قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن از 3 هزار دلار عبور کرد، بالاترین قیمت در 13 سال گذشته

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران- برای نخستین بار در 13 سال گذشته قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن از 3 هزار دلار عبور کرد.

قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن از 3 هزار دلار عبور کرد، بالاترین قیمت در 13 سال گذشته

برای نخستین بار در 13 سال اخیر ساعاتی پیش قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن وارد کانال 3 هزار دلاری شد. علت افزایش قیمت آلومینیوم نگرانی از تداوم اخلال در عرضه این فلز اساسی به بازار بوده است و از طرف دیگر منظره تقاضا برای آن همچنان افزایشی است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، در معاملات امروز در حالی قیمت آلومینیوم فرایند افزایشی خود را ادامه داد که طی سه هفته گذشته هم 15 درصد رشد نموده بود. اقدامات دولت چین در راستای پایین آوردن مصرف برق و کاهش آلایندگی باعث شده تا فراوری آلومینیوم در این کشور پایین بیاید. در عین حال کودتا در گینه به اسم یکی از عظیم ترین صادرکنندگان بوکسیت یا سنگ آلومینیوم به بازار جهانی باعث نگرانی بازار نسبت به مختل شدن عرضه این مواد اولیه فراوری آلومینیوم شده است.

فراوریکنندگان آلومینیوم در اتحادیه اروپا هم با افزایش هزینه ها روبرو شدند چراکه از یک طرف قیمت برق در سطح این اتحادیه رشد نموده و از طرف دیگر شاهد اعمال مالیات بر فراوری آلاینده کربن از سوی این اتحادیه هستیم.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1826

به "قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن از 3 هزار دلار عبور کرد، بالاترین قیمت در 13 سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن از 3 هزار دلار عبور کرد، بالاترین قیمت در 13 سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید