ایتالیا به حضور نظامی خود در افغانستان انتها داد

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از عرب نیوز، لورنزو گویرینی (Lorenzo Guerini) وزیر دفاع ایتالیا امروز چهارشنبه اعلام نمود که تمامی نظامیان این کشور از افغانستان خارج شده اند.

ایتالیا به حضور نظامی خود در افغانستان انتها داد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

وزیر دفاع ایتالیا در این خصوص گفت: مأموریت نظامی ایتالیا در افغانستان تمام شده است؛ اما تعهدات جامعه بین المللی از جمله ایتالیا نسبت به مسایل افغانستان انتها نمی یابد.

این در حالیست که در طول دو دهه اشغالگری نظامیان خارجی به سرکردگی آمریکا در افغانستان، حملات تروریستی و ناامنی در این کشور به شدت افزایش یافته است.

ارتش آلمان هم پس از گذشت دو دهه خاتمه شامگاه سه شنبه 29 ژوئن (8 تیرماه) 2021 خروج نظامیان خود از خاک افغانستان را به انتها رساند.

بدین ترتیب، مأموریت این کشور در خاک افغانستان که مرگبارترین مأموریت نظامی آلمان از زمان جنگ جهانی دوم به تعداد می رود، به طور رسمی انتها یافت.

پیش از این وزیر دفاع آلمان از خروج نیروهای این کشور از خاک افغانستان تا یازدهم سپتامبر سال 2021 و همزمان با سایر نیروهای خارجی خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1758

به "ایتالیا به حضور نظامی خود در افغانستان انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا به حضور نظامی خود در افغانستان انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید