تور ارمنستان ارزان: پاسخ ارمنستان به تهدید علی اف

به گزارش مجله وتورلد، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزارت امور خارجه ارمنستان به اظهارات رئیس جمهور جمهوری آذربایجان درباره گشایش کریدور زنگه زور واکنش نشان داد.

تور ارمنستان ارزان: پاسخ ارمنستان به تهدید علی اف

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه ای بیان کرد: اظهارات الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ناقض توافق صلح قرا باغ است.

وزارت امور خارجه ارمنستان در پاسخ به اظهارات علی اف که گفته است، دولت ارمنستان برای گشایش کریدور زنگه زور تاریخ دقیقی را باید تعیین کند؛ بیان کرد: ما از آقای الهام علی اف می خواهیم تا از اظهارات و اقدامات تحریک آمیز خودداری کند و برای اجرای توافقات مربوط به برطرف انسداد راه های تجاری و مواصلاتی منطقه که در توافق صلح قرا باغ قید شده است گام بردارد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ارمنستان آمده است: ارمنستان از روسیه، سازمان پیمان امنیت جمعی، شورای امنیت سازمان ملل متحد ، روسای گروه مینسک و جامعه جهانی می خواهد تا به این موضوع توجه نمایند که دولت جمهوری آذربایجان با اظهارت جنگ طلبانه به تهدید علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان ادامه می دهد و با نقض مهمترین اصول سازمان ملل ، امنیت منطقه را به خطر می اندازد.

منابع خبری در ایروان بیان کردند: الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در آخرین اظهارات خود بار دیگر تهدید کرد که به زور یک کریدور زمینی را باز خواهد نمود تا این کشور از استان سیونیک در ارمنستان به نخجوان متصل گردد.

واکنش وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به بیانیه وزارت خارجه ارمنستان

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه ای بیان کرد: ارمنستان به گام های ما برای عادی سازی روابط پاسخ مناسب و مطلوب نمی دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه ای بیان کرد: ادعای وزارت امور خارجه ارمنستان مبنی بر اینکه اظهارات نو رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در ملاقات با ساکنان منطقه قوبا با بیانیه های سه جانبه (جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان) مطابقت ندارد و تمامیت ارضی ارمنستان مورد تهدید قرار گرفته، تلاشی برای سرپوش گذاشتن به اقدامات غیرسازنده است.

در این اطلاعیه آمده است: عدم اجرای تعهدات پذیرفته شده از سوی ارمنستان و تحریف افکار جامعه جهانی از مخفی کاری های این کشور است.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه ارمنستان بعلاوه بیان کرد: جمهوری آذربایجان بارها بر اهمیت اجرای بیانیه های مشترک، در بالاترین سطح تاکید نموده است و ما گام های اجرایی را در این خصوص برداشته ایم، درحالی که ارمنستان با وجود گذشت بیش از یک سال از امضای این توافقات، به بهانه های مختلف به تعهدات خود عمل نمی کند و حتی مانع از برقراری صلح و امنیت در منطقه می گردد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1956

به "تور ارمنستان ارزان: پاسخ ارمنستان به تهدید علی اف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: پاسخ ارمنستان به تهدید علی اف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید