آرامش شهروند باید اولویت مدیریت شهری باشد

به گزارش مجله وتورلد، شهر: عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران گفت که باید آرامش شهروندان در شهر در اولویت برنامه های مدیریت شهری قرار گیرد.

آرامش شهروند باید اولویت مدیریت شهری باشد

به گزارش خبرنگار شهر، احمد مسجد جامعی، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در هفتمین جشنواره جایزه تهران که عصر امروز ،2 اسفند، برگزار گشت، گفت: مسئله تهران سهل و ممتنع شده و فکر می کنیم مسئله ساده ای است. پیچیدگی های مسئله باعث می گردد به کند و کاو در آن نپردازیم و تصمیمات سریع بگیریم.

او ادامه داد:از سوی دیگر بین روح و جان شهر تناسب برقرار نمی کنیم. ساخت و ساز انجام می دهیم اما نمی دانیم شهروند چه آرزویی دارد. ممکن است شهر افسانه ای بسازیم اما آرامشی در آن نباشد. نمونه هایی از شهرک های صنعتی از این دست داشته ایم.

مسجد جامعی گفت: وقتی طرحی اجرا می گردد باید به نسبت طرح با طبیعت، تاریخ و جامعه محلی پاسخ دهیم. با همه این موارد معلوم نیست به ارامش شهروندان یاری کنیم. در مدیریت شهری اولین مسئله حقوق و ارامش شهروندان است.

او با اشاره به چند پروژه اجرایی گفت: خاطرات شهر را از بین می بریم و شهر بدون خاطره مثل شهر بدون انسان است. اولویت ما به عنوان مدیریت شهری باید شهروند باشد.

مسجد جامعی به طرح مجلس درباره انتخابات شورا اشاره نمود و گفت: اولین انتخاب مدنی در تهران که همه گروه ها می توانستند در ان شرکت نمایند انتخابات بلدیه بود. انتخابات مجلس که پیش از آن برگزار گشت با حضور همه اقشار جامعه و گروه ها نبود. تهران آن موقع 250 هزار نفر بود و 30 نفر انجمن بلدیه بود، امروز تهران 8 میلیون جمعیت دارد و در شورای شهر 21 نفر نماینده حضور دارند.

او ادامه داد: مشکل این است که در نیازهای مردم و در وضع گذشته کنکاش نکردیم. قرار نیست در گذشته در جا بزنیم و گذشته را تکرار کنیم بلکه باید پله ها را افزایش دهیم و روزآمد شویم تا گذشته به آینده وصل گردد.

عضو شورای شهر تهران گفت: برای نوشتن بودجه باید مهم ترین مسائل مردم در تهران را بدانیم . اگر مسئله عمده مردم آلودگی هوا و رفت و آمد است باید به این نیازها توجه گردد.

در این مراسم، از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد و بیانیه پایانی جشنواره نیز قرائت شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1536

به "آرامش شهروند باید اولویت مدیریت شهری باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش شهروند باید اولویت مدیریت شهری باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید