رونمایی از یک تخلف میلیاردی در کشور!

به گزارش مجله وتورلد، زنجیره گران فروشی مرغ به ادعای بیشتر مرغ فروشان به مرغداری ها برمی شود که مرغ زنده را باقیمتی بیش از قیمت مصوب (41 هزار تومان) و در بعضی موارد باقیمت 45 هزار تومان به فروش می رسانند.

رونمایی از یک تخلف میلیاردی در کشور!

به گزارش روزنامه خراسان، شرکت های توزیع به فروش مرغ باقیمت های 61 و 63 هزار تومان به مغازه داران اقدام می نمایند. در نهایت قیمت مرغ حدود 66 هزار تومان به دست مصرف نماینده می رسد. در این میان هرچند بعضی از مرغ فروشان به فروش مرغ باقیمت مصوب اقدام می نمایند، اما بیشتر آنان برای خرید مرغ باقیمت حداقل 61 هزار تومان از شرکت های توزیع اظهار گلایه می نمایند.

این ها در حالی است که مدیر بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی درباره گران فروشی ها به علت ضعف نظارت می گوید: در سارقی هم سارق را می گیرند و مجدد سارقی می گردد. شرایط آشفته بازار مرغ فقط به گران فروشی منتهی نمی گردد، بلکه بعضی از مرغ فروشان از کمبود مرغ گرم نیز صحبت می نمایند، به گونه ای که یکی از مرغ فروشان دراین باره ادعا می نماید: قبلا روزانه یک تن تا یک و نیم تن مرغ خریداری می کردیم، اما به تازگی این مقدار به 200 کیلو رسیده است. این در حالی است که مسئولان جهاد کشاورزی اعلام می نمایند که کمبود نداریم و فقط مصرف مرغ کاهش یافته است.

ناصر شعربافیان، مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره علت گرانی مرغ می گوید: فراورینمایندگان مرغ گرم در کشور به وسیله تشکلی که دارند قیمت تمام شده خودشان را بالاتر از قیمت های مصوب تنظیم بازار کشور اعلام می نمایند و می گویند قیمت مصوب برای ما صرف نمی نماید. با این حال رعایت قیمت مصوب لازم الاجراست با این شرح که هم اکنون مقدار مصرف گوشت مرغ گرم بر اساس شواهد و قراین در بین مردم کاهش یافته است. چون خانواده ها بیشتر به سمت مصرف گوشت قرمز رفته اند که در مقایسه با گوشت مرغ قیمت مناسب تری دارد. به واحد های فراوریی هم اعلام کردیم اجازه فروش بیشتر از نرخ مصوب ندارند.

وی خاطر نشان کرد: اگر واحد هایی در حال توزیع با قیمت مصوب و قانونی هستند وظیفه خود را انجام می دهند، هرچند این مقدار کم باشد. وی درباره مقدار بازرسی ها گفت: در شهریور سال جاری هزار و 89 مورد بازرسی منجر به تشکیل 96 پرونده تخلف با ارزش ریالی حدود یک میلیارد تومان شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی در پاسخ به این سوال که اگر نظارت وجود دارد پس چرا در بازار تخلف گران فروشی زیادی وجود دارد، می گوید: خب در سارقی هم سارق را می گیرند و مجدد سارقی می گردد. نمی توانیم بگوییم، چون سارق را گرفتیم سارقی قطع می گردد. ما درصدی از تخلفات را می توانیم کشف و تنظیم پرونده کنیم. دقیقا مثل این می ماند شما به نیروی انتظامی بگویید تمام سارقان را بگیرید و دیگر سارقی نگردد. اگر این شدنی است، فرمایش شما برای بازرسی و نظارت هم شدنی است.

وی درباره کمبود گوشت مرغ و مرغ زنده می گوید: فراوری مرغ کاهش یافته، چون مقدار مصرف کاهش یافته، اما به هیچ عنوان کمبود نداریم. وی اضافه نمود: قیمت مصوب مرغ منجمد هر کیلو گرم 45 هزار تومان فروش به وسیله امور پشتیبانی دام و 48 هزار تومان فروش برای مصرف نماینده است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2183

به "رونمایی از یک تخلف میلیاردی در کشور!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از یک تخلف میلیاردی در کشور!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید