باید به سمت فراوری لوازم خانگی برای اقشار پایین جامعه برویم

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران/اصفهان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم، قیمت گذاری و فروش لوازم خانگی برای اقشار پایین جامعه است، گفت: به همین منظور می توان بعضی محصولات لوازم خانگی را بدون آپشن، اما با کیفیت اصلی وارد بازار کرد تا آن قشر توانایی خرید داشته باشند.

باید به سمت فراوری لوازم خانگی برای اقشار پایین جامعه برویم

علی آقا محمدی عصر امروز (پنجشنبه-23 بهمن ماه) در مراسم افتتاح خط فراوری جدید ماشین لباسشویی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، اظهار کرد: وظیفه مهم و نخست مسئولان جهت حفظ و حراست از فراوریات داخلی، به خصوص در شرایط سخت فشار تحریم ها، گرداندن چرخ های اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه به اعتراف بیگانگان، هر چقدر فشارها بر ایران بیشتر باشد، استقلال کشورمان بیشتر می گردد، توضیح داد: امروز در دوران پساتحریم، باید افق آینده خود را به صورت منسجم و سازمان دهی شده و به دور از شعارهای احساسی برای حمایت از فراوری داخلی ترسیم کنیم.

به گزارش خبرنگاران و به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از راهکارها ایجاد زنجیره فراوریات لوازم خانگی با تکنولوژی روز است به گونه ای که مقرون به صرفه و ارزان قیمت بوده و به راحتی در دسترس همگان قرار گیرد و در این راستا مجموعه فراورینمایندگان لوازم خانگی باید با یکدیگر همکاری داشته باشند تا بتوانند پلتفرم ها، زیرساخت ها،آزمایشگاه، لجستیک و فروش را در حوزه فراوری لوازم خانگی در آینده مهیا نمایند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم قیمت گذاری و فروش لوازم خانگی برای اقشار پایین جامعه است، گفت: به همین منظور می توان بعضی محصولات لوازم خانگی را بدون آپشن، اما با کیفیت اصلی وارد بازار کرد تا آن قشر توانایی خرید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه 62 درصد جمعیت ایران حقوق بگیر و دستمزد بگیر بوده که قدرت خرید بالایی ندارند، تاکید نمود: به همین منظور باید محصولاتی با قیمت پایه و پرتیراژ فراوری کنیم.

آقا محمدی با تاکید بر اینکه در بعضی صنایع به دلیل نداشتن تکنولوژی و قیمت بالا و همچنین تنوع محصولات خارجی، ناچار به واردات هستیم که در این شرایط محصولات داخلی حذف می گردد، اظهار کرد: برای جبران این شرایط باید محصولات را با تکنولوژی جدید و در حجم بالا و مقرون به صرفه فراوری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید فراوری جزیره ای داشته باشیم و با جذب سرمایه گذاری، عقب ماندگی تکنولوژیک نداشته باشیم، گفت: یکی از مسائل فراوریات لوازم خانگی در شرایط کنونی، تیراژ پایین آنها است که به راحتی با فشار کشورهای خارجی از دور رقابت خارج می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت عمق دهی به فراوریات داخل در مجموعه اسنوا، ابراز امیدواری کرد: با همکاری سایر فراورینمایندگان لوازم خانگی، صنعتی پر رونق در کشور داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در حاشیه بازدید از خط فراوری جدید ماشین لباسشویی گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بعضی صنایع به دلیل قیمت بالای فراوری، تکنولوژی پایین و همچنین تنوع بالای فراوریات خارجی، از دور رقابت خارج می شوند، اظهار کرد: برای جبران این شرایط باید محصولات را نو به نو به بازار ارائه دهیم بنابراین قالب های ساخته شده را باید در حجمی که مالی هستند را با جذب سرمایه گذاری جهت تکنولوژی های جدید فراوری کنیم.

وی با تاکید براینکه برای رسیدن به این شرایط دیگر نباید جزیره ای عمل کنیم، گفت: مشکل این است که شرکت های مختلف فراوری لوازم خانگی دارند، اما به دلیل اینکه سایز کوچک دارند نسبت به بومی سازی قطعات خود اقدام نمی نمایند و قطعات خود را وارد می نمایند که در این شرایط با فشار طرف خارجی از گوی رقابت خارج می شوند.

آقا محمدی با تاکید بر ضرورت همکاری در زنجیره فراوری لوازم خانگی، گفت: از سوی دیگر باید بازارهای بیرونی لوازم خانگی را باید تامین کنیم و باید به سمت فراوری 2 میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور برسیم که بخشی باید به مصرف داخل و بخشی از آن صادر گردد.

وی با ارزیابی خط فراوری گروه صنعتی انتخاب، گفت: این گروه ظرفیت فراوری خود را ایجاد نموده است، اما بعدا در بازار دچار مشکل می گردد، بنابراین راهی به جز همکاری با بقیه گروه ها ندارد تا بتواند فراوری خود را در سطح بالا نگه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضروت فراوری لوازم خانگی ارزان و کیفی در کشور، اظهار کرد: نباید به صرف اینکه دروازه های واردات لوازم خانگی را می بندیم قیمت را بالا و یا کیفیت را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر گرانی لوازم خانگی داخلی، اظهار کرد: اگر در حوزه لوازم خانگی پیروز به فراوری با ظرفیت بالا شویم 30 درصد قیمت تمام شده کاهش می یابد، اما با توجه به اینکه حدود 50 درصد مواد اولیه بعضی فراوریات لوازم خانگی همچون تلویزیون وارداتی است، فراورینماینده ناچار است با همان قیمت ها محصول را وارد بازار نمایند اما اگر فراوری داخل با حجم بالا باشد، قیمت ها کاهش می یابد.

آقامحمدی تاکید نمود: زمانی که سایز و حجم فراوری لوازم خانگی داخلی کم باشد، قیمت آن بالا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1559

به "باید به سمت فراوری لوازم خانگی برای اقشار پایین جامعه برویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید به سمت فراوری لوازم خانگی برای اقشار پایین جامعه برویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید