تحصیلات در خراسان شمالی سه سال عقب تر از میانگین کشوری

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: میانگین تحصیلات در این استان نسبت به میانگین کشوری سه سال عقب تر است.

تحصیلات در خراسان شمالی سه سال عقب تر از میانگین کشوری

مودی در نشست خبری که یکم دی ماه در محل این اداره کل برگزار گردید، با اشاره به اینکه تحصیلات 12 سال است، اظهارکرد: میانگین تحصیلات در این استان هفت سال و سه ماه است.

وی با بیان اینکه درصد باسوادی در جمعیت 10 تا 49 سال این استان در سال 95، 92.85 درصد بوده است، اضافه نمود: این عدد هم اکنون به 96.5 درصد رسیده و با رشد سه درصدی روبرو بوده است.

مودی ادامه داد: درصد باسوادی در بانوان این استان 95.6 درصد بوده که پنج درصد رشد داشته و این درصد در مردان استان 96.89 درصد بوده که 1.5 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه مقدار باسوادی در منطقه ها شهری استان با رشد دو درصدی روبرو بوده و به عدد 98.5 درصد رسیده است، بیان نمود: در حال حاضر مقدار باسوادی در روستاهای استان 93 درصد با 5.5 درصد رشد بوده است.

به گفته این مقام مسئول بالاترین درصد باسوادی در استان در شهرستان گرمه با 99 درصد و کمترین آن در راز و جرگلان با 91.5 درصد بوده است.

وی اعلام نمود: در سرشماری سال 95 در این استان 39 هزار و 216 نفر بیسواد وجود داشته که طی چهار سال اخیر 14 هزار نفر از این تعداد باسواد شدند و هم اکنون 25 هزار بیسواد به جای مانده که این اداره کل فقط 9 هزار نفر از آن ها شناسایی نموده و می شناسد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه گفت: این اداره کل طی سال تحصیلی نو 186415 دانش آموز را تحت پوشش واقع شده است که درصد پوشش آن 114 درصد است.

وی اضافه نمود: یک سوم از این دانش آموزان تکرار پایه داشته اند و دو سوم از آن ها نیز بازماندگان از تحصیل بودند که جذب شده اند.

به گفته مودی از تعداد بازماندگان تحصیلی جذب شده به مدارس در سال تحصیلی سال جاری دو هزار نفر دانش آموزان عشایری بوده اند.

وی ادامه داد: بعلاوه 20 هزار نوآموز نیز ثبت نام شده اند که امر ثبت نام نیز ادامه دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا با شیوع ویروس کرونای اُمیکرون مدارس تعطیل خواهند شد و یا خیر؟ گفت: شنبه هر هفته ستاد کشوری مدیریت کرونا برگزار می گردد که در این ستاد وزارت آموزش و پرورش نیز عضو است و مسائل مطرح می گردد.

وی اضافه نمود: ستاد کرونای استانی نیز برگزار می گردد و آموزش و پرورش تابع تصمیمات این ستاد است اما هنوز چیزی در مورد تعطیلی مدارس تایید و ابلاغ نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1979

به "تحصیلات در خراسان شمالی سه سال عقب تر از میانگین کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیلات در خراسان شمالی سه سال عقب تر از میانگین کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید