ادعای کی یف؛ روسیه در پی استقرار سلاح اتمی در کریمه است

به گزارش مجله وتورلد، وزیر دفاع اوکراین بدون ارائه شواهدی مدعی شد که روسیه ممکن است در شبه جزیره کریمه سلاح اتمی مستقر کند.

ادعای کی یف؛ روسیه در پی استقرار سلاح اتمی در کریمه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر دفاع اوکراین غروب چهارشنبه به وقت تهران مدعی شد که روسیه کریمه را برای ذخیره بالقوه سلاح های اتمی آماده می نماید.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز آندری تاران در سخنرانی در کمیته فرعی دفاعی مجلس اروپا در بروکسل بدون ارائه مستنداتی مدعی شد که شاید روسیه در شبه جزیره کریمه سلاح اتمی مستقر کند. وی در ادامه مدعی شد که مسکو برای اطمینان از تامین آب شبه جزیره کریمه ممکن است به اوکراین حمله کند.

دولت روسیه سال 2014 دولت روسیه با برگزاری همه پرسی، شبه جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد که چالش هایی را در پی داشت. اوکراین و روسیه در سال 2015 و در قالب نشست نرماندی، در کنار آلمان و فرانسه به توافق رسیدند اما در انتها یافتن درگیری های مرزی ناموفق بودند.

اوکراینی ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند. روسیه ادعای اوکراین را رد نموده و با هشدار به آمریکا اعلام نموده به نفع آمریکاست که کشتی های جنگی خود را از کریمه و سواحل روسیه دور نگه دارد.

در روزهای گذشته آمریکا و متحدانش همسو باهم از اوکراین حمایت نمودهاند. در همین زمینه منابع خبری گزارش دادند یک فروند هواپیمای سی -130 نیروی هوایی آمریکا اخیرا در یک پایگاه هوایی در کی یف فرود آمد. گفته می گردد که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای یاری به ارتش اوکراین به همراه داشته است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز با رد ادعای غرب در زمینه اقدام های تهاجمی روسیه در قبال اوکراین گفت، تکرار مداوم چنین سخنانی تنها موجب بی ارزش شدن بیشتر واشنگتن می گردد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1631

به "ادعای کی یف؛ روسیه در پی استقرار سلاح اتمی در کریمه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای کی یف؛ روسیه در پی استقرار سلاح اتمی در کریمه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید