پایتخت خون احتیاج دارد ، ذخایر خونی شکننده است

به گزارش مجله وتورلد، مدیر کل انتقال خون استان تهران ضمن تقدیر از اهداکنندگان خون در ماه رمضان و شب های قدر، گفت: احتیاج به خون در استان تهران هنوز برطرف نشده و بیماران چشم به راه اهداکنندگان هستند.

پایتخت خون احتیاج دارد ، ذخایر خونی شکننده است

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا مهدی زاده اضافه نمود: همه ساله با ورود به ماه مبارک رمضان آمار اهدای خون کاهش می یابد و سال جاری نیز وجود موج چهارم همه گیری کرونا سبب کاهش تردد مردم و مراجعه کمتر شده است در حالی که احتیاج به خون مستمر و همیشگی است و بیماران همه روزه احتیاجمند به خون اهدایی و فرآورده های خونی هستند.

وی با اشاره به عمر سه روزه پلاکت، گفت: کسانی که به این فرآورده خونی احتیاج مبرم پیدا می نمایند معمولاً مسائل انعقادی یا سرطان دارند و در صورت کمبود این فرآورده همکاران انتقال خون با تماس و فراخوان اهدا نمایندگان و دریافت مستقیم پلاکت این احتیاج را برطرف می نمایند.

مهدی زاده با اشاره به بیماری های مزمن احتیاجمند به خون و فرآورده های خونی مثل تالاسمی، هموفیلی، سرطان و حجم بالای جراحی هایی که در مراکز درمانی استان تهران انجام می گردد، تاکید نمود: ذخایر خون در استان تهران با توجه به شرایط موجود بسیار شنماینده است و شهروندان تهرانی در یاری به همشهریان و هموطنان خود و حفظ شرایط پایدار ذخایر خونی اقدام نمایند.

وی، پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر را به همه هموطنان و به ویژه اهدانمایندگان خون تبریک گفت و از شهروندان خواست این روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با اهدای خون جلوی کاهش ذخایر خون را بگیرند و به درمان بیماران یاری نمایند.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان تهران، 4 مرکز اهدای خون در تعطیلات عید سعید فطر فعال خواهند بود.

مرکز جامع وصال از ساعت 8 صبح تا 20:30، مرکز جامع منطقه 5 (ستاری) از ساعت 9 تا 16، مرکز جامع منطقه 4 (تهرانپارس) از ساعت 9 تا 16، مرکز منطقه 20(شهر ری) از ساعت 9 تا 16.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1710

به "پایتخت خون احتیاج دارد ، ذخایر خونی شکننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایتخت خون احتیاج دارد ، ذخایر خونی شکننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید