شوخی وزیرخارجه روسیه درباره ملاقات پوتین با بایدن

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران : از وزیر امور خارجه روسیه سوال شد که آیا مسکو با ملاقات سران دو کشور موافقت خواهد نمود و لاوروف در پاسخ گفت: ما اداره گمرک نیستیم که مجوز صادر کنیم. وی اضافه کرد در پی ملاقات با بلینکن ، گزارشی به رهبران روسیه و ایالات متحده ارائه می گردد که براساس آن در خصوص عادی سازی روابط بین کشورها تصمیم گیری می گردد.

شوخی وزیرخارجه روسیه درباره ملاقات پوتین با بایدن

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از ایسنا، اسپوتنیک اظهار داشت، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از مصاحبه با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به شوخی به سوالی در خصوص ملاقات احتمالی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رهبر روسیه پاسخ داد.

از وزیر امور خارجه روسیه سوال شد که آیا مسکو با ملاقات سران دو کشور موافقت خواهد نمود و لاوروف در پاسخ گفت: ما اداره گمرک نیستیم که مجوز صادر کنیم. وی اضافه نمود در پی ملاقات با بلینکن ، گزارشی به رهبران روسیه و ایالات متحده ارائه می گردد که براساس آن در خصوص عادی سازی روابط بین کشورها تصمیم گیری می گردد.

پیش از این بایدن ابراز امیدواری نموده بود که بتواند در ژوئن 2021 در خاک یک کشور بی طرف با ولادیمیر پوتین ملاقات کند. رئیس دولت آمریکا میخواهد در جریان سفر به اروپا برای شرکت در اجلاس های ناتو در 14 ژوئن در بروکسل و اجلاس گروه جی 7 در 11 تا 13 ژوئن در انگلیس با رهبر روسیه مذاکره کند.

یک منبع در نهادهای دولتی روسیه گفت که اجلاس سران دو رئیس جمهور می تواند در سوئیس برگزار گردد. مسکو هنوز پاسخی صریح در خصوص این نشست نداده اما در صورت توافق، این نشست به احتمال زیاد در خاک سوئیس برگزار می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1681

به "شوخی وزیرخارجه روسیه درباره ملاقات پوتین با بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوخی وزیرخارجه روسیه درباره ملاقات پوتین با بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید