900 کیلومتر راه عشایری گچساران احتیاج به بازسازی دارد

به گزارش مجله وتورلد، رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت:برای بازگشایی و ترمیم راه عشایری در منطقه ها مختلف این شهرستان نیازمند اعتبار هستیم.

900 کیلومتر راه عشایری گچساران احتیاج به بازسازی دارد

علی عباس سعادت اضافه کرد: برای ترمیم و بازگشایی جاده های عشایری گچساران براساس برآوردهای صورت گرفته بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

او گفت: یکهزارو 200 کیلومتر راه عشایری در شهرستان گچساران وجود دارد که 75درصد از این راه ها تخریب و احتیاجبه بازگشایی دارد.

سعادت توضیح داد: این راه ها در منطقه ها دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی واقع شده است.

او با بیان اینکه تاریخ کوچ عشایر به منطقه ها قشلاقی گچساران در آبان سال جاری است ابراز کرد: بارندگی سال جاری به 900 کیلومتر از راه های عشایری این شهرستان خسارت زد که قبل از کوچ عشایر باید بازگشایی و بازسازی گردد.

سعادت گفت: 2 هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از 12 هزار نفر در منطقه ها عشایری این شهرستان از جمله دریلا، باباکلان، هلیگان کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی ..سکونت دارند.

او ادامه داد: سالانه در فصل بارندگی بیش از 80 درصد از جاده های عشایری این شهرستان مسدود می شوند که احتیاج به اعتبار کافی برای بازگشایی این جاده ها هستم.

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: 900 کیلو متر از جاده های عشایری این شهرستان برای بازسازی و بازگشایی به مناقصه رفته و بزودی عملیات اجرایی آن شروع می گردد.

به گفته سعادت : بعلاوه بر اثر بارندگی سال جاری و سال های گذشته ابنیه های فنی منطقه ها عشایری این شهرستان دچار خسارت شده اند که برای بازسازی ، ترمیم و بهسازی احتیاجمند اعتبار است.

منطقه ها قشلاقی شهرستان گچساران سالانه محل استقرار و سکونت حدود دو هزار خانوار عشایر کوچرو از منطقه ها سردسیری استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

عشایر گچساران 300 هزار راس دام را پرورش می دهند.

عشایر این شهرستان شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترک های قشقایی و دره شوری در منطقه های مانند دریلا، آبگندی و کلاغ نشین سکونت دارند.

این قشر مولد سالانه 2 هزار و 700 تن گوشت قرمز ، 6 هزار و 480 تن انواع فرآورده های لبنی، 150 تن پشم و 25 تن گوشت سفید فراوری می نمایند.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2173

به "900 کیلومتر راه عشایری گچساران احتیاج به بازسازی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "900 کیلومتر راه عشایری گچساران احتیاج به بازسازی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید