کاهش مرگ های کرونایی در واکسن زده ها ، اثربخشی بیش از 84 درصدی واکسن برکت

به گزارش مجله وتورلد، عضو کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با ویروس کووید19، با اشاره به الزامات اجرای قرنطینه هوشمند در کشور، گفت: با توجه به آغاز واکسیناسیون با کادر درمان و افراد مسن، در پیک پنجم کمترین مقدار مرگ و میر در کادر درمان را داشتیم و میانه سن مرگ و میرمان هم پایین آمد.

کاهش مرگ های کرونایی در واکسن زده ها ، اثربخشی بیش از 84 درصدی واکسن برکت

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدرضا صالحی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تاثیر تزریق واکسن کرونا در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری، گفت: نکته اساسی که وجود دارد این است که با توجه به اینکه واکسیناسیون ما با افراد کادر درمان و افراد مسن شروع شد، در پیک پنجم کمترین اندازه مرگ و میر در کادر درمان را داشتیم. بعلاوه میانه سن مرگ و میرمان در این پیک پایین آمد که علتش این بود که افراد واکسینه شده، خوشبختانه کمتر به نوع شدید بیماری مبتلا شدند و افراد مسن کمتری را از دست دادیم.

الزامات قرنطینه هوشمند

وی درباره الزامات اجرای قرنطینه هوشمند و بازگشایی ها، گفت: اولا در کل انجام قرنطینه هوشمند بسیار مفید است و ما بالاخره یک روز باید این اقدام را شروع می کردیم. حال ممکن است از ابتدا همه ابعاد این قرنطینه کامل نباشد، اما باید شروع آن را به فال نیک گرفت و امیدوارم شروع گردد و بتوان آن را روزبروز تقویت کرد.

صالحی ادامه داد: یکی از مهمترین الزاماتی که برای اجرای قرنطینه هوشمند وجود دارد، این است که افراد جامعه ما تقریبا اکثریت شان علیه کرونا واکسینه شده باشند، افرادی که واکسینه نیستند، مورد پیگیری نهاده شده و قانع کردن شوند تا مراجعه نمایند و واکسیناسیون برایشان انجام گردد. در عین حال یکی از الزامات مهم دیگر برای اجرای قرنطینه هوشمند ثبت تست ها است. افرادی که مراجعه می نمایند، تست هایشان در سامانه ای ثبت گردد تا وزارت بهداشت بتواند این افراد را پیگیری کند و به آنها دسترسی داشته باشد.

وی گفت: نهایتا الزام آخری که بسیار مهم است و مردم باید درباره آن آگاه باشند، این است که کماکان حضورشان در مجامع عمومی و محل کار باید همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و ... باشد.

آخرین شرایط مطالعه واکسن برکت بر روی سنین زیر 18 سال

مجری کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت بعلاوه درباره آخرین شرایط مطالعه واکسن برکت بر روی سنین زیر 18 سال، گفت: هنوز سازمان های مربوطه مجوز انجام این مطالعه را صادر نکرده اند و فعلا در مرحله آنالیز نهاده شده است. اما خبر خوبی که وجود دارد این است که گزارش اولیه فاز سه واکسن برکت آماده شده و خوشبختانه از نظر اثربخشی بسیار خوب بوده و بیش از 84 درصد اثربخشی داشته است. با توجه به اینکه این اثربخشی همزمان با واریانت دلتا بوده، می تواند بسیار امیدبخش باشد.

مهر تایید سازمان جهانی بهداشت بر اسناد فاز یک مطالعاتی واکسن برکت

وی درباره ارائه اسناد فازهای مطالعاتی واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشت برای دریافت تاییدیه این سازمان، گفت: اسناد فاز یک مطالعاتی واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشت ارائه شد و مورد تایید این سازمان نهاده شد و اسناد فاز دو را هم ارائه کردیم که در حال آنالیز است. اسناد فازم سوم مطالعه هم در حال ارسال است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1861

به "کاهش مرگ های کرونایی در واکسن زده ها ، اثربخشی بیش از 84 درصدی واکسن برکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش مرگ های کرونایی در واکسن زده ها ، اثربخشی بیش از 84 درصدی واکسن برکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید