چگونه بچه ها را به ماسک زدن تشویق کنیم؟

به گزارش مجله وتورلد، توصیه می گردد در این روزهای اوج کرونا برای خروج از منزل حتما ماسک بزنید، این توصیه شامل حال بچه ها هم می گردد.

چگونه بچه ها را به ماسک زدن تشویق کنیم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از بهار نیوز ، توصیه می گردد در این روزهای اوج کرونا برای خروج از منزل حتما ماسک بزنید، این توصیه شامل حال بچه ها هم می گردد. در ابتدا عنوان شد که بچه ها از کرونا ویروس مصون هستند، اما مواردی از ابتلای بچه ها به این ویروس گزارش شده است.از بچه ها با عنوان عامل انتقال خاموش یا ساکت کرونا یاد می نمایند؛ زیرا ممکن است بدون هیچ علائمی فقط ناقل ویروس باشند. باید بچه ها تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند و در خارج منزل باید از ماسک استفاده نمایند.طبق توصیه متخصصان باید به این نکته توجه کرد که ماسک برای بچه ها زیر دو سال ضرر دارد؛ زیرا باعث اختلال در نفس کشیدن آن ها می گردد. بهترین راه چاره در روزهای اپیدمی ویروس کرونا؛ در خانه ماندن است. کرونا را نباید از بچه ها مخفی کرد، باید با آن ها در خصوص این ویروس صحبت کرد و به آن ها تمام موارد بهداشتی مانند نحوه شستن دست ها، ماسک زدن و موارد پیشگیری را آموزش داد. نقش والدین برای فرزندشان در رعایت همه موارد به عنوان الگو بسیار حائز اهمیت است.برای اینکه بچه ها به استفاده از ماسک ترغیب شوند به والدین توصیه می کنیم باید به نکات زیر توجه نمایند:

  • با توجه به سن کودک برای او در خصوص این کووید 19 حرف بزنید.
  • متناسب با روحیه کودک از ماسک هایی که رنگارنگ هستند برای آن ها تهیه کنید. اگر خودتان ماسک می دوزید سعی کنید از رنگ هایی که فرزندتان دوست دارد یا از پارچه هایی که تصاویر شخصیت های کارتونی دارد بهره ببرید؛ چرا که ماسک های جراحی برای بچه ها ممکن است ترسناک به نظر برسند همچنین می توانید ماسک ها را به شکل شخصیت های کارتونی بدوزید تا بچه ها به استفاده از آن ها علاقه مند شوند. - هنگامی که با کودک خود بازی می کنید، برای عروسک های آن ها از ماسک بهره ببرید.
  • همراه کودک خود بر روی ماسک ها نقاشی بکشید و آن ها را طراحی کنید.
  • حین بازی با کودک خود نقش پزشک را ایفا و به این ترتیب او را به ماسک زدن تشویق کنید.

    اگر کودک شما دارای سمعک است، ماسک هایی که بند آن ها از پشت گوش رد می گردد؛ ممکن است صدا های اضافه فراوری کند، پس استفاده از این ماسک ها برای کودک شما مناسب نیست همچنین اگر فرزند شما با تکان دادن لب هایش با شما ارتباط می گیرد، به جای ماسک پارچه ای از ماسک شیشه ای بهره ببرید.

چگونه بچه ها را در روزهای کرونایی در خانه نگه داریم؟

این روز ها فرصت مناسبی به وجود آورده که والدین بیشتر از قبل بتوانند برای فرزندان خود وقت بگذارند. بهتر است والدین با فرزندان خود بیشتر صحبت و آن ها را به مطالعه دعوت نمایند. همچنین نقاشی کشیدن همراه با کودک، قصه گویی و تئاتر از جمله موارد سرگرم کردن بچه ها در خانه است.توصیه می گردد به فرزندان خود مسئولیت بسپارید و آن ها را در فعالیت های روزانه خود سهیم کنید، والدین باید با بچه ها خود همبازی شوند و با این کار روابط محبت آمیز و عمیقی با فرزندان خود برقرار نمایند. البته به اینکه باید دقت کرد که بازی ها متناسب با سن و روحیه بچه هاه فرزند باشد.توصیه می گردد بچه ها را از ویروس کرونا نترسانید؛ اجازه ندهید که کودک شما با هیجانات منفی و ترس هایش تنها بماند و به آن ها فرصت دهید تا احساسات خود را بیان نمایند و مستمع خوبی برای آن ها باشید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1300

به "چگونه بچه ها را به ماسک زدن تشویق کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بچه ها را به ماسک زدن تشویق کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید