چالش تازه ای برای جو بایدن

به گزارش مجله وتورلد، روسای جمهور دوران مدرن آمریکا بطور معمول حتی پس از ترک کاخ سفید اطلاعات محرمانه را دریافت می کنند، اما برخی از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا از بایدن خواسته اند اطمینان حاصل کند که ترامپ پس از ترک قدرت به این اطلاعات فوق محرمانه دسترسی نخواهد داشت.

چالش تازه ای برای جو بایدن

به نقل از خبرگزاری رویترز، مشاور ارشد جو بایدن تاکید کرد، رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای تصمیم گیری درباره اینکه آیا اطلاعات محرمانه را با دونالد ترامپ بعد از خروج او از قدرت به اشتراک بگذارد یا خیر، منتظر توصیه مشاوران اطلاعاتی خود است.

ران کلین، رئیس آینده ستاد کارکنان کاخ سفید این اظهارات را پس از آن مطرح نمود که سو گوردون، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا در مطلبی علیه به اشتراک گذاشتن چنین اطلاعاتی با ترامپ پس از خروج او از ریاست جمهوری صحبت کرده بود.

سو گوردون در مطلبی برای واشنگتن پست تحت عنوان رئیس جمهور ترامپ سابق نیازی ندارد بداند، اطلاعات او را قطع کنید نوشت: با این اقدام ساده که حق ویژه رئیس جمهوری جدید است، جو بایدن می تواند یک جنبه از خطر امنیت ملی بالقوه از جانب دونالد ترامپ را به عنوان یک شهروند ساده محدود کند.

ران کلین در واکنش به توصیه گوردون به شبکه خبری سی ان ان گفت که بایدن پیش از هرگونه تصمیم گیری می خواهد تا از کارشناسان اطلاعاتی خودش نظر بگیرد. او گفت: ما قطعا به دنبال توصیه کارشناسان اطلاعاتی در دولت بایدن هستیم و طبق آن توصیه عمل خواهیم کرد.

گوردون که در سال 2019 استعفا کرد، گفت: هر رئیس جمهور سابقی یک هدف برای اطلاعات خارجی است اما ترامپ ممکن است به شکلی غیر عادی هدف عوامل بد با نیت بد قرار بگیرد و از جمله می توان به منافع تجاری او در خارج اشاره کرد.

در همین حال آدام شف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا بسیار صریح تر از او به شبکه سی بی اس گفت که فکر می کنم نمی توان در این مورد به او اطمینان کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1476

به "چالش تازه ای برای جو بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش تازه ای برای جو بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید