با این 7 روش موقتا اروپایی شوید

به گزارش مجله وتورلد، در سفر به اروپا، مثل یک اروپایی رفتار کنید

با خبرنگاران همراه باشید تا در این مطلب پای صحبت ها و هدایت های یک گردشر حرفه ای به اروپا بنشینیم.

با این 7 روش موقتا اروپایی شوید

بسیاری از افراد به نحوی وارد اروپا می شوند و در آن گردش می نمایند که انگار به تماشا یک واقعه فرهنگی رفته اند. اوه این مرد با لباس سنتی آلمانی آواز می خواند! ببخشید، ممکن است این کار را یک بار دیگر زیر نور آفتاب انجام بدهید تا بتوانم یک عکس خوب از شما بگیرم؟ نشان دادن دوربینتان بسیار مهم است، آستین ها را بالا زده و از چیزهای حقیقی لذت ببرید. با ایجاد مهارت برقراری ارتباط با افراد محلی بود که ما توانستیم به صورت موقت به یک اروپایی بدل شده و عضوی از یک خانواده باشیم. ما توانستیم به اروپایی ها در سطح خودشان نزدیک شویم و سبک زندگی منحصربه فرد آن ها را پذیرفته و از آن لذت ببریم. وقتی که من در اروپا هستم به برترین انسان آلمانی، اسپانیایی و یا ایتالیایی که در توانم باشد تبدیل می شوم. در فرانسه و آلمان غذاهای مخصوص و محبوب محلی را می نوشم و در ایتالیا به سراغ صبحانه های کوچک می روم. من هیچ گاه در خانه خودم چای نمی نوشم ولی پس از یک روز طولانی از گشت وگذار در لندن خوردن یک فنجان چای حس خوبی برای من دارد. راه هایی را بیابید که به معنای واقعی کلمه در محیط باشید، در ادامه ایده هایی را به شما ارائه می کنیم که بهتر است آن ها را مدنظر داشته باشید.

به سراغ کوچه پس کوچه ها بروید

بسیاری از افراد با تمام قوا در پرترافیک ترین ماه سال، به دل شلوغ ترین میدان شهر می فرایند. برای نمونه میدان سن مارک در ونیز در ماه جولای و سپس آغاز به غر زدن درباره شلوغ بودن محیط می نمایند. اگر در ماه جولای در ونیز حضور دارید، شش بلوک ساختمانی به پشت میدان سن مارک در بازیلیکا (St. Marks Basilica) رفته و وارد یک کافه شوید. در این شرایط با ونیزی هایی روبرو می شوید که جوری به شما خوش آمد گویی می نمایند که انگار در عمرشان هیچ جهانگردی را ندیده اند.

به مراکز مذهبی مثل کلیساهای محلی بروید

بسیاری از افراد مذهبی در اروپا چندان در پی تماشا مراکز مذهبی نیستند ولی بسیاری از این مکان ها و به خصوص کلیساها به خوبی از شهفرایندان کشورهای خارجی مثل آمریکایی ها استقبال می نمایند. سپری کردن یک ساعت در یک عبادتگاه در یک شهر کوچک می تواند یک سرک کشیدن بسیار خوب در جوامع محلی به حساب بیاید، به خصوص اگر پس از خاتمه مراسم مذهبی آن ها برای نوشیدن چای یا قهوه و بیسکوییت به گروه محلی ها ملحق شوید. هیچ گاه فراموش نمی کنم که در عید پاک به یک کلیسای کوچک در یک منطقه ساحلی در جنوب پرتغال رفتم. در آن محل یک جهانگرد را دیدم که در چهارچوب در ایستاده بود و در حال فیلم گرفتن از محیط و بومیان رنگ و وارنگ حاضر در کلیسا (که من هم در میان آن ها بودم) بود و پس از خاتمه مراسم نیز با کشیش دست داده و خوش وبش می کرد.

در مکان هایی که افراد محلی سرگرم هستند خود را مشغول کنید

محله ها و پارک های محبوب یک شهر همیشه از خانواده ها، زوج های جوان و افراد سالخورده ای است که از یک عصر کم هزینه در بیرون از خانه خود لذت می برند. جوامع اروپایی برای شهفرایندانشان مالیات بسیار سنگینی در نظر می گیرند ولی درعین حال نیز امکانات ورزشی بسیار عالی را برای آن ها مهیا می نمایند. در بریتانیا می توانید به سراغ استخرهای عمومی که با نام مراکز تفریحی (leisure center) شناخته می شوند بروید. درحالی که تعداد جهانگرد ها نسبت به افراد محلی در باغ مشهور تیوولی (Tivoli Gardens) در کپنهاک، پنج به یک است، سایر پارک های کپنهاک تفریحی مانند باکن (Bakken) مکان هایی هستند که تنها دانمارکی ها به صورت کامل از آن لذت می برند. دیزنی لند پاریس واقعا عالی است ولی پارک آستریکس (Parc Astérix) در این شهر، حس و حال فرانسوی تری دارد. در اروپای جنوبی مردم در بعدازظهر و اوایل عصر، به سراغ پیاده روی و تفرج در شهر می فرایند. به تور پیاده روی فلکزمارش (Volksmarch) در استان باواریای آلمان ملحق شوید تا یک روز کامل را با مردمی که ترانه من دوست دارم گشت بزنم را در زبان اصیل محلی سر می دهند، همراه شوید. کلبه های کوهستانی در اروپا پر از کوه پیمایان محلی است. بیشتر مراکز کوه پیمایی نیز کلوپ های پیاده روی آلپاین خود را دارند که با ارائه یک برنامه کوه پیمایی برنامه ریزی شده، از خارجی ها نیز پذیرایی می نمایند.

سحرخیز باشید

در سراسر اروپا درحالی که جهانگردان هنوز خواب هستند، فرهنگ محلی (در مکان هایی مانند برج و باروهای به جای مانده از قرون وسطی، کلیساها، بازار فروش محصولات، مزارع کوهستانی و دهکده های حاشیه رودخانه ها) در تکاپو و جریان است. در کشور آلمان و در ساعات معمولی صرف صبحانه در صبح، به سراغ پیاده روی در دیوار و باروهای منطقه روتنبورگ (Rothenburg) بروید. این کار را پیش ازاین که اتوبوس های تور جهانگردی منطقه را تبدیل به یک پارک تفریحی قرون وسطایی نمایند انجام بدهید. افرادی که با طلوع آفتاب آغاز به ورزش و نرمش می نمایند و افرادی که در ابتدای صبح به پیاده روی می فرایند می توانند درحالی که خمیازه کشیده و بدن خود را کش می آورند و پیش از آنکه آغاز روز، با یورش زندگی قرن بیست و یکمی خود به سراغ این مکان بیاید، از یک چشم انداز فوق العاده در یک شهر قرون وسطایی لذت ببرند. با از خواب بر خواستن همزمان با افراد محلی در خط ساحلی ریوریای ایتالیا (Italian Riviera) در فصولی غیر از فصل های اوج ورود جهانگردان می توانید شاهد این باشید که چگونه طلوع آفتاب، یک دهکده خواب آلود را در آغوش می گیرد. در این شرایط می توانید در یک هوای خنک و مرطوب نفس کشیده و از سکونت کمیاب ایتالیایی لذت ببرید. به یاد داشته باشید که در میان مسافران، بیشترین خاطرات متعلق به افراد سحرخیز خواهد بود.

به سراغ تیم های ورزشی بروید

برای بسیاری از اروپایی ها، فوتبال یک فرهنگ و آیین مهم به شمار میرود. حاضر بودن در یک مسابقه فوتبال با محلی ها شمارا کامل در دل فرهنگ محلی جای خواهد داد. مهم نیست که در یک شهر کوچک ایتالیا فوتبال بازی می کنید یا اینکه در شهری در ایرلند به ورزش هورلینگ (hurling که ورزشی با قدمت 3 هزارساله و شبیه به حاکی روی چمن است) مشغول هستید، درهرحال با استادیومی که هواداران پرجوش محلی را در خود جای داده است روبرو خواهید بود. سعی کنید لباسی را به تن نموده و یا بخرید که همرنگ تیم شهر میزبان باشد، به این ترتیب فراموش نخواهید کرد که باید هوادار کدام تیم باشید. من در شهر دوبلین به 60 هزار تماشاگر دیگر پیوستم تا شاهد یک مسابقه هورلینگ در استادیوم کروک پارک (Croke Park) باشم. وقتی در جایگاه خودم نشستم، در محاصره دوستان ایرلندی تازه بودم. آن ها یک پرچم به من دادند تا آن را تکان بدهم و به من یاد دادند که قوانین بازی چگونه است و باید از چه کسانی حمایت کنم، بعلاوه آن ها به من راه های خلاقانه ای برای سوگند وفاداری خوردن به تیم را یاد دادند.

افراد محلی را دربازی ها به رقابت بطلبید

در کشورهای ترکیه و یونان می توانید به یک چایخانه یا رستوران های محلی کوچک یونانی به نام تاورنا (taverna) وارد شده و افراد محلی را به رقابت در بازی دعوت کنید. با این کار به صورت ناگهانی به یک بخش (و یا حتی ستاره) از افراد حاضر در کافه بدل خواهید شد. معمولا یک گروه به دور شما جمع خواهند شد و به این ترتیب یک بازی ساده به یک رقابت و دوئل با اهمیتی بین المللی بدل خواهد شد.

با جمعیت همراه شوید

وقتی که به سراغ بازارهای محلی صبحگاهی می روید، شما نیز یک مشتری گرسنه دیگر خواهید بود و می توانید محصولات روزانه موردنیاز خود را ازآنجا بخرید. در طول سفر کردن در تاکستان های فرانسه در فصل برداشت می توانید یک جهانگرد دوربین به دست بوده یا این که به یاری آن ها رفته و به کندن خوشه های انگور مشغول شوید. بیشتر از گرفتن عکس در این محیط درگیر شوید، بگذارید لباس های شما کثیف شوند.

وقتی به سراغ تماشا طاووس ها می روید، به یاد داشته باشید که آن ها بال های خود را با تماشا انسان ها باز خواهند کرد نه با تماشا دوربین. وقتی که اروپا را بدون توجه به نرم افزارهای چشم انداز یاب بگردید می توانید بهتر آن را لمس نموده و شانس بیشتری برای تجربه اروپای واقعی در دامان خود داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2042

به "با این 7 روش موقتا اروپایی شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 7 روش موقتا اروپایی شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید