دستورالعمل جذب دانش آموختگان علوم پایه و داروسازی ابلاغ شد

به گزارش مجله وتورلد، دستورالعمل جذب دانش ­آموختگان رشته­ های تخصصی علوم پایه و داروسازی در قالب گذراندن دوره تعهد در شرکت ­های دانش بنیان و شرکت ­های مستقر در مراکز رشد و پارک­ های فناوری سلامت به دانشگاه ابلاغ شد.

دستورالعمل جذب دانش آموختگان علوم پایه و داروسازی ابلاغ شد

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدرضا منظم، مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، با اعلام این خبر گفت: شفاف سازی فرایندهای اداری در سازمان های دولتی همیشه از مطالبات جدی فناوران حوزه سلامت بوده و وجود آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی می تواند یاری شایانی به حل مسائل در زمینه فراوری محصولات فناورانه در داخل کشور کند.

او با بیان اینکه فارغ التحصیلان رشته های تخصصی وزارت بهداشت همیشه نقش مهمی در ایجاد دانش و انجام تحقیق و توسعه در راستای فراوری محصولات فناورانه با تکنولوژی بالا داشته اند، گفت: با توجه به وجود تعهد قانونی خدمت به دولت در ازای دوره تحصیل برای فارغ التحصیلان رشته های تخصصی، طبق مصوبه قبلی معاونت آموزشی وزارت امکان اشتغال در بخش خصوصی در ازای دوره تعهد، تنها در شرکت های دانش بنیان برای این افراد میسر بود. در حالیکه تعداد زیادی از شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های فناوری سلامت که به طور کلی متعلق به اعضا هیات علمی بوده و نیازی شدیدی به این گونه افراد دارند، دانش بنیان نیستند.

منظم گفت: در جهت برطرف موانع فراوری در کشور، با مساعدت معاونت آموزشی وزارت بهداشت از این پس دانش آموختگان مقطع دکترای تخصصی هرکدام از رشته های داروسازی و علوم پایه پزشکی، علاوه بر شرکت های دانش بنیان می توانند در کلیه شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های فناوری سلامت تعهدات قانونی دوره تخصص خود را بگذرانند.

طبق اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، وی اضافه کرد: دستورالعمل مرتبط با این موضوع با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت آموزشی تهیه و به تایید وزیر بهداشت و درمان و آموزش رسیده است. این دستورالعمل طی نامه به شماره 1664/101/د مورخ چهار مهر ماه امسال از سمت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه ها ابلاغ شده و متقاضیان می توانند به وسیله مراکز رشد و پارک ها درخواست خود را پیگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1897

به "دستورالعمل جذب دانش آموختگان علوم پایه و داروسازی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل جذب دانش آموختگان علوم پایه و داروسازی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید