تور ارزان فرانسه: سفیر فرانسه: در همه چیز تجدیدنظر خواهیم کرد

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، ژان پیر تبو سفیر فرانسه در استرالیا امروز آدینه در مصاحبه با رسانه ها، حرکت اخیر کانبرا در لغو قرارداد ساخت زیر دریایی با پاریس را اقدامی بچگانه توصیف کرد.

تور ارزان فرانسه: سفیر فرانسه: در همه چیز تجدیدنظر خواهیم کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

وی که قرار است به کانبرا بازشود، گفت: من باید در همه چیز تجدید نظر کنم، چرا که وقتی در خصوص اهمیت چیزی صحبت می کردیم و بعد متوجه می شویم که اینها کلماتی توخالی هستند، پس چه چیزی حقیقت داشت؟ چه چیزی هنوز واقعیت دارد؟

سفیر فرانسه در استرالیا بعلاوه اضافه کرد که با دستورالعمل های شفاف و واضح دولتش به منظور ارزیابی مجدد روابط پاریس با کانبرا برمی شود اما جزئیات بیشتری در خصوص راهبرد آینده کشورش ارائه نکرد.

پیشتر هم فیلیپ اتین سفیر فرانسه در آمریکا که از واشنگتن فراخوانده شده بود، به آمریکا بازگشت.

استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندوپاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس(AUKUS) شده بود.

مطابق این معاهده تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به اسم خنجر خوردن از پشت یاد کرد و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخوانده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1871

به "تور ارزان فرانسه: سفیر فرانسه: در همه چیز تجدیدنظر خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: سفیر فرانسه: در همه چیز تجدیدنظر خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید