شرط استفاده از تسهیلات امریه سربازی برای دانش بنیان ها

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، محمد ترابی، کارشناس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری امروز در رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت گفت: تسهیلات به شرکت هایی که نمونه اولیه محصولاتشان ساخته نشده اعطا می گردد.

شرط استفاده از تسهیلات امریه سربازی برای دانش بنیان ها

وی با تاکید بر اینکه ساخت نمونه اولیه یک محصول از شروط اجباری اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان است گفت: ساخت نمونه اولیه حتی اگر فناوری مشابه داشته باشد مورد حمایت قرار می گیرد.

ترابی اضافه کرد: برای ارزیابی شرکت های دانش بنیان 3 شرط اصلی ارزیابی مبتنی بر تحقیق و توسعه، مرحله فراوری و سطح فناوری در نظر گرفته می گردد.

وی عنوان نمود: اگر محصولی در شرکتی فراوری می گردد، شرکت باید اثبات کند که فناوری مورد استفاده در داخل بدست آمده و حتماً باید نمونه اولیه داشته باشد.

کارشناس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان گفت: حمایت های ارائه شده به شرکت های دانش بنیان در دو دسته تقسیم بندی می شوند؛ یک دسته از حمایت ها به محصولات تأیید شده و دسته دوم به کل شرکت اعطا خواهد شد.

ترابی با اشاره به مهترین حمایت ها و تسهیلات اعطا شده به دانش بنیان ها اشاره نمود و گفت: شرکت های دانش بنیان از پرداخت مالیاتی مستقیم تأیید شده نوع 1 معاف هستند و معافیت های پرداخت از عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی تنها برای کالا یا قطعات دانش بنیان برای مهندسی معکوس یا ساخت نمونه اولیه و پایلوت، تجهیزات آزمایشگاهی، تست و کنترل کیفیت و ماشین آلات خط فراوری برای کالاهای دانش بنیان اعطا خواهد شد.

ترابی اضافه کرد: تشریفات گمرکی نظیر راهنمایی کالا در جهت سبز گمرکی، معین ماهیت کالا، ترخیص کالا با کارت بازرگانی موقت و ترخیص پته گمرکی برای شرکت های دانش بنیان تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه اعطا جواز تأسیس و پروانه بهره برداری در شهرهای دارای محدودیت استقرار از دیگر حمایت های اعطا شده به شرکت های دانش بنیان است، گفت: این شرکت ها مجاز هستند در محدوده شهر تهران و دیگر شهرها با رعایت مقررات زیست محیطی مستقر شوند.

وی ادامه داد: پروژه جایگزین خدمت در دستگاه های دفاعی و دولتی در ازای ارائه اظهار نامه مالیاتی اعطا می گردد و فرد متقاضی باید حداقل در 3 ماه اخیر در شرکت دانش بنیان بیمه داشته باشد.

کارشناس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان گفت: شرکت هایی که دارای اظهار نامه مالیاتی هستند و حداقل 100 میلیون تومان فروش دارند می توانند از تسهیلات امریه در شرکت های دانش بنیان بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1206

به "شرط استفاده از تسهیلات امریه سربازی برای دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط استفاده از تسهیلات امریه سربازی برای دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید