پیشنهاد تشکیل کمیسیون تابعیت روی میز دولت

به گزارش مجله وتورلد، تهران (پانا) - با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به درخواست اتباع خارجی برای دریافت تابعیت جمهوری اسلامی ایران و آثار و تبعات آن در حوزه های مختلف از جمله نظم و امنیت، امور اجتماعی، سیاست داخلی و... وزارت کشور پیشنهاد لایحه تشکیل کمیسیون تابعیت در این وزارتخانه را برای سیر مراحل آنالیز و تصویب، به دولت ارائه کرد.

پیشنهاد تشکیل کمیسیون تابعیت روی میز دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، موضوع رسیدگی به امور اتباع خارجی در گذشته و به لحاظ زمانی، به وزارت امور خارجه واگذار شده بود. این درحالی است که متولی امور داخلی کشور به ویژه مرجع صدور شناسنامه و ثبت احوالات چهارگانه افراد، سیاستگذاری و رسیدگی به امور اتباع خارجی، وزارت کشور است و نوعاً رسیدگی به آنها از کارویژه های این وزارتخانه محسوب می گردد.

به درخواست اتباع خارجی برای دریافت تابعیت جمهوری اسلامی ایران به علت حساسیت ویژه آن، نوعاً از کارویژه های وزارت کشور محسوب می گردد.

بر این اساس و به منظور جلوگیری از تداخل در وظایف و مأموریت های وزارت امور خارجه، وزارت کشور پیشنهاد اصلاح موادی از قانون مدنی (جایگزینی وزارت کشور با وزارت امور خارجه در مواد مذکور) و نیز حذف بند (5) ماده (2) قانون وظایف وزارت امور خارجه مبنی بر تدوین و اجرای آیین نامه های مربوط به تابعیت و پناهندگی سیاسی با همکاری و هماهنگی وزارت کشور و سایر دستگاه های ذیربط را در قالب لایحه تشکیل کمیسیون تابعیت در وزارت کشور برای آنالیز و تصویب، به دولت ارایه نموده است.

پیشنهاد یاد شده هم اکنون در کمیسیون لوایح دولت مراحل آنالیز و تصمیم گیری را طی می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1923

به "پیشنهاد تشکیل کمیسیون تابعیت روی میز دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تشکیل کمیسیون تابعیت روی میز دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید