توافق مسکو-آنکارا برای ایجاد مرکز رصد آتش بس بین باکو-ایروان

به گزارش مجله وتورلد، وزرای دفاع روسیه و ترکیه بر سر ایجاد یک مرکز در جمهوری آذربایجان برای رصد آتش بس بین باکو و ایروان موافقت کردند.

توافق مسکو-آنکارا برای ایجاد مرکز رصد آتش بس بین باکو-ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه از توافق مسکو و آنکارا بر سر ایجاد مرکزی برای رصد آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و حلوصی آکار همتای ترکیه ای وی روز چهارشنبه بر سر ایجاد مرکزی برای رصد آتش بس بین ارمنستان و آذربایجان توافق کردند. این مرکز که در جمهوری آذربایجان تاسیس می گردد، اطلاعات مرتبط با رصد آتش بس در قره باغ کوهستانی را جمع آوری ، خلاصه و آنالیز می نماید.

وزیر دفاع روسیه در این زمینه بیان کرد: پس از مذاکرات تفاهم نامه ای برای ایجاد یک مرکز مشترک برای کنترل آتش بس در منطقه قره باغ امضا شد. حضور صلح بانان روس ثبات در منطقه را تضمین، مهاجرت پناهجویان را متوقف و بازگشت آنها به محل زندگی خود را تسهیل می نماید.

وی اظهار داشت که تصمیم برای ایجاد یک مرکز نظارت مشترک امکان کنترل قابل اعتماد بر پیروی طرفین از رژیم آتش بس را می دهد و مبنای محکمی برای حل منازعات در طولانی مدت است.

روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه توافقنامه مشترکی در خصوص پایان خصومت در قره باغ امضا کردند. بر اساس این توافق، طرفین با استقرار 1960 صلح بان صلح روس در منطقه موافقت کردند.

طبق مفاد این آتش بس مقرر شد هر دو طرف موقعیت های سرزمینی فعلی خودشان را به شکلی که در حال حاضر هست، حفظ نمایند؛ این به معنی آن است که دستاوردهای نظامی به دست امده برای جمهوری آذربایجان از زمان شروع درگیری ها حفظ خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1291

به "توافق مسکو-آنکارا برای ایجاد مرکز رصد آتش بس بین باکو-ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق مسکو-آنکارا برای ایجاد مرکز رصد آتش بس بین باکو-ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید