5 سریال ترسناک کره ای که حتما باید ببینید

به گزارش مجله وتورلد، سریال های ترسناک همیشه طرفداران پر و پا قرص خودشان را داشته اند. حس وحشتی که با دیدن آثار این ژانر تجربه می کنیم، جذابیتی فراموش نشدنی و منحصربه فرد دارد. ما ضمن دیدنی جهان شگفت انگیز و رعب آور این قصه ها، با قهرمان های شان همذات پنداری می کنیم و ترس و اضطراب شخصیت های داستان به قلب ما نیز رسوخ می کند. ژانر ترسناک یکی از گونه های مورد علاقه و محبوب در صنعت سریال سازی کره ای است. سال هاست که سازندگان سریال های کره ای با در نظر گرفتن سلایق متنوع مخاطبان و با تولید آثاری گوناگون در ژانرهای مختلف طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش می دهند. با توجه به علاقه روز افزون دیدنگران به سریال های ترسناک، صنعت سریال سازی کره جنوبی در سالهای اخیر با اختصاص بودجه های کلان به ساخت سریال های ترسناک، مجموعه ای از سریال های خوش ساخت و با کیفیت را به علاقه مندان ژانر وحشت در سراسر جهان ارائه کرده است.

5 سریال ترسناک کره ای که حتما باید ببینید

سازندگان سریال های کره ای با الهام از داستان های بومی درباره ارواح، خون آشام ها، زامبی ها و همچنین با اقتباس از وبتون های (کمیک های دیجیتال) محبوب درباره دنیا ماورا شکل متفاوتی از آثار ترسناک را به علاقه مندان ارائه می دهند. امروزه با توجه به توسعه بیش از پیش شبکه های کابلی و اینترنتی و دسترسی آسان مخاطبان بین المللی به این شبکه ها، امکان دیدنی سریال های کره ای برای دیدنگران در سراسر دنیا افزایش پیدا کرده است.

در این مطلب به معرفی پنج سریال ترسناک کره ای می پردازیم که به خاطر داستانهای خاص و اجرای هنرمندانه و مجذوب کننده شان با استقبال مخاطبین روبرو شده اند و دیدن شان به علاقه مندان سریال های ترسناک توصیه می شود. سریال هایی که هنگام دیدنی شان، وحشت زده و نگران می شویم، اما باز هم با اشتیاق به دیدن شان ادامه می دهیم تا به شکلی مهیج و دور از انتظار سرگرم شویم.

1- غریبه هایی از جهنم (Hell Is Other People)

  • سال پخش: 2019
  • تعداد فصل ها: 1
  • سازنده: لی چانگ هی
  • بازیگران: لی دونگ ووک، ایم شی وان، کیم جی اون، لی هیون ووک، لی جونگ اون
  • امتیاز IMDb به سریال: 7.8 از 10

سریال تلویزیونی ترسناک، معمایی و جنایی غریبه هایی از جهنم محصول کره جنوبی در سال 2019 است. لی دونگ ووک و ایم شی وان بازیگران اصلی این سریال ده قسمتی هستند. این سریال بر اساس یک وبتون کره ای (کمیک دیجیتال) به نام جهنم دیگران اند به نویسندگی کیم یونگ کی نوشته شده است. نام این وبتون و سریال با الهام از نقل قول معروف فیلسوف، نمایشنامه نویس نامدار فرانسوی، ژان پل سارتر در نمایشنامه خروج ممنوع گرفته شده است.

سریال غریبه هایی از جهنم که در زمان انتشار محبوبیت فراوانی پیدا کرد، درباره نویسنده جوان ساده، آرام و فقیری به نام یونگ جونگ وو است که به خاطر پیدا کردن یک شغل تازه در شرکت دوستش، از شهر کوچک محل سکونتش در حومه شهر به ساختمان خوابگاهی ارزان قیمت در شهر سئول نقل مکان می کند. جایی که مجبور است حمام و آشپزخانه اش را با ساکنین مشکوک و عجیبش شریک شود. در همسایگی جونگ وو، مردی به نام سئو مون جو با بازی لی دونگ ووک زندگی می کند. او در ظاهر به عنوان دندان پزشکی مهربان و دلسوز شناخته می شود.

کم کم اتفاقات ترسناک و مرموزی در این ساختمان کثیف و منزجر کننده رخ می دهد و باعث وحشت جونگ وو می شود. اگرچه او از شرایط کیفی این آپارتمان دل خوشی ندارد و ساکنان مشکوک و غیرعادی اش را دوست ندارد، اما تصمیم می گیرد تا زمانی که بتواند پول کافی برای نقل مکان پس انداز کند، شرایط عجیب و غیرعادی محل سکونتش را تحمل کند.

موضوع روان شناختی، فضاسازی مجذوب کننده و بازی های درخشان لی دونگ ووک و ایم شی وان از نقاط قوت غریبه هایی از جهنم سریال است. سریال غریبه هایی از جهنمدر سال 2020 پیروز به دریافت جایزه دسانگ از جشنواره شبکه های کابلی شد.

2- از گور برخاسته (Revenant)

  • سال پخش: 2023
  • تعداد فصل ها: 1
  • سازنده: لی جونگ ریم، کیم جه هونگ
  • بازیگران: کیم ته ری، اوه جونگ سه، هونگ کیونگ، کیم شین بی
  • امتیاز IMDb به سریال: 8 از 10

سریال دوازده قسمتی از گور برخاسته به کارگردانی لی جونگ ریم محصول کره جنوبی است که در سال 2023 از شبکه اس بی اس و شبکه دیزنی پلاس پخش شد. کیم ته ری که از بازیگران جوان مطرح سینما و تلویزیون کره جنوبی است در این سریال بازی می کند.

داستان این مجموعه تلویزیونی معمایی ترسناک، درباره زن جوانی به نام کو سان یانگ با بازی کیم ته ری است که پس از باز شدن دری به دنیای شیاطین، از طریق یک شیطان تسخیر می شود و قابلیت دیدن ارواح را پیدا می کند. از طرف دیگر یوم هه سانگ که نقشش را اوه جونگ سه بازی می کند مردی است که در کودکی شاهد کشته شدن مادرش از طریق شیطان بوده است. او حالا یک پروفسور و استاد دانشگاه است که در مورد تاریخ و فرهنگ کره ای و رسوم و آیین های مربوط به ارواح و دنیا ماورا تحقیق می کند.

پس از آن که اطرافیان کو سان یانگ به شکلی نامشخص و مشکوک می میرند کو سان یانگ که در پی پیدا کردن علت این اتفاقات شوم است با یوم هه سانگ دیدار می کند. یوم هه سانگ هنگام دیدار با کو سان یانگ با شیطانی که در زمان کودکی مادرش را کشته است روبرو می شود. این دو نفر در ادامه به یکدیگر کمک می کنند تا راز پرونده مرگ های مشکوک را پیدا کنند و در مسیر مبارزه با ارواح خبیث درگیر ماجراهایی مرموز و ترسناک می شوند.

سریال گور برخاسته در زمان پخش توجه مخاطبین را به خود جلب کرد. همچنین در جشنواره درامای کره ای در سئول، اوه جونگ سه به خاطر ایفای نقش هنرمندانه اش در سریال از گور برخاسته برنده جایزه عالی بازیگری شد.

3- شادی (Happiness)

  • سال پخش: 2021
  • تعداد فصل ها: 1
  • سازنده: آن گیل هو
  • بازیگران: هان هیو جو، پارک هیونگ شیک، جو وو جین، پارک جو هی
  • امتیاز IMDb به سریال: 7.9 از 10

سریال دوازده قسمتی شادی با نام دیگر خوشبختی به کارگردانی آن گیل هو و نویسندگی هان سانگ وو در سال 2021 از شبکه تی وی اِن پخش شد. داستان سریال شادی در آینده ای نه چندان دور اتفاق می افتد. جایی که آزمایش ناپیروز یک دارو باعث ایجاد همه گیری بزرگ یک ویروس در سراسر دنیا شده است. ویروسی که انسان ها را تبدیل به زامبی می کند.

قصه سریال شادی در یک مجموعه ساختمانی بزرگ رخ می دهد. جایی که شهروندانی از طبقات و قشرهای مختلف جامعه در آن زندگی می کنند. شخصیت های اصلی سریال که هان هیو جو و پارک هیونگ شیک نقش شان را بازی می کنند نیز در این شهرک ساختمانی زندگی می کنند. اطراف این شهرک به علت اینکه منشا شیوع بیماری است از طریق دولت حصارکشی می شود تا زامبی ها را و ساکنان آن قرنطینه می شود و اجازه خروج از ساختمان های شان به آنها داده نمی شود.

سریال شادی بازگشت دوباره ی هان هیو جو به بازیگری در تلویزیون است. هان هیو جو بازیگر مشهور و خوش سابقه کره ای است که به خاطر ایفای نقش به یاد ماندنی اش در سریال تاریخی محبوب دونگ یی در ایران شناخته شده است. او با ایفای نقش در این سریال بعد از پنج سال به تلویزیون بازگشته است. سریال شادی همچنین اولین پروژه پارک هیونگ شیک پس از اتمام دوران سربازی است. او که در این سریال نقش مقابل هان هیو جو را بازی می کند، در سال 2017 با سریال دو بونگ سون زن قوی به معروفیت رسید.

هان هیو جو در نقش یون سه بوم افسر باهوش پلیس یگان ویژه و پارک هیونگ شیک در نقش یک پلیس درستکار به نام جونگ یی هون در سریال شادی بازی می کنند. این دو نفر که به همراه دیگر ساکنان، در این مجتمع ساختمانی گرفتار شده اند برای زنده ماندن و مبتلا نشدن به این ویروس وحشتناک تلاش می کنند و در این راه با زامبی ها مبارزه کنند.

سریال شادی هنگام پخش با استقبال مخاطبان روبرو شد و بازی بازیگرانش نیز مورد تحسین دیدنگران قرار گرفت. در جشنواره اژدهای آبی هان هیو جو و به هه سون برای بازی در این سریال به ترتیب نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر نقش مکمل شدند.

4- همه ما مرده ایم (All Of Us Are Dead)

  • سال پخش: 2022
  • تعداد فصل ها: 2
  • سازنده: لی جه کیو، کیم نام سو، چو سونگ ایل
  • بازیگران: پارک جی هو، یون چان یونگ، پارک سو لومون، جو یی هیون، یو این سو
  • امتیاز IMDb به سریال: 7.5 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به سریال: 88 از 100

سریال دوازده قسمتی همه ما مرده ایم محصول کشور کره جنوبی در سال 2022 است که درباره تلاش گروهی از دانش آموزان دبیرستانی در شرایط شیوع ویروس زامبی است. این سریال بر اساس وبتون کره ای (کمیک دیجیتال) اکنون در مدرسه ما به نویسندگی جو دونگ گیون است که بین سالهای 2009 و 2011 منتشر شد.

داستان سریال همه ما مرده ایم راجع به دانش آموزانی است که در شرایط وخیم همه گیری ویروس زامبی در مدرسه خود به دام افتاده اند. آنها ناامیدانه تلاش می کنند تا تبدیل به زامبی نشوند و بتوانند به سلامت از مدرسه فرار کنند و خود را نجات دهند.

پس از اینکه یکی از معلمین علوم مدرسه در یک آزمایش علمی اشتباهی وحشتناک و فاجعه آمیز انجام می دهد، این مدرسه محلی مورد هجوم زامبی ها قرار می گیرد و از طریق آنها تسخیر می شود. دانش آموزانی که در مدرسه گیر افتاده اند باید برای بقای خود مبارزه کنند. آنها باید در نبود آب و غذا و همچنین قطع شدن ارتباطات از طریق دولت، از امکانات مدرسه برای محفاظت از خودشان در میانه نبردی نابرابر استفاده کنند تا تبدیل به زامبی نشوند.

این سریال در بیست و هشتم ژانویه 2022 در نتفلیکس منتشر شد و بازدید کم سابقه ای داشت. سریال همه ما مرده ایم در سی روز نخست انتشار بیش از 474.26 میلیون ساعت بازدید داشت. با توجه به استقبال گسترده مخاطبان پس از پایان فصل اول سریال، ساخت فصل دوم آن از طریق گروه سازندگان تایید شد. بازی بازیگران جوان این سریال در چندین جشنواره هنری از جمله جشنواره هنری بکسانگ مورد تحسین داوران قرار گرفت و دو جایزه بهترین بازیگر تازه را برای این مجموعه به ارمغان آورد.

5- خانه شیرین (Sweet Home)

  • سال پخش: 2020
  • تعداد فصل ها: 1
  • سازنده: لی یونگ بوک، جانگ یانگ وو، پارک سو هیون
  • بازیگران: سونگ کانگ، لی جین ووک، لی شی کیونگ، گو مین شی، پارک گیو یونگ، لی دو هیون
  • امتیاز IMDb به سریال: 7.3 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز به سریال: 83 از 100

سریال تلویزیونی اینترنتی خانه شیرین محصول سال 2020 کره جنوبی است که هجدهم دسامبر در شبکه نتفلیکس منتشر شد. سونگ کانگ، لی دو هیون، گو مین شی، لی شی یونگ و لی جین ووک از بازیگران این سریال پر ستاره هستند. این مجموعه برگرفته از یک وبتون (کمیک دیجیتال) کره ای به همین نام اثر کیم کان بی و هوانگ یانگ است.

در سالهای اخیر با رشد روزافزون محبوبیت وبتون ها، سریال های زیادی با الهام از این داستان ها ساخته می شوند. این مجموعه در زمان انتشار مورد استقبال مخاطبان شبکه نتفلیکس قرار گرفت و ساخت آن برای فصل دوم و سوم تمدید و تایید شده است.

چا هیون سو با بازی سونگ کانگ یک دانش آموز دبیرستانی منزوی، کم حرف و گوشه گیری است که تمام اعضای خانواده اش را در یک تصادف وحشتناک از دست داده است. او که مجبور به ترک خانه می شود، در ساختمانی تازهی به نام خانه سبز اقامت می گزیند. در این ساختمان او با همسایگانی دیدار می کند که یکی از دیگری عجیب تر و مرموزتراند.

اما این تمام ماجرا نیست زیرا سر و کله هیولاهایی ترسناک پیدا می شود و هیون سو با این واقعیت باورنکردنی و عجیب روبرو می شود که انسان ها طی فرایندی ناشناخته تبدیل به هیولاهایی وحشتناک می شوند. هیولاهایی که حتی اگر سرشان بریده شود زنده می مانند و شکست ناپذیر و نامیرا به نظر می رسند. او با همه توانش تلاش می کند تا قبل از آن که دیر شود بازماندگان نسل بشر را نجات دهد.

این سریال ده قسمتی مهیج و پر ستاره در بخش های مختلفی نامزد دریافت جایزه بود و در رشته بازیگری جوایز متعددی را دریافت کرد. سونگ کانگ بازیگر نقش اصلی سریال خانه شیرین در چندین جشنواره هنری از جمله جشنواره بین المللی درامای سئول برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. او جایزه شخصیت سال را به خاطر بازی در نقش شخصیت چا هیون سو دریافت کرد. دیگر بازیگران سریال خانه شیرین نیز در جشنواره های هنری مختلف نامزد یا برنده جوایز بازیگری شدند. از جمله جوایز دیگر این سریال می توان جایزه بهترین کارگردانی برای لی اونگ بوک در جشنواره خلاقیت آکادمی آسیا، جایزه دستاورد تکنیکی و فنی برای سریال و همچنین جایزه بهترین بازیگر تازه کار زن برای گو مین شی از جشنواره محتوای آسیا اشاره کرد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آبان 1402 بروزرسانی: 7 آبان 1402 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2327

به "5 سریال ترسناک کره ای که حتما باید ببینید" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 سریال ترسناک کره ای که حتما باید ببینید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سریال ترسناک کره ای که حتما باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید