مسکن ملی گران می گردد؟

به گزارش مجله وتورلد، جلسات کارشناسی برای اصلاح قیمت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن متناسب با نرخ تورم مصالح ساختمانی برگزار می گردد.

مسکن ملی گران می گردد؟

جهت دریافت خدمات آلاچیق فلزی ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، از زمانی که طرح اقدام ملی مسکن به شکل رسمی از شهریور سال گذشته شروع شد مسئولان وزارت راه و شهرسازی همیشه اعلام کردند که قیمت هر متر مربع از این واحد ها 2.5 تا 3.5 میلیون تومان است. هر چند در برخی شهرها از جمله پرند رقمهای بالاتری از سوی مسئولان محلی اعلام و بعداً عنوان شد که واحدهای گران قیمت تر دارای مشاعات بیشتری است و از مرغوبیت بالاتری برخوردار است.

اما از نیمه دوم سال 1398 نرخ تورم مصالح ساختمانی فرایند صعودی به خود گرفت. با توجه به اینکه تامین منابع اقتصادی طرح اقدام ملی مسکن صرفا به وسیله آورده متقاضیان و سقف 100 میلیون تسهیلات بانکی 18 درصدی است و دولت یارانه ای را به این واحدها اختصاص نمی دهد و با توجه به خبری که محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در اختیار ایسنا قرار داد احتمال تغییر قیمت هایی که قبلاً اعلام شده بود وجود دارد.

بر اساس اعلام محمودزاده، اخیراً جلسات کارشناسی بین دستگاه های متولی طرح اقدام ملی مسکن در حال برگزاری است تا با توجه به تاثیر گذاری آیتم های مختلف، نرخ ها را اصلاح و به روز رسانی نمایند.

او البته این را هم گفت که قراردادهایی که پیش از این با سازندگان منعقد شده با همان ارقام متری 2.5 تا 3.5 میلیون تومان است.

طرح اقدام ملی فراوری و عرضه 400 هزار واحد مسکونی، شهریور 1398 با حضور رئیس جمهور شروع شد. البته در برخی از مناطق از سرانجام سال 1397 کلید خورده بود. در قالب این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه 1399 برای 300 هزار واحد تامین زمین شده و 230 هزار واحد مراحل اجرایی را طی می نماید.

بر اساس اعلام اسلامی وزیر راه و شهرسازی، اولین واحدهای مسکن ملی در برخی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه سال جاری تحویل می گردد. پیش از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا گفته بود که 17 هزار و 500 واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است. همچنین روز 23 اردیبهشت 1399 طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دستور داد که 2000 واحد مسکن ملی پرند تا قبل از هفته دولت (شهریور ماه) سال جاری به متقاضیان تحویل داده گردد.

  • مهلت دو هفته ای برای متقاضیان پیامکی مسکن ملی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1014

به "مسکن ملی گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکن ملی گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید