صادرات شرکت های دانش بنیان استان مرکزی از مرز 1.8 میلیون دلار گذشت

به گزارش مجله وتورلد، رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: صادرات شرکت های دانش بنیان و محصولات فناور استان از مرز یک میلیون و 800 هزار دلار گذشت و این سهم را می توان در سایه تقویت زیرساخت های هدفمند در صنعت، کشاورزی و خدمات به صورت جدی افزایش داد.

صادرات شرکت های دانش بنیان استان مرکزی از مرز 1.8 میلیون دلار گذشت

محمد رفیعی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: پارک علم و فناوری یک پایش جدی بر زیست بوم و اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری در استان داشته که در نتیجه متوجه خاموشی و یا عدم وجود یکسری مؤلفه اصلی شدیم که این مولفه ها مربوط به دانشگاه ها و نهادهای دولتی است.

وی اضافه نمود: خوشبختانه با حمایت استانداری و دانشگاه ها این مسائل و خلاءها برطرف شده، اما در بخش های دیگر نبود سرمایه گذارهای ریسک پذیر احساس می گردد.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی توضیح داد: پارک علم و فناوری با همکاری اتاق بازرگانی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه اراک و دانشگاه علوم پزشکی، صندوق پژوهش و فناوری فن آفرین را برای اولین بار در استان کلید زده است که با آورده 5 میلیارد و 500 میلیون تومان کار خود را شروع نموده است و امیدواریم با یاری معاونت علمی ریاست جمهوری به 9 میلیارد برسد. ایجاد صندوق فناوری و پژوهش از اولویت های پارک علم و فناوری استان بود.

رفیعی با اشاره به اینکه تقویت اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری در استان هدف اصلی است، گفت: ایجاد سایت جامع و واگذاری اراضی سایت جامع از جمله اولویت های پارک علم و فناوری است که این اراضی به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری که در پارک مستقر هستند در قالب اسناد 33 و یا 99 ساله واگذار گردد.

وی ادامه داد: حدود 160 واحد و 34 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری فعالیت دارند و بیش از 50 درصد شرکت های دانش بنیان در پارک مستقر هستند، پارک علم و فناوری استان در جشنواره شیخ بهایی در دو حوزه رتبه نخست را کسب نموده و همچنین در دستاوردهای پژوهشی معاونت علمی و وزارت علوم، استان به عنوان یکی از پارک های برگزیده در کشور معرفی شده است.

رفیعی اعلام کرد: یک میلیون و 837 هزار دلار صادرات از شرکت های دانش بنیان استان صورت گرفته و 100 میلیارد تومان نیز محل درآمد ریالی بوده که مبالغ ارزشمندی به شمار می رود. این سهم را می توان در سایه تقویت زیرساخت های هدفمند در صنعت، کشاورزی و خدمات به صورت جدی افزایش داد.

وی در مورد استفاده از ظرفیت های استان گفت: به منظور استفاده از ظرفیت ها نیازمند تعامل کامل نهادهای استان هستیم چراکه بدون تعامل واحدها با مشکل روبرو خواهیم بود. هرچه تعامل کامل تر باشد برطرف بسیاری مسائل ساده تر و مؤثرتر خواهد بود و باید این موضوع برای سال 98 اجرایی گردد چراکه یک ضعف برای پارک و سایر نهادها تلقی می گردد.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی اضافه نمود: تقویت پیوست های حوزه اجرایی، تصمیم سازی، برنامه ریزی و مطالعات عرصه صنعت، فراوری و تکمیل زنجیره توسعه مبتنی بر فناوری موضوعی است که در استان مرکزی باید به شکل ویژه به آن پرداخته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 151

به "صادرات شرکت های دانش بنیان استان مرکزی از مرز 1.8 میلیون دلار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات شرکت های دانش بنیان استان مرکزی از مرز 1.8 میلیون دلار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید