نمکی: این روزها برای من از برترین روزهاست

به گزارش مجله وتورلد، وزیر بهداشت با بیان اینکه صاحب مدیریت نوین کنترل بیماری هستیم، گفت: داشته هایمان افزایش یافته و احتیاج به تخت بستری نداریم و در هیچ بیمارستانی کمبود اکسیژن نداریم.

نمکی: این روزها برای من از برترین روزهاست

به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آیین رونمایی از واکسن نوترکیب دانشگاه بقیةالله (عج) و شروع فرآیند کارآزمایی بالینی واکسن نورا که صبح امروز صبح امروز یکشنبه 6 تیرماه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) برگزار گردید طی سخنانی گفت: وقتی کرونا امد ما نداشته های زیادی را رغم می زدیم و وقتی نگاه می کردیم محاسبات دشمنان برای بهم ریختن کشور ما غلط نبود، سیل و زلزله و تحریم و کمبودهای فراوان و خزانه خالی، اما آنها به داشته های ما فکر نکرده بودند.

وی ادامه داد: مهمترین داده ما اعتقادات مذهبی ماست آنها نمی دانستند، ما ملت عظیم و فداکاری داریم که در همه صحنه ها حضور موثر دارند، آنها نمی دانستند که ما بعد از 8 سال جنگ حتی میلیمتری از زمین را در میز مذاکره ندادیم. آنها نمی دانستند که ما رهبر فرزانه ای داریم که در راهنمایی و حمایت یگانه عالم است که حتی با وجود اشتباهاتی که داشتیم از ما حمایت می نماید.

وزیر بهداشت گفت: این روزها برای من از برترین روزهاست روزهایی که شاهد افتخارات فراوانی در عرصه ساخت واکسن ملی هستیم. امروز داشته هایمان با تصاعد افزایش یافته و احتیاج به تخت بستری نداریم و در هیچ بیمارستانی کمبود اکسیژن نداریم.

نمکی اضافه کرد: در این سالهای تحریم بیمارستان های متعددی ساخته شد و به جای نداشته های روزهای اول بیش از 2 هزار آزمایشگاه داریم و صاحب مدیریت نوین کنترل بیماری هستیم و در پیک چهارم با وجود شیوع ویروس کرونا انگلیسی شاهد کاهش مرگ و میر کمتری بودیم.

وی با اشاره به انواع واکسن های تولیدی در داخل کشورمان گفت: ما در ماه های آینده نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می توانیم واکسن را صادرات و به کشورهای فقیر هدیه کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1755

به "نمکی: این روزها برای من از برترین روزهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمکی: این روزها برای من از برترین روزهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید