انتقاد موسوی از سکوت اروپا در قبال سرکوب وحشیانه مردم در آمریکا

به گزارش مجله وتورلد، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سکوت اروپا در قبال سرکوب وحشیانه مردم در آمریکا و استانداردهای دوگانه آنها در دفاع از حقوق بشر انتقاد کرد.

انتقاد موسوی از سکوت اروپا در قبال سرکوب وحشیانه مردم در آمریکا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) با انتشار تصاویری از برخوردهای خشونت آمیز با معترضان در آمریکا، از سکوت اروپا در قبال سرکوب وحشیانه مردم در آمریکا انتقاد کرد.

وی در همین خصوص در توئیتی نوشت: در حالی که رژیم آمریکا حق تنفس را از مردم خود سلب نموده و به صورت وحشیانه ای، اعتراضات مسالمت آمیز را سرکوب می نماید، سکوت کرکننده به اصطلاح مدافعان حقوق بشر در اروپا و فراتر از آن، بار دیگر دورویی، ریاکاری و استانداردهای دوگانه آن ها را به منصه ظهور رسانید.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران (سه شنبه) 13 خرداد ماه در پیامی توئیتری به سکوت دولت های غربی در قبال سرکوب اعتراضات در آمریکا پرداخت و عنوان نمود: با وجود قتل بی رحمانه یک سیاه پوست دیگر و چندین روز سرکوب خشونت آمیز اعتراضات در ایالات متحده، دولت های غربی سکوت نموده اند و تب حقوق بشری خود را به فراموشی سپرده اند. تصور کنید که اگر این وقایع در کشورهای غیر غربی رخ می داد، چه واکنشی نشان می دادند.

پس از قتل جرج فلوید شهروند سیاه پوست به دست پلیس آمریکا، شهرهای عظیم آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات و اعتراضات ضد نژادپرستانه بوده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک فرد سیاه پوست را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پلیس فدرال این کشور و پلیس این شهر مدعی انجام تحقیقات لازم درباره یافتن علت دقیق مرگ این مرد رنگین پوست شدند.این مرد سیاه پوست که حدود 40 سال داشت با رفتار خشن پلیس رو برو شد که به دستان او دستبد زده و او را با صورت روی زمین خواباندند. پلیس مدعی شد که این مرد 40 ساله مظنون به جعل اسناد بوده و مسائل پزشکی داشته و بعد از انتقال به بیمارستان با خودروی امدادی جان خود را از دست داده است. این در حالی است که در فیلم های منتشر شده از سوی عابران در این صحنه که در شبکه های اجتماعی نیز انعکاس زیادی داشت، این مرد سیاه پوست با فشار زانوی یک افسر پلیس مینیاپولیس روبرو شده و مرتب فریاد می زد، نمی توانم نفس بکشم.

در این میان مقامات جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای خشونت انجام شده و نژادپرستی در آمریکا واکنش هایی را نسبت به این اتفاقات نشان دادند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1106

به "انتقاد موسوی از سکوت اروپا در قبال سرکوب وحشیانه مردم در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد موسوی از سکوت اروپا در قبال سرکوب وحشیانه مردم در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید