راه یابی هشت نمایش خیابانی به جشنواره شب چراغ

به گزارش مجله وتورلد، خبرگزاری خبرنگاران- آثار راه یافته به بخش پایانی چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شب چراغ اعلام شد و از این میان، هشت اثر برای رقابت در جدول اجرایی قرار گرفتند.

راه یابی هشت نمایش خیابانی به جشنواره شب چراغ

به گزارش دریافتی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ سلیمان شریفی با اشاره به اینکه اسامی آثار راه یافته به بخش پایانی چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شب چراغ اعلام شد، گفت: تئاتر و به ویژه تئاتر خیابانی، یکی از شاخه های هنری بسیار موثر در جامعه می باشد و شواهد و تجارب هنرهای نمایشی در تاریخ گذشته و کنونی حاکی از آن است که تئاتر به عنوان هنری موثر و کارآمد برای تقویت ارزشها و تحکیم بنیان خانواده، قانون پذیری و نهادینه شدن نظم و انضباط اجتماعی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در قالب نمایشهای متنوع، مجذوب کننده و آگاهی بخش مورد توجه قرار گرفته شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد، اضافه نمود: با توجه به مسائل معیشتی و مالی مردم و اینکه اغلب محصولات فرهنگی از سبد هزینه های خانوار حذف شده اند، لیکن تئاتر خیابانی با حضور در میان مردم و بطن جامعه به خوبی خود را به مردم جامعه عرضه کرده و رسالت فرهنگی و هنری خود را انجام خواهد داد. لذا در این دوره از جشنواره با توجه به محبوبیت هنر تئاتر خیابانی در بین مردم جامعه و تاثیرگذاری آن بر آموزش و فرهنگسازی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، موضوع این دوره از جشنواره نیز به آسیبهای اجتماعی و به ویژه پیشگیری از اعتیاد،طلاق و خودکشی اختصاص داده شد.

دبیر چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شب چراغ ادامه داد: اطلاع رسانی و ارسال فراخوان جشنواره در دیماه امسال به تمامی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای استان فارس و انجمن های نمایش تحت پوشش انجام شد و در نشریات، سایت ها و پایگاه های خبری نیز اطلاع رسانی لازم صورت پذیرفت.

سلیمان شریفی گفت: پس از ارسال فرخوان جشنواره و بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره تعداد 26 اثر از گروه های هنرهای نمایشی فعال در استان فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال گشت، که پس از بازبینی اولیه این آثار تعداد 8 اثر به بخش پایانی جشنواره راه یافتند.

وی با اعلام اینکه هیئت بازبین شامل، سلیمان شریفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد، عبداله پناهی رئیس انجمن نمایش فیروزآباد و بهرام پور اسدی عضو هیئت بازخوان و بازبین نمایش فیروزآباد هستند، گفت : اسامی آثار راه یافته به بخش پایانی جشنواره یاد شده، بدون اولویت به قرار ذیل میباشد:

تئاتر بهشت به کارگردانی سید محسن حسینی، گروه هنری هرمس (شهرستان شیراز)

تئاتر به رنگ نارنجی به کارگردانی محمد صادق جعفر زاده، گروه هنری زمین(شهرستان فیروزآباد)

تئاتر فال به کارگردانی کامران آرایش کشکولی، گروه هنری فریاد(شهرستان فیروزآباد)

تئاتر بادکنک لجباز به کارگردانی شیرین غلامزاده، گروه هنری بادکنک های مخملی(شهرستان مرودشت)

تئاتر سیاه و سفید به کارگردانی علی مستفیضی، گروه هنری شیدا(شهرستان استهبان)

تئاتر هلم نده اگه راست میگی دستمو بگیر به کارگردانی نسترن بلاغی، گروه هنری پژواک (شهرستان داراب)

تئاتر زندگی در متن به کارگردانی محمد رضا ریاضی، گروه هنری زاویه(شهرستان فیروزآباد)

تئاتر مرد گریه نمیکند به کارگردانی نیکی دهقانی ،گروه هنری هرمس (شهرستان صفاشهر)

شریفی با تبریک به گروه های راه یافته به بخش پایانی جشنواره و آرزوی موفقیت برای ایشان، خاطر نشان کرد: این 8 نمایش در 2 روز از 24 تا 25 اسفندماه جاری با پیروی از شیوه نامه های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا به ویژه کارت واکسن، ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در شهر فیروزآباد به اجرای خیابانی خواهند پرداخت. جواد صادقی، مجتبی حسینی قیری و بهرام پور اسدی داوران این دوره جشنواره هستند که در طول دو روز برگزاری جشنواره داوری این آثار را در حین اجرا انجام خواهند داد.

شریفی بیان داشت: این جشنواره با حضور گروههای راه یافته به مرحله پایانی جشنواره، هیات محترم داوران جشنواره و جمعی از مسئولین و علاقمندان، در شهر فیروزآباد برگزار خواهد شد و هرگروه دو اجرای خیابانی ویژه عموم مردم خواهند داشت و تعدادی اجرای اختصاصی نیز ویژه دانش آموزان و دانشجویان برنامه ریزی شده است که جمعا در روزهای جشنواره شاهد اجرای 24 اجرای تئاتر خیابانی خواهیم بود.

گفتنی است آیین پایانی چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانیشب چراغ عصر چهار شنبه 25 اسفند ماه در محل تالار هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد و با اعلام و اهداء جوایز گروه ها و نفرات برتر برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2068

به "راه یابی هشت نمایش خیابانی به جشنواره شب چراغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه یابی هشت نمایش خیابانی به جشنواره شب چراغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید