حمله شدید مقامات آمریکایی به ترامپ

به گزارش مجله وتورلد، افشای مکالمه دونالد ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا برای ابطال آرای جو بایدن توسط روزنامه واشنگتن پست، موجی از خشم و واکنش گسترده مقامات آمریکا را در پی داشته به طوری که بعضی از آنان خواهان استعفای هر چه زودتر رییس جمهوری شدند.

حمله شدید مقامات آمریکایی به ترامپ

روزنامه واشنگتن پست یکشنبه شب فاش کرد که ترامپ به تازگی با مقامات جورجیا برای تغییر آرای انتخابات 2020 در این ایالت تماس گرفته است.

این روزنامه آمریکایی اضافه نمود رییس جمهوری آمریکا در این تماس تلفنی از مقامات جورجیا خواسته است که با تغییر آرا شکست وی در برابر بایدن نامزد دموکرات ها در این ایالت را تغییر دهند.

واشنگتن پست براساس نوار صوتی که به دستش رسیده گزارش داد، در این گفت وگوها، ترامپ از برد رافنسپسرگر وزیر ایالت جورجیا می خواهد تا راهی پیدا کند که فاصله بیش از 11 هزار رای وی با بایدن را کاهش دهد.

ترامپ می گوید: مردم جورجیا و کشور عصبانی هستند و هیچ مسئله ای پیش نمی آید اگر شما بگویید که در شمارش مجدد آرا، نتایج انتخابات تغییر نموده است.

ترامپ در ادامه تاکید می نماید که تنها چیزی که من می خواهم هماهنگ کردن 11 هزار و 780 رای است، ما انتخابات را در جورجیا برده ایم.

به دنبال افشای این مکالمه تا کنون چندین تن از مقامات آمریکا در خصوص این کوشش ترامپ موضع سختی گرفته اند.

کاملا هریس

کاملا هریس معاون بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا گفت: تماس تلفنی ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا صدای ناامیدی رئیس جمهوری را نشان می دهد.

هریس در ادامه اضافه نمود: این مکالمه مطمئنا صدای ناامیدی است، سوء استفاده از قدرت توسط رییس جمهوری در این مکالمه کاملا مشاهده می گردد.

الکسندریا اوکاسیو کورتز

الکسندریا اوکاسیو کورتز عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: وی فکر می نماید تماس ترامپ و اعمال فشار بر وزیر ایالتی جورجیا برای لغو شکست وی در این ایالت، جرمی است که شایسته استیضاح است.

وی اذعان کرد که تمام مکالمه منتشر شده در واشنگتن پست را گوش ننموده اما معتقد است که اقدامات ترامپ مستلزم تحریم است.

هانگ جانسون

هانگ جانسون نماینده دموکرات جورجیا خاطرنشان کرد که وی موضوع مکالمه ترامپ برای لغو آرای انتخاباتی در جورجیا را امروز دوشنبه در مجلس نمایندگان مطرح خواهد نمود.

وی مکالمه ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا را نقض قانون ایالتی و فدرال خواند.

جانسون در پیغام توییتری نوشت: فردا (دوشنبه) طرح محکومیت ترامپ را به مجلس نمایندگان ارائه خواهم کرد. وی باید استعفا کند.

آدام کینزینگر

آدام کینزینگر نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان در پیغام توییتری درخواست ترامپ برای ابطال آرای بایدن در ایالت جورجیا را مخوف و ترسناک خواند.

وی نوشت: از نظر هر عضو کنگره که اعتراض به نتایج انتخابات دارد این مکالمه کاملا وحشتناک است، شما نمی توانید با توجه به این مسئله با وجدان پاک این کار را نادیده بگیرید.

دیک دوربین

دیک دوربین سناتور ایالت ایلینوی و یکی از رهبران حزب مجلس سنا گفت: مکالمه ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا چیزی کمتر از انجام تحقیقات کیفری علیه ترامپ ندارد.

دوربین اضافه نمود: کوشش ننگین ترامپ برای ترساندن یک مقام منتخب به منظور ابطال آرا در یک ایالت، در حقیقت حمله به قلب دموکراسی ما است و این اقدام چیزی جز انجام تحقیق کیفری ندارد.

مشاور بایدن

باب باوئر مشاور ارشد بایدن در بیانیه ای خاطرنشان کرد که گفت وگوی ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا بیانگر ماجرای ننگین حمله رییس جمهوری به دموکراسی آمریکا است.

باوئر اضافه نمود: ما اکنون اسناد غیرقابل انکاری داریم که یک رییس جمهوری به یک مقام حزب خود فشار آورده و او را تهدید نموده تا شمارش آرای قانونی یک ایالت را لغو کند و دیگری را به جای آن برنده انتخابات معرفی کند.

معاون دادستان سابق آمریکا

به دنبال افشای مکالمه ترامپ با مقامات انتخاباتی جورجیا برای تغییر آرای انتخاباتی، نیل کاتیال معاون دادستان آمریکا در دوران باراک اوباما لحن ترامپ را مثل رییس مافیا خواند و تاکید نمود که البته وی رئیس مافیا باهوشی نیست.

کاتیال در گفت و گو با شبکه ام اس ان بی سی، مکالمه ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا را با روشی که مردم در جرایم سازمان یافته صحبت می نمایند، مقایسه کرد.

وی اضافه نمود: من نیز گزارش واشنگتن پست را خوانده ام و باید گفت که می دانید شاید این طور حرف زدن مثل دوران اتحاد جماهیر شوروی است اما مطمئناً راهی که وی دنبال می نماید راستا دولت های سابق آمریکا نیست.

برنی سندرز

برنی سندرز یکشنبه شب در واکنش به گزارش واشنگتن پست در خصوص آخرین کوشش های ترامپ برای تغییر آرای انتخاباتی در جورجیا گفت: شما دیگر رییس جمهوری نخواهید بود.

سناتور دمکرات آمریکا در پیغام توییتری نوشت: نه دونالد ترامپ، هیچ رایی برای یافتن پیروزی شما وجود ندارد. مردم آمریکا انتخاب خود را نموده اند و در ساعت 12:01 بعد از ظهر 20 ژانویه(اول بهمن)، شما دیگر رئیس جمهور نخواهید بود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1457

به "حمله شدید مقامات آمریکایی به ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله شدید مقامات آمریکایی به ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید