارک تحصیلی شان را به ارزیابی کمیسیون ملی کانادا که زیر مجموعه کانون وکلای کانادا است، رسانده و مجوز لازم را اخذ نمایند.

بیشتر بخوانید:

در رابطه با درآمد وکلا در کانادا و بازار کار رشته حقوق در کانادا می توان گفت که میانگین دریافتی حقوق وکلا از 45000 تا 85000 دلار در سال متغیر است که البته این رقم با توجه به سابقه کار، پست سازمانی ، میزان مهارت و دانش وکیل و پیروزیت آنها در پرونده ها کاملا متفاوت است.

مهاجرت به کانادا به وسیله رشته حقوق

به واسطه رشته حقوق در کانادا و همچنین تحصیل رشته حقوق در کانادا می توانید در برنامه های مهاجرتی اسکیل ورکر و یا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرده و نتایج خوبی به دست آورید. برای شرکت در برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر به وسیله رشته حقوق در کانادا و اخذ ویزای کار کانادا بایستی شرایط زیر را دارا بود :

  • کسب حداقل 68 امتیاز از 100 امتیاز
  • ارایه گواهی اشتغال به کار در این زمینه و یا ارایه رزومه کاری و سوابق کاری در زمینه حقوقی
  • دارا بودن مدرک آیلتس با نمره مناسب

در کشور کانادا فعالیت در زمینه شغل هایی که با اموال و یا سلامت مردم جامعه در ارتباط هستند، منوط به اخذ مجوزات لازم از سازمان های دولتی و یا عضویت در برخی سازمانها و انجمن های مرتبط است به نحوی که این سازمان و یا انجمن ها بتوانند به راحتی بر فعالیت شما نظارت نمایند.یکی از این مشاغل ، وکالت در کانادا می باشد. معمولا به این انجمن هایی که مربوط به رشته حقوق هستند در کانادا Law Society گفته می شود. بازار کار رشته حقوق در کانادا فقط شامل وکلای رسمی دعاوی نمی باشد ، بلکه رده های پایین تر یعنی از کارآموز وکالت گرفته تا شرکای یک دفتر کار را شامل می شود.

شغل وکالت در کانادا دارای طیف وسیعی از مشاغل می باشد که می تواند افراد زیادی را مشغول به فعالیت در این زمینه کند.

در کشور کانادا 16 دانشکده حقوق وجود دارد ، که شش باب از این دانشکده ها در انتاریو می باشد و بیش از صدها دانشکده حقوق دیگر در ایالات متحده امریکا و در سراسر دنیا وجود دارد.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته حقوق در کانادا

پیش از ورود به بیشتر مدارس حقوق کانادا احتیاج است که مدرک لیسانس داشته باشید یا 90 واحد (سه سال) از مقطع لیسانس را گذرانده باشید. جهت آگاهی از سیاست های پذیرش مدرسه موردنظرتان در مقطع کارشناسی، راهنمای رسمی LSAC مربوط به مدارس حقوق کانادا را آنالیز کنید.

هزینه تحصیل رشته حقوق در دانشگاه های کانادا

درست مانند بسیاری از کشورها، دانشکده های حقوق کانادا تخفیف قابل توجهی به دانشجویان داخلی خود ارائه می دهند، اما شهریه در کانادا می تواند بین موسسات متفاوت باشد. دوره LLM در دانشگاه معتبر تورنتو برای دانشجویان بین المللی 38،710 دلار و برای دانشجویان داخلی 11350 دلار هزینه دارد. از طرف دیگر، دانشگاه بریتیش کلمبیا که بسیار مورد احترام است، شهریه 9،503 دلار را برای دانشجویان بین المللی ارائه می نماید.

هزینه تحصیل در رشته حقوق کشور کانادا چقدر می باشد؟ تحصیل در رشته حقوق چه در اروپا و چه در آمریکا طرفداران بسیاری دارد اما هزینه تحصیل در هر دو کشور با توجه به دانشگاه ها متفاوت است. مانند بسیاری از کشورها، هزینه تحصیل برای دانشجویان این کشور پایین تر از هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی است. هزینه شهریه رشته حقوق در دانشگاه تورنتو برای دانشجویان بین المللی 38710 دلار و برای دانشجویان کانادایی 11350 دلار می باشد.

بیشتر بخوانید:

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا به صورت مازاد هزینه اضافی دانشجویی را شامل می شود که برای دانشجویان داخلی و بین المللی بین 500 تا 1000 دلار در هر سال تحصیلی با یک نرخ ثابت می باشد. همچنین ملاحظاتی مانند کتاب های درسی وجود دارد که می تواند گران باشد و شما باید برای آن ها حدود 300 دلار بودجه کنید. همچنین بسیاری از دانشکده های حقوقی هزینه درخواست را بین 100 تا 200 دلار در هر برنامه مطالبه می نمایند، اما این قیمت ها بین استان ها متفاوت می باشد.

محل اقامت برای اجاره متفاوت است و دانشجویان در شهر های عظیم مانند تورنتو، کلگری و ونکوور که به صورت خصوصی مکانی را اجاره می نمایند، باید انتظار داشته باشند تا 900 دلار در ماه هزینه نمایند که این مقدار با سایر شهر های بین المللی قابل مقایسه می باشد. بیشتر دانشگاه های کانادا، دقیقاً مانند دانشگاه دالوشی، یک خانه فارغ التحصیل را ارائه می دهند، که یک واحد اقامتی برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی می باشد. در دانشگاه دالوشی، گراد هاوس برای یک سال تحصیلی کامل 7905 دلار هزینه دارد.

شرایط کار رشته حقوق در کانادا

طبق آنالیز های اخیر در رابطه با بازار کار رشته حقوق، 63 درصد از افراد مورد آنالیز پاسخ داده اند که شرکت یا اداره حقوقی آن ها در شش ماه آینده قصد استخدام افرادی جدید را دارد و بر این اساس بازار کار وکلا در گردش می باشد. این نظرسنجی توسط شرکت مشاوره حقوقی رابرت هال صورت گرفته است که برای این منظور طی شش ماه گذشته 150 وکیل در سراسر کانادا مورد نظرسنجی قرار گرفته اند.

هر کدام از وکلایی که پاسخ دادند، دارای حداقل پنج سال تجربه کاری بوده اند و مسئولیت استخدام را در شرکتشان به عهده داشته اند. آنها یا در شرکتهای حقوقی با بیش از 20 کارمند ویا به عنوان قسمتی از یک بخش حقوقی داخلی در شرکت هایی با حداقل 1.000 کارمند مشغول به کار بوده اند. وکلای مورد آنالیز بیان کرده اند که استخدام را افزایش می دهند. به گفته چارلز ولکرت، رئیس ارشد شرکت حقوقی رابرت هلف، یافته ها حاکی از آن است که در مقایسه با نتایج حاصل از آنالیز سال 2018، تقاضا برای استخدام های جدید 23 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

وکلا در انتاریو توسط انجمن حقوق بالا کانادا تنظیم می شوند. رشد اشتغال در این زمینه مستلزم تقاضا برای خدمات حقوقی است که به دلیل افزایش فعالیت مالی در زمان های مالی قوی افزایش می یابد.

جهت تحصیل در رشته حقوق در کانادا شما نمی توانید به طور مستقیم از دبیرستان وارد دانشکده شوید. پس از به سرانجام رساندن دبیرستان ، به تحصیلات خود در دانشگاه ادامه دهید . هر مدرک دانشگاهی، به عنوان مثال: BA ، BSc ، BBA ، Bcomm ، BEng. ، Bmus ، BPHE ، BKin ، و مانند آن ، آمادگی خوبی برای ورود به دانشکده حقوق می باشد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته حقوق در کانادا

در کانادا 23 دانشگاه و دانشکده وجود دارد که رشته حقوق را ارایه می دهند و در بین برترین های دنیا قرار دارند. سه تا از این 23 دانشکده در بین 50 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته حقوق عبارتند از:

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه تورنتو

لیست دانشگاه های ارائه دهنده رشته حقوق:

  1. دانشگاه دال هوس
  2. دانشگاه لیک هد
  3. دانشگاه مک گیل
  4. دانشگاه تامسون ریور
  5. دانشگاه آلبرتا
  6. دانشگاه بریتیش کلمبیا
  7. دانشگاه کلگری
  8. دانشگاه منیتوبا
  9. دانشگاه نیو برانزوئیک
  10. دانشگاه اوتاوا
  11. دانشگاه ساسکاچوآن
  12. دانشگاه تورنتو
  13. دانشگاه ویکتوریا
  14. دانشگاه غربی انتاریو
  15. دانشگاه ویندسور
  16. دانشگاه دمونکتون
  17. دانشگاه مونترال
  18. دانشگاه یورک
  19. دانشگاه مک گیل
  20. دانشگاه د شربروک
  21. دانشگاه دکوئیبک مونترال
  22. دانشگاه لاوال

بیشتر بخوانید:

رتبه و رنکینگ دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته حقوق

بهترین رتبه بندی دانشگاه های دنیا نیز اطلاعات در خصوص اینکه دانشگاه های ایالات متحده که اخبار آمریکا را به صورت جداگانه برای بیش از 30 سال در رتبه بندی قرار داده اند، ارائه می دهند. همه دانشگاه ها می توانند خود را در برابر دانشگاه های در سطح کشور و منطقه خود مقایسه نمایند. این امر در صحنه دنیای بیشتر قابل مشاهده است و همچنین معیاری است تا دانشگاه های برتر در کشورهای دیگر با یکدیگر همکاری نمایند.

بیشتر بخوانید:

آزمون وکالت کانادا

LSAT تنها آزمون پذیرفته شده برای اهداف پذیرش توسط تمام دانشکده های معتبر حقوق ABA و دانشکده های حقوق کانادا است. برخی از دانشکده های حقوق، آزمون های دیگری را برای پذیرش غیر از LSAT می پذیرند. با این حال، دانش جویانی که می خواهند شانس خود را برای پذیرش به حدبیشتر برسانند، به آن ها توصیه می شود که LSAT را بگیرند.

این آزمون تنها توسط تمام دانشگاه های معتبر حقوق ABA پذیرفته شده است و این تنها آزمونی است که به آزمون گیرنده یاری می نماید تا معین کند که آیا متقاضی برای دانشگاه های حقوق مناسب است یا خیر. حداقل الزامات واجد شرایط بودن برای دوره های کارشناسی ارشد، در زیر ارائه شده است. یک متقاضی اگر الزامات را برآورده نکند مجاز به پذیرش نیست، اما متقاضیانی که الزامات را برآورده نمی نماید در نظر گرفته نمی شود.

بیشتر بخوانید:

متقاضیان برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد، باید مدرک لیسانس حقوق و یا معادل مدرک حقوق از یک دانشگاه معتبر با میانگین نمره کل 3.0/4.0 و یا معادل آن را داشته باشد. متقاضیان مدرک کارشناسی ارشد حقوق هوا فضا که دارای مدرک لیسانس نیستند، باید دو مورد زیر را داشته باشند:

  • دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته های دیگر
  • تجربه کافی تخصصی در زمینه حقوق هوافضا برای جبران عدم داشتن مدرک حقوق

یک تاریخچه برنامه تحصیلی را ضمیمه کنید. برای اطلاعات بیشتر به اداره پذیرش کارشناسی ارشد ایمیل بزنید. دروس در دوره کارشناسی ارشد حقوق به زبان انگلیسی ارائه می شود، باید توانایی زبان انگلیسی برای پذیرش نشان داده شود. برای برقراری ارتباط با تمام دانشجویان حقوق، و درک تمام مطالب درسی، توانایی در صحبت کردن و خواندن فرانسوی یک امتیازمحسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

کار در کانادا

همه دانشجویان ممکن است انتخاب نمایند که مقاله ها و سرانجام نامه ها را به زبان انگلیسی یا فرانسوی بنویسند. برای دانشجویان برای پذیرش در رشته کارشناسی ارشد در دانشکده حقوق ، توانایی در زبان انگلیسی الزامی است.

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته حقوق

دانشگاه تورنتو کانادا شهرت خوبی را به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های این کشور به دست آورده است. اگر چه مجله Maclean دیگر رتبه بندی سالانه دانشگاه های حقوق خود را منتشر نمی نماید، در حالی که دانشگاه تورنتو به طور مداوم این فهرست را ارایه می دهد. این دانشگاه، دوره های کارشناسی ارشد حقوق در تعدادی از رشته ها، از جمله حقوق کسب و کار، حقوق کیفری و نظریه حقوقی ارایه می دهد. راهنمای کارشناسی ارشد حقوق در فهرست LL.M UafT آمده است. در قانون بهداشت، اخلاق و سیاست به عنوان یکی از 10 دوره های برتر کارشناسی ارشد در قانون بهداشت دنیای می باشد.

دانشگاه مک گیل به دلیل شهرت قوی خود، گاهی اوقات به عنوان هاروارد شمالی شناخته می شود: گرچه برخی از طرفداران دانشگاه تورنتو ممکن است با این مسئله که این دانشگاه یکی از تنها سه دانشگاه انگلیسی زبان در کبک می باشد، روبرو شوند. دانشجویان کارشناسی حقوق در کبک باید حداقل منفعل دوزبانه در زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط کافی داشته باشند. اگر چه کارشناسی ارشد حقوق از این مورد لزومی ، معاف می باشد. مک گیل یک قانون کارشناسی ارشد حقوق عمومی و همچنین یک کارشناسی ارشد حقوق در محیط زیست یکی در قانون تطبیقی، و یکی در قانون هوا فضا ارایه می دهد.

دانشگاه آلبرتا:دانشکده حقوق، این دانشگاه در سال 1912 تاسیس شده است. دانشکده حقوق دانشگاه آلبرتا سومین دانشکده حقوق در کانادا است. این دانشکده دوره های کارشناسی ارشد حقوق و دوره های سرانجام نامه را برای دانشجویان علاقه مند به قانون انرژی ارائه می دهد. تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در پایتخت نفت کانادا می تواند فرصت های زیادی را در این رشته فراهم کند.

دانشگاه غربی دانشگاه وسترن در انتاریو لندن واقع شده است. که در واقع بین تورنتو و دیترویت است. با توجه به رتبه بندی آموزش عالی تایمز، یکی از 15 دانشگاه برتر حقوق در کانادا است. این دانشگاه کارشناسی ارشد حقوق را به وسیله سرانجام نامه و همچنین یک تحقیق مبتنی بر پروژه ارایه می دهد؛ که در سال 2016 راه اندازی شد.

دانشگاه اتاوا طیف وسیعی از کارشناسی ارشد حقوق از جمله یکی در قانون اساسی و یکی در قانون تجارت و سرمایه گذاری بین المللی و یکی دیگر در قانون پایداری و محیط زیست دنیای را ارایه می دهد. دانشجویان کارشناسی ارشد حقوق در شهر پایتخت کانادا تحصیل می نمایند. که این به معنی بسیاری از فرصت های شبکه ای، در هر دو دولت و کسب و کار می باشد.

دانشگاه مونترال کانادا متقاضیان کارشناسی ارشد حقوق، برای زبان فرانسوی دانشگاه مونترال، با محدوده زبان فرانسوی کارشناسی ارشد حقوق، یک گزینه جالب برای انگلیسی زبانان می باشد. دانشگاه های کارشناسی ارشد حقوق نیز در قانون کسب و کار در یک زمینه دنیای واقع شده است.

منبع: اینترنت
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1242

به "تحصیل در رشته حقوق در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تحصیل در رشته حقوق در کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در رشته حقوق در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید