شافعی مطرح نمود؛ کهنگی ماشین آلات دلایل فراوری بی کیفیت، آماده ایم برای ورود تکنولوژی میلیون ها دلار هزینه کنیم

به گزارش مجله وتورلد، شافعی، کهنگی ماشین آلات و تکنولوژی و مصرف بالا را از دلایل فراوری بی کیفیت دانست و از این موضوع انتقاد کرد.

شافعی مطرح نمود؛ کهنگی ماشین آلات دلایل فراوری بی کیفیت، آماده ایم برای ورود تکنولوژی میلیون ها دلار هزینه کنیم

به گزارش خبرنگار ، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی در نشست رویداد تجاری فناوری های پیشرفته ایران که امروز برگزار گردید، گفت: در بخش سرمایه گذاری در اقتصاد جای نگرانی وجود دارد چرا که مسائل نظام پولی یکی از این موارد است.

وی با اشاره به اینکه دربخش مولد پالایش دهی مناسب وجود ندارد گفت: باید کوشش گردد که با سیاست تشویقی یک سیاست حمایت گرایانه در کشور فراوری کرد که بتوان خلا آن را در کشور حل کرد.

وی در ادامه با اشاره به شعار مطرح شده در گزارش شاخص عالی دنیای سال 2018 با عنوان بیاید دنیا را نو آوری تربیت کنیم اضافه کرد: این شعار حاکی از ضرورت پرداختن به موضوع نوآوری در حل چالش های افتصادی و زیست محیطی است، این موضوع در شرایط فعلی افتصاد کشور از اهمیت خاصی روبه روست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تحریم ها یکی از مسائل موجود در کشور است اظهار کرد: این امر توانسته یک شکاف عمیق بین ما و دنیا بوجود آورد.

شافعی در ادامه نسبت به فراوری کالا هایی که بزودی از بازار مصرف داخل حذف می شوند ابراز تاسف کرد و توضیح داد: این امر می تواند رقابت ما را در بازار های دنیای خدشه دار کند.

شافعی با اشاره به اینکه پُر کردن شکاف تکنولوژی جز ضروریات مولد اقتصاد است اضافه کرد: باید کوشش گردد تا با روش های جدید بتوانیم این شکاف را در اقتصاد جبران کنیم.

شافعی در ادامه ضمن انتقاد از فراوری بی کیفیت در اقتصاد گفت: کهنگی ماشین آلات و تکنولوژی و مصرف بالا از دلایل فراوری نامطلوب است.

به گفته شافعی، باوجود دانشجویان نخبه و فعال در اتاق بازرگانی می توان در جهت پویایی کشور گام برداشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت؛ در حال حاضر آماده ایم برای ورود تکنولوژی میلیون ها دلار هزینه کنیم که بخشی از آن به ارتقا دانش نیروی انسانی اختصاص یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 164

به "شافعی مطرح نمود؛ کهنگی ماشین آلات دلایل فراوری بی کیفیت، آماده ایم برای ورود تکنولوژی میلیون ها دلار هزینه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شافعی مطرح نمود؛ کهنگی ماشین آلات دلایل فراوری بی کیفیت، آماده ایم برای ورود تکنولوژی میلیون ها دلار هزینه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید