حمایت مجارستان از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا

به گزارش مجله وتورلد، نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه انگلیس تنها کشوری در اروپا است که واکسن کرونا را تایید نموده گفت: کسی که از اتحادیه اروپا خارج گردد راه مستقل خود را می رود و می تواند از سلامت و زندگی شهروندانش سریعتر از اعضای این اتحادیه حمایت کند.

حمایت مجارستان از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راینیشن پست آلمان، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه در اتحادیه اروپا به غیر از انگلیس هنوز هیچ کشور دیگری واکسن کرونا را تایید ننموده است گفت: کسی که از اتحادیه اروپا خارج گردد راه مستقل خود را می رود و به دنبال راه چاره های خود است و می تواند سلامت و زندگی شهفرایندانش را سریع تر از مایی که در اتحادیه اروپا باقی مانده ایم حمایت کند.

انگلیس چند روز پیش استفاده از واکسن کرونا ساخت شرکت فایزر - بیونتک را تأیید کرد. به این ترتیب انگلیس نخستین کشور غربی است که استفاده از یک واکسن برای مقابله با ویروس کرونا را تأیید نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دولت انگلیس روز سه شنبه اعلام نمود که توصیه آژانس مستقل نظارت بر دارو و محصولات بهداشتی این کشور مبنی بر تأیید استفاده از واکسن ضد کرونای تولیدشده توسط دو شرکت آمریکایی و آلمانی بایون تک و فایزر را پذیرفته است.

در بیانیه دولت انگلیس تأکید شده است که این واکسن از هفته آینده در این کشور در دسترس قرار خواهد گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اوربان به اتهام بی توجهی به دموکراسی و حاکمیت قانون سال هاست که با انتقادهای زیادی از طرف اتحادیه اروپا روبرو است. مجارستان اخیرا هم همره با لهستان طرح بودجه اتحادیه اروپا را وتو نموده است و مناقشات جدیدی را در این اتحادیه ایجاد نموده است.

در حالی که مناقشات بر سر تصویب بودجه اروپا با توجه به وتوی کشورهای مجارستان و لهستان به بن بست رسیده است بروکسل برای فرار از این شرایط طرح کنار گذاشتن این دو کشور اروپای شرقی در تصمیم گیری در این باره را در دستور کار قرار داده است.

کشورهای لهستان و مجارستان چندی پیش همان طور که قبلا اعلام نموده بودند طرح بودجه اتحادیه اروپا تا سال 2027 و بسته یاریی کرونایی نهفته در آن برای احیای اقتصادی کشورهای بحران زده در دوران بحران کرونا را وتو کردند.

دولت های لهستان و مجارستان از محافظه کارترین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می فرایند. شرایط آزادی بیان، استقلال دستگاه قضایی، و پناهجویان و مهاجران در این دو کشور بارها مورد انتقاد اتحادیه اروپا و سازمان های مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

مجارستان و لهستان در اعتراض به رویکرد جدید اتحادیه اروپا درباره اعمال مجازات برای نقض کنندگان حاکمیت قانون در اتحادیه اروپا و محروم کردن آن ها از یاری های اقتصادی اروپا طرح بودجه اروپایی را وتو کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1392

به "حمایت مجارستان از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مجارستان از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید