کرونا در آلمان، تداوم فرایند صعودی افزایش مبتلایان؛ تلفات به 3 نفر رسید

به گزارش مجله وتورلد، با تداوم افزایش تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آلمان، مسئولان درمانی این کشور از ثبت یک فوتی دیگر بر اثر این بیماری خبر دادند.

کرونا در آلمان، تداوم فرایند صعودی افزایش مبتلایان؛ تلفات به 3 نفر رسید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مؤسسه تحقیقاتی روبرت کخ امروز (چهارشنبه) خاطرنشان کرد طی بیست وچهار ساعت گذشته بیش از 50 مبتلای جدید به ویروس کووید19 در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع رسانی این موسسه، امروز همچنین یک نفر دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داد و تعداد کل فوتی های آلمان بر اثر این بیماری به 3 نفر افزایش یافت.

بر اساس آمار جدید، کشور آلمان تا کنون 1622 مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت نموده که از این تعداد، 19 نفر بهبود یافته و سلامت خود را به دست آوردند.

پیش از این ینس اسپان وزیر بهداشت این کشور با رد مؤثر بودن بستن مرزها در جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس، گفته بود: این ویروس وارد آلمان شده است. این ویروس وارد اروپا شده است. باید این را باور کنیم. اگر تمام مرزها را هم ببندیم همچنان [این ویروس] منتشر خواهد شد. دیر یا زود باید به مردم اجازه تردد داده گردد به هر حال در آن موقع دوباره [ویروس] منتشر می گردد.

این در حالی است که شیوع این ویروس در آلمان باعث شده که مردم با نگرانی برای خرید ماسک و مواد ضد عفونی نماینده به داروخانه ها هجوم برده و ذخایر این تجهیزات بهداشتی را با کمبود روبرو نمایند.

روزنامه آلمانی دی ولت، مسئولان داروخانه ها می گویند ماسک های تنفسی معمولی برای هفته هاست که موجود نیستند و ماسک های ویژه فیلتردار (FFP) نیز به مقدار بسیاری کمی به دست داروخانه ها رسیده است. همچنین تقاضا برای خرید مواد ضد عفونی نماینده به شدت بالا رفته است. (جزئیات بیشتر)

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت ورلداُمتر، ویروس جدید کرونا تا کنون 121161 نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده و 4376 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می گردد.

ویروس کووید19، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 864

به "کرونا در آلمان، تداوم فرایند صعودی افزایش مبتلایان؛ تلفات به 3 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آلمان، تداوم فرایند صعودی افزایش مبتلایان؛ تلفات به 3 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید