50 سالگی ورود رنگ ، 6500 خانواده بریتانیایی هنوز تلویزیون سیاه و سفید دارند

به گزارش مجله وتورلد، 50 سال پس از پخش نخستین برنامه رنگی از تلویزیونی بی بی سی وان، هنوز بیش از شش هزار خانواده در سراسر بریتانیا از پروانه تماشای برنامه های سیاه و سفید استفاده می نمایند.

50 سالگی ورود رنگ ، 6500 خانواده بریتانیایی هنوز تلویزیون سیاه و سفید دارند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پی ای میدیا، بر اساس آخرین آمار منتشرشده درباره فراگیری تلویزیون های سیاه و سفید، شهر لندن با داشتن 1311 پروانه سیاه و سفید پیشتاز است و بیرمنگام با 323 و منچستر با 245 پروانه در رده های بعد قرار دارند. این آمار همزمان با 50 سالگی شروع پخش رنگی از تلویزیون بی بی سی منتشر شده و نشان می دهد تا سرانجام سپتامبر 6586 خانواده در بریتانیا همچنان سیاه و سفید را به رنگی ترجیح می دهند.

  • بهترین مستند حیات وحش تاریخ | رویارویی پنگوئن با فک پلنگی

در یک سال گذشته 575 خانواده تلویزیون سیاه و سفید خود را کنار گذاشته و رنگی شده اند. آمار استفاده کنندگان از برنامه های سیاه و سفید در بریتانیا در شروع هزاره سوم 212 هزار بود که در 19 سال اخیر به حدود 6500 خانواده کاهش یافته است. تلویزیون های سیاه و سفید از ابزارهای محبوب مجموعه داران هستند و دستگاه های پخش قابل حمل معمولا در فضای مجازی فراوان خرید و فروش می شوند.

پل کوپر، سخنگوی اداره اعطای پروانه پخش گفت: وقتی بی بی سی وان سرویس پخش تلویزیون رنگی را در نوامبر 1969 شروع کرد، فقط سه شبکه رنگی وجود داشت. 50 سال بعد در 2019 حدود 53 درصد خانوارهای بریتانیایی روی تلویزیون های خود اینترنت دارند و می توانند همزمان به صدها شبکه دسترسی داشته باشند. هر چند کم اما جالب است که هنوز بعضی خانواده ها دوست دارند برنامه های محبوب خود را سیاه و سفید ببینند.

  • بحران قرن در بی بی سی | جوانان سراغ شبکه های رقیب رفته اند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 534

به "50 سالگی ورود رنگ ، 6500 خانواده بریتانیایی هنوز تلویزیون سیاه و سفید دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 سالگی ورود رنگ ، 6500 خانواده بریتانیایی هنوز تلویزیون سیاه و سفید دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید