شیر مادر برترین پادتن در برابر ویروس کروناست

به گزارش مجله وتورلد، رئیس انجمن پزشکان بچه ها البرز گفت: تا به امروز آماری از مرگ و میر نوزادان مبتلا به کرونا در استان نداشتیم و از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز 70 نوزاد مبتلا به کووید 19 پس از طی شدن مراحل درمانی از بیمارستان امام علی(ع) مرخص شدند.

شیر مادر برترین پادتن در برابر ویروس کروناست

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

محمد زنوزی اظهار کرد: علم پزشکی برای بهبود و تکامل سلامت انسان کوشش می نماید، هرچند در ذات علم اصل قطعی وجود ندارد اما این عدم قطعیت نباید نتایج به دست آمده بدیهی را زیرسوال ببرد.

وی اضافه نمود: تاثیر مثبت و ضرورت تغذیه نوزاد با شیرمادر از نتایجی است که علم پزشکی در سال های متوالی به آن رسیده اما متاسفانه به دلایل مختلف مثل نامطلعی مادران و تبلیغات هنوز بسیاری از مادران تغذیه فرزندشان با شیرمصنوعی را به شیر مادر ترجیح می دهند.

این مسئول اعلام کرد: خوردن شیر مادر، نوزاد را در برابر انواع بیماری ها واکسینه می نماید و طبق آنالیز های صورت گرفته مقدار مرگ و میر در نوزادانی که به وسیله شیر مادر تغذیه می شوند 25 برابر کمتر از نوزادانی است که شیرمصنوعی می خورند.

زنوزی اضافه نمود: تغذیه نوزاد با شیرمادر علاوه بر سلامتی نوزاد در سبد مالی خانواده و جامعه تاثیرگذار است. متاسفانه کارخانه های فراوری شیرمصنوعی برخلاف شعارهایشان در پی جذب اقبال عمومی برای جایگزینی شیرمصنوعی به جای شیرمادر هستند و به نتایج مخرب این فراگیری توجهی ندارند. آنچه که برای فراورینمایندگان شیرمصنوعی مهم است عایدی بیشتر است برای همین با تبلیغات بسیار سعی می نمایند اثرتغذیه نوزاد با شیرمادر را کم رنگ نمایند.

رئیس انجمن پزشکان بچه ها البرز، تاکید نمود: برای مقابله با این نظام سرمایه داری، رسانه ها باید وارد میدان شوند و با فرهنگسازی و مطلع کردن جامعه، اقبال عمومی به تغذیه نوزاد با شیرمادر را افزایش دهند. رسانه ها باید این مفهوم را در جامعه نهادینه نمایند که شیرمصنوعی غذا نیست بلکه یک داروست و فقط باید در مواقع ضروری و با دستور پزشک برای نوزاد تجویز گردد.

وی تاکید نمود: مادران باید به این نتیجه برسند که برترین غذا برای نوزادشان همان شیری است که به صورت طبیعی در قالب یک نعمت الهی در اختیار مادر قرار داده شده و هیچ جایگزینی برای این نعمت وجود ندارد.

زنوزی گفت: متاسفانه بسیاری از مادران بعد از تولد فرزندشان تازه به این فکر می نمایند که نوزادشان را با شیر مصنوعی تغذیه نمایند یا شیر خودشان و این نمونه شاخص یک بی توجهی است. مادران باردار 9 ماه فرصت دارند که برای موضوع یه این مهمی تصمیم بگیرند. سوال اینجاست مادری که برای روزهای اول زندگی فرزندش برنامه ندارد چطور می تواند برای آینده فرزندش برنامه ریزی کند؟.

وی در ادامه به مقدار مرگ و میر نوزادان مبتلا به کرونا در البرز اشاره نمود و گفت: تا به امروز آماری از مرگ و میر نوزادان مبتلا به کرونا در استان نداشتیم و از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز 70 نوزاد مبتلا به کووید 19 پس از طی شدن مراحل درمانی از بیمارستان امام علی(ع) مرخص شدند.

این مسئول شرح داد: این نکته نباید فراموش گردد که حتی مادرانی که به کرونا مبتلا هستند باید با رعایت پروتکل های بهداشتی نوزادشان را با شیر خودشان تغذیه نمایند و فکر ننمایند که فرزندشان با خوردن شیر به کرونا مبتلا می گردد.

این پزشک متخصص با تاکید بر اینکه شیر مادر یک پکیج درمانی ضد کروناست، اضافه نمود: به طور طبیعی بدن مادر مبتلا به کرونا آنتی باکتری این ویروس را در بدن می سازد و این آنتی باکتری به وسیله شیر وارد بدن نوزاد می گردد بنابراین مادرانی که به ویروس کووید 19مبتلا هستند و در دوران بیماری به فرزندشان شیر می دهند به نوعی او را در برابر کرونا واکسینه می نمایند.

رئیس انجمن پزشکان بچه ها البرز در سرانجام گفت: امیدواریم روزی برسد که مادران باردار با قطعیت به ضرورت تغذیه نوزاد با شیر مادر پی ببرند و آنها را از این نعمت عظیم محروم ننمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1789

به "شیر مادر برترین پادتن در برابر ویروس کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر مادر برترین پادتن در برابر ویروس کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید