شاخصهای انتخاب پژوهشگر و فناور برتر اعلام شد

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، مسعود برروز در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه بین المللی برگزار گشت، گفت: اهداف برگزاری این جشنواره در راستای توسعه فرهنگ و صندلی پژوهش بوده است و بیشتر هدف ما معرفی توانمندی پژوهشی افراد بوده و تشویق اعضای هیات علمی و پژوهشگران و فناوران کشور برای کار بیشتر بوده است.

شاخصهای انتخاب پژوهشگر و فناور برتر اعلام شد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

معاون پژوهشی وزیر علوم یکی دیگر از اهداف ما ایجاد ارتباط بین عرضه و تقاضا بوده است.

برومند به فرآیند انتخاب پژوهشگران برتر اشاره نمود و گفت: این فرآیند از مهر ماه با بازنگری دستورالعمل و ابلاغ آن شروع شد و از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خواستیم پژوهشگران و فناوران خود را به ما معرفی نمایند، 363 نفر معرفی شدند که 247 نفر آنها پژوهشگر و 116 نفر آنها فناور بودند.

معاون پژوهشی وزیر علوم به شاخص های انتخاب پژوهشگران اشاره نمود و گفت: نقش موثر پژوهشگران در انتشارات علمی، نقش موثر پژوهشگران در ارتباط با صنعت و جامعه، نقش موثر پژوهشگران در توجه به مسائل و چالش های کشور، فعال بودن پژوهشگر در حوزه علم و فناوری از جمله شاخص هایی بود که برای انتخاب پژوهشگر برتر لحاظ شد.

وی در ادامه به شاخص های انتخاب فناوران اشاره نمود و گفت: نقش فناور در پاسخگویی به احتیاج کشور، نقش فناور در فروش محصولات، نقش فناور در تقاضا برای محصولات از جمله شاخص هایی بود که برای انتخاب فناوران در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: از میان 367 نفری که معرفی شده بودند 17 نفر در حوزه پژوهشی و 6 نفر در فناوری انتخاب شدند که 4 نفر آنها در حوزه علوم انسانی و هنر، 4 نفر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، 3 نفر علوم پایه، 2 نفر فنی و مهندسی و 4 نفر در حوزه پزشکی بودند در مجموع 12 نفر از شهرستان ها و 11 نفر از تهران انتخاب شدند.

برومند با ارائه گزارشی از نمایشگاه پژوهش سال گذشته گفت: بعد از خاتمه نمایشگاه فعالیت های مهمی در دبیرخانه شورای علوم تحقیقات و فناوری برای تبدیل این موارد به قرارداد و تفاهم نامه رخ داد 89 تفاهم نامه در نمایشگاه تستا صورت گرفت که 19 تفاهم نامه به قرارداد واقعی رسید. 420 میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شد و سال جاری نیز این فرآیند ادامه دارد.

وی به نمایشگاه سال جاری اشاره نمود و گفت: 42 دانشگاه، 24 پژوهشگاه، 25 شرکت دانش بنیان، 34 پارک علم و فناوری و مراکز رشد در این نمایشگاه مستقر هستند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: تعداد فناوری ها نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته و برای اولین بار نمایشگاه انتشارات کتاب دانشگاهی نیز بر پا می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 695

به "شاخصهای انتخاب پژوهشگر و فناور برتر اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخصهای انتخاب پژوهشگر و فناور برتر اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید