توقف فراوری خودرو ها در صورت عدم رعایت استاندارد ، فراوری دو خودرو متوقف شد

به گزارش مجله وتورلد، رئیس سازمان ملی استاندارد از مهلت به بعضی خودروساز ها تا سرانجام سال برای رعایت استاندارد های 85 گانه این سازمان اطلاع داد.

توقف فراوری خودرو ها در صورت عدم رعایت استاندارد ، فراوری دو خودرو متوقف شد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، نیره پیروز بخت از مهلت به برخی خودروساز ها تا خاتمه سال برای رعایت استاندارد های 85 گانه این سازمان اطلاع داد و گفت: در صورت رعایت نکردن استاندارد ها از سوی خودروساز ها در مهلت مقرر، فراوریشان متوقف خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد بدون اشاره به تعداد و نام خودرو های داخلی که به آن ها برای رعایت استانداردها، مهلت داده شده است گفت: تا خاتمه سال تکلیف این خودرو ها معین می گردد و در صورت نداشتن فعالیت در راستای گذراندن استاندارد های لازم، نام این خودرو ها اعلام خواهد شد.

وی گفت: بر اساس برنامه ای که در شورای عالی استاندارد تصویب شده، کار انجام می گردد و همه دستگاه های نظارتی و وزرا عضو این شورا هستند و همه اعضا، این موضوع را پایش می نمایند.

خانم پیروزبخت با بیان این که وزیر صمت نیز عضو شورای عالی استاندارد است اضافه نمود: وی موظف است که بر روی خودروساز ها احاطه داشته باشد و آن ها را از نظر رعایت استاندارد ها چک کند.

رئیس سازمان استاندارد با بیان این که فعالیت ما از سال گذشته متوقف نکردیم گفت: در آبان 98 برنامه ای را به تصویب شورای عالی استاندارد به ریاست معاون اول رئیس جمهور رساندیم که براساس آن اگر خودروساز ها نتوانند خود را با استاندارد های ما وفق بدهند به ترتیب، فراوری کدامیک متوقف گردد.

وی با اشاره به توقف فراوری دو خودرو اضافه نمود: در همان جلسه شورای عالی استاندارد تصویب شد که این خودرو ها توقف فراوری داشته باشند.

خانم پیروزبخت گفت: بقیه خودرو ها در دست آنالیز هستند چرا که برخی خودروساز ها اعلام کردند که ما می توانیم استاندارد ها را اجرا کنیم و در همان جلسه، به این خودروساز ها زمان داده شد.

وی اضافه نمود: به عنوان مثال اعلام کردیم که فلان خودرو اگر نتواند خود را به استاندارد در زمان مورد نظر برساند، بعد از اتمام مهلت، نام خودروساز اعلام می گردد.

رئیس سازمان استاندارد با تاکید بر این که به هیچ وجه فعالیت ها و کنترل های ما متوقف نشده است گفت: جای نگرانی نیست و بازرسی ها انجام می گردد و گزارش های مفصل از خودروساز ها گرفته می گردد.

خانم پیروزبخت درباره خودرو های وارداتی نیز گفت: تکلیف خودرو های وارداتی معلوم است و آن دسته از خودرو هایی که نمی توانند استاندارد ها را بگذارنند، از همان ابتدا اجازه ورود به آن ها داده نمی گردد و دیگر مهلت درکار نیست.

وی با بیان این که آنالیز استاندارد خودرو های وارداتی را زودتر از خودرو های داخلی شروع کردیم اضافه نمود: اکنون حدود سه سال است که واردنمایندگان خودرو می دانند باید 85 استاندارد سازمان ملی استاندارد را بگذارنند.

خانم پیروز بخت گفت: بخش زیادی از خودرو های وارداتی را اجازه ورود ندادیم و بخشی نیز به علت آگاهی از این که نمی توانند استاندارد ها را بگذرانند، خودرو را وارد نمی نمایند.

وی با بیان این که در سال 97 جلوگیری از ورود تعدادی از خودرو های وارداتی اعلام شد اضافه نمود: اکنون دیگر به علت این که هم واردات خودرو با محدودیت هایی روبروست و هم گذراندن استاندارد ها نهادینه شده، دیگر مورد جدیدی برای جلوگیری نداشتیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1301

به "توقف فراوری خودرو ها در صورت عدم رعایت استاندارد ، فراوری دو خودرو متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فراوری خودرو ها در صورت عدم رعایت استاندارد ، فراوری دو خودرو متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید