طرح تعویض یک میلیون کولر گازی قدیمی با کولرگازی کم مصرف

به گزارش مجله وتورلد، تعویض یک میلیون واحد کولر گازی قدیمی و پرمصرف در عین اینکه عامل کاهش فشار کاری بر شبکه برق رسانی کشور تا مرز 160 هزار کیلو وات ساعت در ساعات پیک مصرف برق می گردد باعث صرفه جویی سالانه حدود 2 میلیارد مترمکعب از منابع گاز نیز می گردد. این طرح تعویض باعث افزایش چندین برابری فراوری کولر گازی کم مصرف ساخت ایران می گردد.

طرح تعویض یک میلیون کولر گازی قدیمی با کولرگازی کم مصرف

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام ایران رادیاتور، به نقل از پیمانکار طرح بهینه سازی مصرف برق شرکت توانیر از منتشر شدن اسناد آنالیز و ارزیابی فراوری نمایندگان واجد شرایط شرکت در طرح تعویض کولر های گازی کم مصرف اطلاع داد و اظهار داشت که متقاضیان باید در زمان تعیین شده تمامی اسناد و مدارک مربوطه را در سامانه شرکت توانیر به آدرس http;//ef.tavanir.org.ir بارگذاری نموده و اسناد فراخوان را نیز مشاهده نمایند.

خانی در ادامه مطرح کرد که این طرح تعویض که بسیار مورد استقبال قرار گرفته بر طبق مجوز شورای اقتصاد و همراستا با استفاده از ظرفیت های ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و بالابردن توان و نظام اقتصادی کشور صورت می گیرد اولویت استفاده از مشترکان از این طرح با ساکنین جنوب کشور است و فقط 30 درصد مبلغ کولر گازی های کم مصرف به صورت قسطی از مشترک دریافت می گردد و مابقی هزینه اجرای طرح از محل صرفه جویی سوخت حاصل از منابع داخلی شرکت توانیر و بودجه صنعت برق و فراورینمایندگان پرداخت می گردد.

کولر گازی کم مصرف چه ویژگی هایی دارد؟

مصوب اجرایی این طرح مبین اهمیت استفاده از کولر گازی کم مصرف است و اینکه ویژگی این دستگاه چگونه باعث افزایش تقاضا در این حوزه می گردد.

استفاده از گاز R410

در میان گازهای مبرد متفاوت، در کولر گازی کم مصرف گاز R410 به عنوان مبرد در سیکل سرمایش جریان دارد که باعث تسریع در فرایند فراوری سرما و این عامل (تسریع)باعث کاهش مصرف برق می گردد.

کمپرسور روتاری

تفاوت های زیادی در نوع کمپرسور است که مهم ترین آن یعنی کاهش مصرف برق و صدای حاصل از کارکرد است در کمپرسورهای روتاری که در کولر گازی کم مصرف استفاده می گردد نسبت به کمپرسور های پیستونی کاملاً مشهود است.

رده انرژی A و A+

برچسب انرژی حاوی اطلاعاتی است که با حروف اختصاری مبین اندازه بهره وری دستگاه نسبت به انرژی صرف شده می باشد کولرگازی کم مصرف باید حداقل دارای رده انرژی A یا A+ باشد.

کمک بزرگ طرح تعویض کولر گازی به شبکه برق و محیط زیست

قاعدتاً طرح های ملی و عام المنفعه در راستای بهره وری از انرژی و دوستدار محیط زیست هستند اما می تواند به نوعی کمک رسان زیرساخت ها و دیگر تجهیزات زیربنایی کشور نیز باشد.

طرح تعویض کولر گازی قدیمی دوستدار محیط زیست است

فراوری برق در ایران تقریباً به طور کامل به محیط زیست مربوط است از آنجا که اکثرا فراوری برق به وسیله سد ها، توربین ها و منابع آبی است و کمتر به انرژی خورشیدی و باد متکی است باعث کاهش منابع آب و صدمه به محیط زیست می گردد طرح تعویض کولر گازی از عوامل موثر صرفه جویی در مصرف برق است.

شرکت های فراوری نماینده کولر گازی کم مصرف در ایران

در بازار ایران انواع برندهای کولر گازی یافت می گردد اما نکته مهم این است که آن کولر اول ساخت ایران باشد و سپس کم مصرف باشد کولر های زیادی نیز به عنوان کولر گازی کم مصرف وارد بازار شده است اما صحت و سقم کم مصرف بودن آن اطلاعات کافی در اختیار خریداران قرار نمی گیرد. اما دو کمپانی بزرگ مانند شرکت تهویه و شرکت ایران رادیاتور در راستای فراوری کولر گازی کم مصرف قدم های بزرگی برداشته اند ، بعلاوه شرکت ایران رادیاتور که در ابتدا با فراوری رادیاتور ایران رادیاتور به بازار تاسیسات معرفی شده ، اکنون در فراوری تجهیزات سرمایشی با معرفی کولر گازی کم مصرف وارد رقابت با فراوری نمایندگان دیگر شده است .

کولر گازی ایران رادیاتور

کولر گازی ایران رادیاتور با توجه به تنوع ظرفیت و قیمت مناسب در این برهه زمانی برترین انتخاب برای جایگزینی با کولر های قدیمی و پر مصرف می باشد ویژگی این دستگاه کم مصرف بودن، نصب رایگان، گارانتی و خدمات پس از فروش ،قیمت پایین و تنوع در ظرفیت های سرمایش است و از همه مهمتر اینکه این کولر ساخت ایران است و خریداران به راحتی می توانند به ضمانت اصیل و خدمات پس از فروش واقعی آن در فروشگاه ایران رادیاتور اتکا نمایند.

اهمیت محل نصب کولر گازی و تایید آن در کاهش مصرف برق

محل نصب کولر گازی هم پنل داخلی و هم پنل خارجی آن باید دارای ویژگی هایی باشد پنل داخلی باید در محلی نصب گردد که تقریباً 80 درصد فضا را تحت پوشش سرمای خود قرار دهد ارتفاع نصب آن باید حدود 50 سانتی متر پایین تر از سقف باشد و در محل هایی که دارای گرد و خاک، لرزش می باشد نصب نگردد .پنل خارجی دستگاه هم باید در نزدیک ترین محل ممکن به پنل داخلی نصب گردد و در زیر نور آفتاب نصب نگردد. جهت خروجی هوا از پنل خارجی نباید به جهت ورودی کندانسورها مجاور باشد.نکات ذکر شده هرچند کوچک به نظر می رسد اما تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1985

به "طرح تعویض یک میلیون کولر گازی قدیمی با کولرگازی کم مصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تعویض یک میلیون کولر گازی قدیمی با کولرگازی کم مصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید