خبرنگاران اعلام امادگی ارتش آلمان برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله وتورلد، تهران- خبرنگاران- وزیر دفاع آلمان اظهار داشت ارتش این کشور می تواند در زمان بحرانی شدن اوضاع وظیفه لجستیک و تامین مواد غذایی و داروی مورد احتیاج شهرها را به عهده بگیرد.

خبرنگاران اعلام امادگی ارتش آلمان برای مقابله با کرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

آنه گرت کرامپ کارن باوئر وزیر دفاع آلمان از آمادگی ارتش این کشور برای همکاری با دولت آنگلا مرکل برای مقابله با گسترش ویروس کرونا اطلاع داد.

وی امروز (یکشنبه) در گفت و گو با نشریه ولت آم زونتاگ با بیان این که ارتش آلمان با تمام امکانات خود در کنار دولت خواهد بود، گفت: ما در همه سطوح به گونه ای برنامه ریزی نموده ایم که بتوانیم همه مناطق را تحت پوشش قرار دهیم.

کارن باوئر همچنین با اشاره به فراخوان تمامی نیروهای ذخیره ارتش برای یاری به کادر درمانی اطلاع داد و اضافه نمود که از 120 فرد آلوده به کرونا در شامگاه آدینه 12 نفر عضو کادر ارتش آلمان بوده اند.

پیشتر نیز آندرئاس شویر وزیر حمل و نقل آلمان به نشریه بیلد گفته بود که دولت با شدت دریافت بحران کرونا میخواهد مایحتاج فروشگاه های مواد غذایی و بهداشتی را در سراسر کشور به طور ویژه تامین کند.

به گفته وی در بدترین حالت دولت به کار گیری نیروهای ارتش را در دستور کار قرار داده است.

وزیر حمل و نقل آلمان تاکید نمود که نیروهای ارتش آلمان می توانند وظیفه حفظ امنیت تامین نیازهای شهرها را بر عهده بگیرند.

این در حالی است که با هجوم مردم آلمان به داروخانه ها، مراکز فروش مواد خوراکی و بهداشتی ، بسیاری از فروشگاه ها و داروخانه ها با کمبود مایحتاج روبرو هستند.

بحران کرونا علاوه بر لغو کردن همایش ها، کارناوال ها، نمایشگاه های بین المللی و رویدادهای هنری و ورزشی در آلمان، ملاقاتهای سیاسی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به دنبال همه گیری بیماری کرونا در اروپا، صدراعظم آلمان ملاقاتش با روسای دولت های صربستان و لوکزامبورگ را لغو و ملاقات ویدئو کنفرانسی را جایگزین آنها کرد.

صدراعظم آلمان ملاقات حضوری خود با الکساندر ووچیچ رییس جمهوری صربستان در روز دوشنبه را لغو و به جای آن وعده برگزاری یک ویدئو کنفرانس را داد.

همچنین ملاقات روز پنج شنبه خاویر بتل نخست وزیر لوکزامبورگ با مرکل در برلین نیز لغو و ملاقات ویدیو کنفرانسی جایگزین آن شد.

پیشتر نیز هایکو ماس وزیر خارجه آلمان ملاقات خود با همتایانش در گروه کشورهای ویزگراد (لهستان، جمهوری چک، مجارستان و اسلواکی) را به صورت ویدئو کفرانسی برگزار کرد. پس از این ملاقات برای نخستین بار وزیران خارجه اروپایی در یک کنفرانس خبری مجازی برای خبرنگاران شرکت کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 869

به "خبرنگاران اعلام امادگی ارتش آلمان برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام امادگی ارتش آلمان برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید