توصیه هایی مهم برای سفر به مونترال ، عکس

به گزارش مجله وتورلد، شهر پرجنب وجوش مونترال سرشار از جاذبه های گردشگری و منظره ها تماشایی زیبا است که می توانید آنها را در برنامه سفرتان بگنجانید و از تماشا شان لذت ببرید. با این حال از تله های گردشگری این شهر غافل نشوید و سعی کنید از آن ها دوری کنید. ضمن اینکه پیروی از توصیه های محلی هم بسیار راه گشا خواهند بود و سفر دل پذیرتری را برای شما به ارمغان خواهند آورد. در این مقاله سعی داریم به مواردی بپردازیم که گردشگران بهتر است از انجام آن ها در شهر مونترال کانادا دوری نمایند.

توصیه هایی مهم برای سفر به مونترال ، عکس

گذراندن بیشتر اوقات سفر در مونترال قدیمی

مونترال قدیمی محله تاریخی این شهر و درنتیجه محبوب ترین مقصد گردشگری به تعداد می رود. خیابان های سنگفرش و معماری زیبای به جای مانده از دوران استعمار فرانسه، این منطقه را در کانادا و حتی در آمریکای شمالی ممتاز و برجسته ساخته است. البته که باید از این نقطه شهر تماشا کنید؛ اما به جز مونترال قدیمی، محله های مجذوب نماینده دیگری هم مثل پلاتو، مایل اِند (Mile End)، لیتل ایتالیا و گریفین تاون (Griffintown) وجود دارند که حتماً دوست دارید سری به این نقاط شهر بزنید.

کالسکه سواری در مونترال قدیمی

کالسکه هایی که روی سنگفرش های این محله تاریخی به وسیله اسب ها به این سو و آن سو کشیده می شوند، شاید به این منطقه مجذوب نمایندهیت بخشیده و شما را به یاد گذشته های دور این شهر بیندازند، اما توصیه ما این است که از سوارشدن بر کالسکه ها دوری کنید؛ زیرا تعیین نیست که این اسب ها بخصوص در فصل تابستان در چه شرایطی نگهداری می شوند و در چه وضعیتی کار می نمایند. می توانید با قدم زدن در این محله زیبا، بدون هیچ هزینه ای گردش کنید.

پرداخت هزینه ها با کارت اعتباری

کسب وکارهای کوچک در مونترال به رونق و افزایش هویت شهر یاری می نمایند؛ اما وجود این کسب وکارها نشان می دهد که به همراه داشتن پول نقد در این شهر از واجبات است؛ زیرا خیلی از فروشگاه ها، کافه ها و رستوران ها (به این علت که کارت های اعتباری حق کمیسیون خود را از هر خرید کم می نمایند) کارت اعتباری قبول نمی نمایند. گاهی اوقات فروشگاه ها کارت های شارژی را هم نمی پذیرند، بنابراین اگر در تنگنا قرار گرفتید، می توانید برای دریافت پول نقد از دستگاه های خودپردازی که در رستوران ها موجود است، بهره ببرید که البته برای شما هزینه ای هم در بر خواهد داشت. بعلاوه به خصوص از کارت اکسپرس (American Express card) استفاده نکنید چون فقط هایپر مارکت های مهم و رستوران های زنجیره ای آن را می پذیرند.

خرید شربت افرا از فروشگاه های سوغات

معروف ترین سوغاتی های مونترال که گردشگران معمولاً آن را خریداری می نمایند، شربت افرا و محصولات درخت افرا هستند؛ به همین علت، اگر به فروشگاه های سوغاتی سری بزنید با چندین قفسه، مملو از شیشه های شربت افرا روبرو خواهید شد که در کنار یکدیگر چیده شده اند؛ اما این شربت ها که اغلب گران تر از بازار محلی و بقالی ها هستند، الزاماً کیفیت بهتر یا تفاوت زیادی ندارند.

بسته به اینکه چه فصلی از سال از مونترال تماشا می کنید، می توانید به فروشگاه های مخصوص فروش محصولات افرا موسوم به شوگر شک (sugar shack) سری بزنید که فاصله زیادی هم با شهر ندارند. در این فروشگاه ها می توانید شربت، شکلات، کیک و کلوچه و هر نوع محصولی که از شیره درخت افرا درست می گردد را از مرکز اصلی آن تهیه کنید.

خیابان کرسنت

پیشنهاد می کنیم تا حد ممکن از خیابان کرسنت (Rue Crescent) فاصله بگیرید، مگر اینکه دانشجو باشید یا صرفاً برای تفریحات شبانه به مونترال سفر نموده باشید. درست است که در امتداد این خیابان، کلوپ ها و بارهای زیادی وجود دارند، اما بیشتر مشتریان این کلوپ ها را، دانشجویانی تشکیل می دهند که از دانشگاه های اطراف به این خیابان می آیند. برحسب تصادف فست فود لبنانی بوستان ( Boustan) در خیابان کرسنت واقع شده است که در طول روز می توانید از صرف غذا در این مکان لذت ببرید؛ با همه این احوال، در نقاط دیگر شهر، جاذبه های بیشتری حتی برای تفریحات شبانه پیدا خواهید کرد.

انتخاب اتومبیل برای بازدید از شهر

پارک کردن اتومبیل در مونترال، مثل هر شهر دیگری یک کابوس وحشتناک است. تنها همین علت کافی است که از اولویت قرار دادن این وسیله نقلیه برای گردش در شهر اجتناب کنید؛ علاوه بر این ماه های گرم سال، آغاز ساخت وسازهایی است که هرگز تمامی ندارند و جاده های انحرافی که شما را بیشتر سردرگم می نمایند، دلایل دیگری برای استفاده محدود از اتومبیل هستند، به علاوه اتومبیل فرصت تماشا منظره ها خیره نماینده و گوشه و کنار شهر را از شما می گیرد.

جاذبه هایی مثل خیابان های فرعی زیبا، نقاشی های دیواری که ازنظر دور مانده اند، بستنی فروشی های کوچک و رنگارنگ، کوچه های سرسبز (ruelles vertes) که همانند باغ های کوچک هستند، سبک معماری ساختمان ها و تمامی این ها که بر زیبایی مونترال می افزایند را تنها با قدم زدن می توان دید.

این شهر دل انگیز جان می دهد برای پیاده روی، بعلاوه مسیرهای دوچرخه سواری خوب و متصل به هم هم دارد؛ بنابراین اگر برایتان مقدور است در شهر قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید و از تماشا منظره ها اطراف لذت ببرید. سیستم حمل ونقل در مونترال بسیار گسترده است. بیشتر بلیط ها در آخر هفته معمولاً دارای تخفیف هستند.

مطرح کردن موضوع تجزیه طلبی کبک

چه در شهرهای انگلیسی زبان کانادا زندگی کنید و چه اهل کشور دیگری باشید، بهتر است در هنگام بازدید از مونترال، بحث جدایی طلبی یا استقلال طلبی کبک را پیش نکشید. اگرچه در حال حاضر جدایی طلبی در کانادا بحث داغی نیست، اما می تواند به بحثی تنش زا منجر گردد. این مسئله واکنش های متفاوتی را در بین نسل های مختلف در پی خواهد داشت و عوامل زیادی ازجمله سیاست، هویت، تاریخ، نظرات شخصی، آموزش، مهاجرت و اینکه ساکن کدام شهر یا اهل کجایید، در شکل گیری دیدگاه مردم دخیل بوده اند.

صرف غذا در رستوران های زنجیره ای مشهور

با این همه منظره ها تماشایی و تفریحات جالب توجه ای که برای تماشا وجود دارند، شاید وسوسه شوید که بلافاصله در رستوران های نام آشنای زنجیره ای یا بارهایی که اکثراً در خیابان های اصلی متمرکز شده اند، غذا بخورید. مسلماً رستوران ها و بارهای زیادی در خیابان های مشهوری مثل سنت دنی و سنت لوران وجود دارند؛ اما حیف است که خوردن غذاهای نمادین مونترال از ساندویچ های گوشت دودی گرفته تا نان بیگل در خیابان مایل اند (Mile End) و خیابان های دیگر را از دست بدهید.

محدود کردن خرید به فروشگاه های زنجیره ای

وقتی در مونترال به سر می برید، قطعاً مایل هستید که بازارهایی دیگری جز فروشگاه های زنجیره ای نام آشنا را برای خرید امتحان کنید. البته در مرکز خرید عظیم مونترال موسوم به شهر زیرزمینی (Underground City) که از بازارهای تودرتو تشکیل شده است، تمامی برندهای مشهور را پیدا خواهید کرد؛ اما شاید بد نباشد، خرید از بوتیک ها و فروشگاه های غیرمعمول در خیابان های مونت رویال (Mont-Royal) و سنت دنی در منطقه پلاتو و خیابان سنت هوبرت در ویلری (Villeray) را هم تجربه کنید.

فقط انگلیسی یا فرانسه صحبت کنید

یکی از ویژگی هایی که مونترال را منحصربه فرد می نماید، چندزبانه بودن آن است. اگرچه زبان رسمی این شهر فرانسه است اما عملاً شاهد استفاده سلیس و روان هر دو زبان فرانسه و انگلیسی در مونترال هستیم. علاوه بر این دو، زبان های متفاوت مهاجرین هم به صداهایی که در خیابان می شنوید، اضافه می شوند؛ بنابراین، اگر فرانسه نمی دانید یا خوب به یاد نمی آورید، لازم نیست، نگران نباشید؛ اما بد نیست کمی زبان فرانسه برای برقراری ارتباط و احوال پرسی با مردم شهر یاد بگیرید. بعلاوه اگر بخواهید زبان فرانسه خود را تقویت کنید، اهالی شهر راضی می شوند تا در این زمینه به شما یاری نمایند.

مقایسه کبکی با گویش فرانسوی کشور فرانسه

بین گویش کبکی و گویش فرانسوی که در کشور فرانسه صحبت می گردد، تفاوت های عمده ای از لحاظ لهجه، گرامر و زبان محاوره ای وجود دارد. از بسیاری جهات، کبکی بازگویی متفاوتی از زبان فرانسه است که تحت تاثیر لایه های تاریخ بومی، فرهنگ و حتی آب وهوای شهر قرار گرفته است. شاید کنجکاوانه به آنالیز تفاوت های دو گویش کبکی و فرانسوی بپردازید، اما مقایسه پیوسته این دو گویش و بیان مداوم تفاوت هایی که در لهجه ، اصطلاحات و دیگر موارد وجود دارد، در نزد مردم مونترال کمی ناپسند تلقی می گردد. در عوض می توانید، از گویش کبکی که زبان غنی و پویایی است، لذت ببرید و لغات متفاوت آن را یاد بگیرید.

بازدید از مونترال در زمستان

زمستان های طولانی مونترال مثل بسیاری از شهرهای کانادا از کلگری (Calgary) در غرب گرفته تا شهر هالیفاکس در شرق، سرد و طاقت فرسا هستند. البته اگر عاشق برف و یخ بندان هستید یا می خواهید به وسیله مونترال به شهر مونت ترمبلنت (Mont-Tremblant) برای اسکی بروید، منطقی به نظر می آید که در دل زمستان سرد کانادا سفر کنید. در این فصل سرد چندین رویداد و فستیوال زمستانی مثل ایگلوفست و مونترال ان لومیر (Montréal en Lumière) هم وجود دارند که بازدیدنمایندگان می توانند، نهایت لذت را از آن ها ببرند؛ اما اگر واقعاً دوست دارید در بیشتر فستیوال های کانادا را از دست ندهید و از جشنواره ژوا دو ویور (joie de vivre) یا شادی زندگی را تجربه کنید، بهتر است برنامه سفرتان را در ماه های گرم سال، بین ماه ژوئن و سپتامبر ترتیب دهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1741

به "توصیه هایی مهم برای سفر به مونترال ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی مهم برای سفر به مونترال ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید