انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی نیازمند 10 میلیارد دلار اعتبار است

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران: استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر آب از نیازهای مطرح در استان خراسان است که در این راستا بحث انتقال آب از دریای عمان را پیگیر هستیم که برای انتقال آب از دریای عمان 10میلیارد دلار براورد شده است.

انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی نیازمند 10 میلیارد دلار اعتبار است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در شورای برنامه ریزی خراسان رضوی اظهار کرد: پروژه هایی که با پیشرفت 60 درصد در استان وجود دارد 97 پروژه است که به دستگاه ها ارسال شده است. در حال حاضر آب از نیازهای مطرح در استان خراسان است که در این راستا بحث انتقال آب از دریای عمان را پیگیر هستیم که برای سه سال مطرح شده است.

وی اضافه نمود: برای انتقال آب از دریای عمان 10 میلیارد دلار براورد شده است همچنین تامین اصلاح شیوه های آب کمک ، کشت واصلاح شیوه های ابکمک مطرح است که با توجه به حضور میلیون ها زائر در شهر مشهد از محورهای اصلی است.

رشیدیان اعلام نمود: زیارتی بودن شهر مشهد و حجم بالای زائرین و احیای ردیف ماده 12 برنامه پنجم است که برنامه ریزی شده و بحث تامین امکانات زیربنایی برای طرح های موتور محرکه استان مدنظر قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی توضیح داد: یکی دیگر از مباحث مورد توجه در استان خراسان رضوی راه ها و راه اهن است و با توجه به حجم رفت و آمد زائران که در چشم انداز با بالای 40میلیون نفر خواهد رسیدباید راه ها و حمل و نقل را متناسب کرد استان در بزرگراه ترانزیتی قرار گرفته است و راه آهن مشهد ،گرگان که مصوبه ان آمده است و برقی کردن راه اهن مشهد، تهران که سال گذشته 12 میلیون زائر جابه جا نموده است و خط جدید سریع و السیر مشهدبه تهران نیز کارهای مطالعاتی آن صورت گرفته است.

وی عنوان نمود: فعالیت راه آهن خواف به هرات نیز برای رسیدن به دسترسی سریع تر به افغانستان از جمله طرح های استراتژیک است و راهاهن مشهد دوغارون که کلنگ آن خوره است و راه آهن مشهد به زاهدان نیز مصوب شده است تا علاوه بر حوزه مسافربری در حوزه حمل بار نیز تسهیل داشته باشیم.

رشیدیان اضافه نمود: یکی دیگر از شاخص های استان پروژه حرم تا حرم است و احداث جاده ترانزیتی مشهد به سرخس که کنده کاری ان به اتمام رسیده است.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه 3 هزار و 200 میلیارد تسهیلات از بانک ها داشته ایم عنوان نمود: یکی از مسائل اساسی در بخش سرمایه گذاری خصوصی سرمایه در گردش است که برای حوزه دامداری و کشاورزی دست و پا گیر بود اما از طرفی بخش خصوصی با بیش از 90درصد حضور در بخش خصوصی رتبه اول را در کشور دارد و این استان ظرفیت های بالایی برای جذب سرمایه گذاری دارد.

وی اضافه نمود: در خراسان رضوی زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی نیز در استان فراهم است بطوری که 317 شرکت خارجی که عمده انها از کشورهای حوزه خلیج فارس هستند ثبت شرکت نموده اند و زمینه برای بروز سرمایه گذاری فراهم است.

رشیدیان با اشاره به اینکه قطار شهری مشهد از نیازهای مهم مردم است عنوان نمود: یک ماه گذشته کنده کاری خط دو قطار شهری به اتمام رسیده استو با تامین اعتبار به اتمام خواهد رسید همچنین خط سه نیز باید وارد قرار داد شویم و خط یک نیز بحث گسترش ان به اتمام رسیده است.

استاندار خراسان رضوی اضافه نمود: در بافت فرسوده حرم مطهر رضوی از مسائل جدی آن سرمایه گذاری است بحث جذب سرمایه خارجی و اجازه 4درصد تملک خارجی در حوزه سرمایه گذاری خارجی می توانیم اجرا کنیم بحث حاشیه نشینی بعد از تهران بزرگترین حوزه حاشیه نشینی است، قطار مشهد، گلبهار با توجه به سرمایه گذاری و توسعه گلبهارو سرریز جمعیت مشهد به گلبهار نیازمند راه اندازی این قطار است.

وی اعلام کرد: پروژه های بالای 60درصد 97 پروژه در استان داریم که 39 پروژه در حوزه فولاد است دربحث انرژی های تجدید پذایر مانند آفتابی و بادی نیز در نیشابورشهرک انرژی های تجدیدپذیر را احداث خواهیم کرد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 308

به "انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی نیازمند 10 میلیارد دلار اعتبار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب دریای عمان به خراسان رضوی نیازمند 10 میلیارد دلار اعتبار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید