درخواست اوکراین از کانادا برای دسترسی به تصاویر ماهواره ای مرزی با روسیه

به گزارش مجله وتورلد، رئیس جمهور اوکراین از نخست وزیر کانادا خواسته است تا تصاویر ماهواره ای این کشور از نقاط مرزی اوکراین با روسیه در اختیار کی یف قرار دهد.

درخواست اوکراین از کانادا برای دسترسی به تصاویر ماهواره ای مرزی با روسیه

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا از ریانووستی، پترو پوروشنکو گفت: اوکراین چنین درخواستی را در زمان دولت قبلی کانادا مطرح نمود و در زمان استفان هارپر، نخست وزیر پیشین از ماه مارس 2015 تا آخر بهار سال 2016 میلادی تصاویری تنها از قلمرو شناخته شده بین المللی اوکراین توسط ماهواره رادارست 2 در اختیار ما نهاده شد که این قرارداد به خاتمه رسید.

وی اضافه کرد: من از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا خواسته ام تا تصاویر با فن آوری بالا از مرز اوکراین و روسیه از طریق ماهواره های کانادایی در اختیار ما قرار گیرد.

به گفته وی این اقدام کانادا می تواند یاری موثری در اجرای توافقنامه مینسک باشد، زیرا ما شواهدی داریم که نشان می دهد روسیه تانک ها، سیستم های توپخانه و راداری پیشرفته ای را در مرز با اوکراین مستقر نموده است.

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر مسکو را به دخالت در اوضاع داخلی اوکراین و مناطق روس زبان شرقی این کشور که خواستار استقلال از این کشور هستند، متهم کرد.

با این حال وزارت امور خارجه روسیه با رد چنین اتهاماتی این موضع گیری اوکراین را نشان از ضعف دولتمران این کشور برای غلبه بر مسائل عدیده سیاسی و مالی اوکراین و فرافکنی در برابر افکار عمومی جامعه می داند.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 942

به "درخواست اوکراین از کانادا برای دسترسی به تصاویر ماهواره ای مرزی با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اوکراین از کانادا برای دسترسی به تصاویر ماهواره ای مرزی با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید