عین اللهی: یک استاد دانشگاه برای ارتقا باید امتیاز فرهنگی هم بیاورد ، شدیدا به کار های فرهنگی احتیاج داریم

به گزارش مجله وتورلد، وزیر بهداشت بر اهتمام این وزارتخانه در زمینه توسعه و ارتقای برنامه ها و اقدامات فرهنگی برای کارکنان نظام سلامت و مجموعه وزارت بهداشت تاکید نمود.

عین اللهی: یک استاد دانشگاه برای ارتقا باید امتیاز فرهنگی هم بیاورد ، شدیدا به کار های فرهنگی احتیاج داریم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بهرام عین اللهی در ملاقات امام آدینه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر گفت: در مجموعه وزارت بهداشت، حدود 220 هزار دانشجوی پزشکی و پرستاری و سایر رشته ها و حدود 20 هزار عضو هیات علمی و قریب به 500 هزار نفر پرسنل داریم که مجموعه بزرگ و ظرفیت خوبی را شامل می گردد و شدیدا به کار های فرهنگی احتیاج است و ان شاالله با برنامه ریزی هایی که معاونت فرهنگی و دانشجویی وزاتخانه انجام می دهند و با همکاری مجموعه غدیر، بتوانیم حوزه فرهنگی را سامان ببخشیم.

وی اضافه کرد: مجموعه هایی را هم در شهر هایی مانند خزرآباد و مشهد داریم که می توانیم از ظرفیت آن ها نیز استفاده کنیم. مجموعه بین المللی غدیر هدف مقدسی دارد و ان شاالله بتوانیم از آن در دانشگاه های علوم پزشکی مان استفاده کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه دانشگاه ها از نظر علمی رشد خوبی پیدا نموده اند، اما جا دارد از حیث فرهنگی بیش از پیش ارتقا پیدا نمایند تا بتوانیم به مردم خدمات شایسته ای ارائه دهیم.

وی اعلام نمود: روز یکشنبه درخدمت حضرت آقا بودیم و ایشان نیز رهنمود هایی فرمودند که ضرورت پرداختن به اقدامات فرهنگی برایمان بیش از پیش اهمیت پیدا کرد؛ لازمه آن هم این است که مجموعه های فرهنگی قوی به ما یاری نمایند، زیرا مجموعه های وابسته به ما بیشتر در زمینه علمی فعالیت دارند و احتیاج به یاری و هدایت مجموعه هایی با زیرساخت قوی در زمینه فرهنگی داریم.

عین اللهی گفت: از نظر اجرایی یک سری قوانین هست که الزامیست، مثلا اگر یک استاد می خواهد ارتقا پیدا کند، حتما باید ماده یک که ماده فرهنگی است را امتیازش را کسب کند، کسی که استاد می گردد؛ فقط یک استاد با زمینه علمی قوی نباشد، بلکه از هر حیثی باید استاد باشد و اثرات مثبت بر روی دانشجوهایش داشته باشد.

وزیر بهداشت عنوان نمود: سابقا یک طرحی تحت عنوان طرح معرفت داشتیم که مثلا اساتید می توانستند به همراه خانواده هایشان چند روزی را در یک محیط استقرار پیدا می نمایند و برای آن ها برنامه های فرهنگی تدارک می دیدیم که برنامه های خوب و موفقی بودند.

وی بر تدارک و اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی و معرفتی برای دانشجویان، کارمندان و اساتید حوزه بهداشت و درمان تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1968

به "عین اللهی: یک استاد دانشگاه برای ارتقا باید امتیاز فرهنگی هم بیاورد ، شدیدا به کار های فرهنگی احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عین اللهی: یک استاد دانشگاه برای ارتقا باید امتیاز فرهنگی هم بیاورد ، شدیدا به کار های فرهنگی احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید