ابراهیم کالین: آمریکا باید نگرانی های امنیتی ترکیه را درک کند

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه با بلومبرگ، پیش از هر چیز به رابطه آنکارا-واشنگتن پرداخت که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ دچار آسیب هایی شده بود.

ابراهیم کالین: آمریکا باید نگرانی های امنیتی ترکیه را درک کند

وی در این باره گفت: روابط ما می تواند به نحو بسیار سازنده ای پیش برود و می توانیم با رسیدگی به نگرانی ها و مسائل دوجانبه، همدیگر را تقویت کنیم.

کالین اضافه کرد: یک دیدگاه راهبردی جدید، با توجه به موقعیت ژئوپلتیک ترکیه و صندلی آن در ناتو، می تواند به معنای تاکید بیشتر بر روابط خوب با ترکیه باشد. روابط باید بر مبنای احترام متقابل و منافع دوجانبه باشد. طرف آمریکایی باید نگرانی های امنیتی ترکیه درباره پ ک ک را درک کند. ما می خواهیم شاهد اقدام قاطع متحدان خود باشیم.

وی با اشاره به مخالفت واشنگتن با خرید سامانه اس 400 روسی، اضافه کرد: آنها قلب دغدغه های امنیتی ملی ما را هدف قرار می دهند. تصمیم آنکارا درباره اس 400، یک شبه اتخاذ نشد. ما با روسیه هم مسائلی داشتیم که با مصاحبه حل شد. پس چرا نتوانیم با آمریکا روش مشابهی را در پیش بگیریم.

کالین در رابطه با دنیا عرب نیز اضافه کرد: در راستای یاری به صلح و ثبات منطقه، فصل جدیدی از رابطه میان ترکیه و مصر و همچنین دیگر کشورهای خلیج فارس می تواند باز گردد.

در رابطه با اتحادیه اروپا نیز با توجه به تنش ها برای بهره برداری از منابع انرژی مدیترانه شرقی، کالین گفت: در حال حاضر رویکرد مثبتی داریم و خواهان پیشرفت در روابط هستیم. فعلاً دستور کار بسیار بزرگتری نسبت به مذاکرات اکتشافی با یونان داریم. ما مسئله به روز رسانی توافق مهاجران را پیش رو داریم. همه می دانند که ضروری است این توافق به روز رسانی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1550

به "ابراهیم کالین: آمریکا باید نگرانی های امنیتی ترکیه را درک کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراهیم کالین: آمریکا باید نگرانی های امنیتی ترکیه را درک کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید