سناتور آمریکا لایحه خروج نیروهای نظامی از عربستان را ارائه کرد

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در روز بیست و هفتم ماه مارس دو سناتور جمهوریخواه آمریکا به نامهای کوین کرامر و دان سالیوان لایحه ای را به سنا معرفی کردند که در صورت عدم کاهش فراوری نفت از سوی ریاض، نیروهای نظامی و سیستمهای دفاعی آمریکا از خاک عربستان سعودی خارج شوند.

سناتور آمریکا لایحه خروج نیروهای نظامی از عربستان را ارائه کرد

در پی آن، سناتور بیل کاسیدی سناتور جمهوریخواه از ایالت لوئیزیانا- یکی از ایالات اصلی فراوریکننده نفت در آمریکا- روز گذشته لایحه ای را معرفی کرد که در صورت عدم کاهش فراوری نفت خام عربستان، خروج تمام نیروهای نظامی آمریکا از خاک این کشور را الزامی می نماید.

در واقع لایحه کاسیدی، در واکنش به تهاجم عربستان سعودی علیه صنعت نفت آمریکا، خواهان اقدامات معینی می گردد، و پیشنهاد می دهد که ظرف مدتی کمتر از 30 روز از تاریخ تصویب این لایحه، نیروهای نظامی آمریکا از خاک عربستان خارج شوند؛ ضرب الاجلی کوتاهتر از ضرب الاجل پیش بینی شده در لایحه پیشنهادی کرامر و سالیوان.

کاسیدی متعاقب طرح این لایحه در یک اطلاعیه رسمی اعلام نمود: با سقوط بهای نفت در بازارهای دنیای به سطحی پایین تر از هزینه فراوری اقتصاد آمریکا، امنیت ملی و رفاه مالی خانواده های ما در سرتاسر لوئیزیانا تهدید می گردد. آمریکا میلیونها [دلار] برای حراست از کشورهای فراوریکننده نفت و توانایی آنها برای انتقال بدون خطر و ایمن نفت در سرتاسر دنیا هزینه نموده است. اکنون زمان حراست از خودمان است. تعرفه ها امکان قیمت گذاری منصفانه را فراهم می نماید. خارج کردن نیروهای نظامی که به منظور حراست از سایر کشورها مستقر شده اند این واقعیت را تصدیق می نماید که دوستی و حمایت یک جاده دوطرفه است.

لازم به ذکر است که در لایحه کاسیدی، اجرای تعرفه ها بر واردات نفت از ریاض ظرف ده روز از زمان تصویب این لایحه پیش بینی شده است. این سناتور جمهوریخواه معتقد است که واردات نفت از عربستان سعودی، کمتر از 40 دلار در هر بشکه نخواهد بود.

این سناتور آمریکایی این گونه استدلال می نماید که عرضه مازاد نفت از سوی عربستان به بازار دنیای منجر به کاهش بهای این ماده خام به پایین ترین قیمت خود ظرف 18 سال اخیر شده، و امکان رقابت برای شرکتهای آمریکایی فعال در حوزه انرژی را غیرممکن نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 961

به "سناتور آمریکا لایحه خروج نیروهای نظامی از عربستان را ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور آمریکا لایحه خروج نیروهای نظامی از عربستان را ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید