قرارداد توسعه یکی از میادین مشترک بزودی منعقد خواهد شد

به گزارش مجله وتورلد، وزیر نفت با اشاره به کنسرسیوم تأمین مالی بانک ها گفت: طی مدت 6 ماهه 4.5 میلیارد دلار قرارداد در توسعه میادین گازی و نفتی عقد قرارداد شده که با شرکت های داخلی و خارجی بوده است.

قرارداد توسعه یکی از میادین مشترک بزودی منعقد خواهد شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، جواد اوجی، وزیر نفت، امروز در حاشیه مراسم امضای قرارداد خط لوله پارس اضافه کرد: این خط لوله که به طول 445 کیلومتر است از استان هرمزگان شروع می شود و تا منطقه فسا میاید مثل سایر پروژه های وزارت نفت از منابع بانک های داخلی استفاده کرده است. به جای اینکه بانک ها بخواهند بنگاه داری کنند وارد عرصه تأمین مالی پروژه های ملی شده اند.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته هشت قرارداد برای جمع اوری گاز های همراه امضا شد، ادامه داد: وزارت نفت معطل توافق وین نمانده و با توان منابع داخلی پروژه های مهم نفت و گاز را انجام خواهیم داد.

اوجی تاکید کرد: طی مدت 6 ماهه 4.5 میلیارد دلار قرارداد در توسعه میادین گازی و نفتی عقد قرارداد شده که با شرکت های داخلی و خارجی بوده است.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت بانک ها برای توسعه میادین مشترک، گفت: در آینده با کنسرسیوم بانک ها قرارداد توسعه یکی از میادین بزرگ همراه با پایین دست منعقد خواهد شد.

وزیر نفت ادامه داد: در رابطه با تراز بنزین کشور گفت: با تدابیر وزارت نفت و حمایت کنندگان مجلس در سال آینده واردکننده بنزین نخواهیم شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2057

به "قرارداد توسعه یکی از میادین مشترک بزودی منعقد خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد توسعه یکی از میادین مشترک بزودی منعقد خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید