ابلاغ بخشنامه احیای کرسی های آزاداندیشی به دانشگاه ها

به گزارش مجله وتورلد، مدیرکل دفتر سیاست گذاری فرهنگی وزارت علوم گفت: بخشنامه احیای کرسی های آزاداندیشی به دانشگاه ها ابلاغ شد و این وزارت برگزاری عملی آن را پیگیری خواهد کرد.

ابلاغ بخشنامه احیای کرسی های آزاداندیشی به دانشگاه ها

محمدمهدی ذوالفقارزاده گفت: با توجه به اهمیت کرسی های آزاداندیشی در مبحث مصاحبه و تضارب اندیشه ها با یکدیگر، بخشنامه احیای کرسی های آزاداندیشی به دانشگاه ها ابلاغ شد و این وزارت برگزاری عملی آن را پیگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: هدف گذاری ما این است که در سه ماهه پاییز سال جاری، حداقل 3 کرسی آزاد اندیشی در هر دانشگاه برگزار شود.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: پس از پایان فصل جاری، نسبت به اشکالات شکل کنونی کرسی های آزاد اندیشی بررسی کارشناسی صورت خواهد گرفت و با استفاده از نظرات معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها برای برگزاری طولانی مدت آن تصمیم گیری خواهد شد.

ذوالفقار زاده گفت و گو را یکی از ضروریات محیط دانشگاه دانست و گفت: باید اشکال مختلف مصاحبهی اساتید و دانشجویان در محیط دانشگاهی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها باید ارتباط جدی تری با بدنه دانشجویی برقرار کنند و برای موفقیت این ارتباط به تغییرات نسلی و ذائقه های نسل نو توجه کنند.

وی اعلام نمود: نیاز است برخی از اساتید دانشگاه ها و نخبگان که در سطح کشور قدرت جریان سازی فکری دارند را دعوت کرده و به آنان جهت عرصه های گفتمانی میدان داده شود.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2181

به "ابلاغ بخشنامه احیای کرسی های آزاداندیشی به دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ بخشنامه احیای کرسی های آزاداندیشی به دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید