7 [ ایده عالی ] برای طراحی فضاهای کوچک و آپارتمانی

به گزارش مجله وتورلد، امروز طراحی فضاهای کوچک یک چالش پیش پا افتاده نیست. در حال حاضر، بسیاری از تهرانی ها و ساکنین کلان شهرها درگیر آپارتمان نشینی و سکونت در فضاهای کوچک و کم جا هستند. با این حال، طراحان طی فرایند ای سعی بر اجرای طراحی داخلی با توجه به ابعاد کوچک دارند. حال ما قصد داریم نگاهی گذرا به این نکات مهم بیاندازیم.

7 [ ایده عالی ] برای طراحی فضاهای کوچک و آپارتمانی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

اهمیت طراحی فضاهای کوچک

با وجود آنکه سکونت در محیط کوچک و کم حجم راحت تر است، اما، چگونگی جا دادن همه اسباب و اثاثیه امری قابل تامل می باشد. از آنجا که تمایل داریم همه وسایل را درون حداقل فضا جا بدهیم تا فراهم آورنده اسباب آسایش خود باشیم، احتمال می رود با چالش عظیم تری روبرو باشیم. همانقدر که طراحی فضاهای کوچک سرگرم نماینده به نظر می رسد، ملزوم به رعایت بعضی نکات تخصصی است.

بعضی نکات مهم در مبحث طراحی فضاهای کوچک

با تفاسیر فوق، درمی یابیم المان های طراحی فضاهای کوچک ملزم اشراف داشتن به نکات دیزاین بوده تا بتوان کلیت ابعاد را عظیم تر نشان داد.

ما در ادامه مقاله قصد داریم بعضی نکات به ظاهر جزئی اما مهم در طراحی فضای کوچک منازل را آنالیز نمائیم. این موضوع قطعا به شما یاری نموده تا از حداقل فضا استفاده بهینه تری داشته باشید.

میز گرد کوچک بگذارید

به خاطر داشته باشید، میز گرد کوچک نمی تواند فقط به گردهمایی صبحانه ختم شود. تعبیه میز گرد کوچک قادر به افزایش هوشمندانه فضا و همچنین، جمع آوری اعضای خانواده در گوشه ای از همان فضا خواهد بود.

بنابراین، سعی کنید میز ناهارخوری غول پیکرتان را با یک میز گرد کوچک عوض کنید تا فضای بیشتری فراهم آورید. این نکته جزئی از نکات طراحی فضاهای کوچک است.

هوشمند باشید

وقتی فضایتان محدود است و قصد ندارید من باب طراحی فضاهای کوچک اثاثیه عظیم و تازه ای خریداری نمائید، از همان وسایل خود به طرزی هوشمندانه استفاده کنید. به عنوان مثال، از یک جایگاه به منزله میز پاتختی استفاده کنید. و روشنایی های دیواری را جایگزین آباژور کنید تا فضای بیشتری فراهم بیاورید.

ضمن طراحی فضای کوچک، قادر خواهید بود از پالت رنگی آبی فیروزه ای استفاده کنید. آبی فیروزه ای یک انتخاب ایده آل برای طراحی اتاق شاد و کوچک محسوب می شود.

لیست قیمت خرید آباژور ایستاده [ 44 مدل پر فروش ] مدرن و شیک

درب کشویی نصب کنید

سیستم درب های کشویی با پنجره های شیشه ای امکان رد و بدل شدن نور و روشنایی بین دو فضای تفکیک شده را در اختیار ساکنین قرار می دهند.

یکی از مزایای سیستم درب های کشویی این است که در صورت عدم استفاده، می توان آن ها را به یک طرف دیوار کشید. بنابراین، می توان حدس زد که این سیستم ها نقش موثری در طراحی فضاهای کوچک داشته باشند. و نسبت به سیستم درب های معمولی باز و بسته شو جای کم تری اشغال می نمایند.

به فکر میز تحریر دیواری باشید

آیا فکر می کنید طراحی فضاهای کوچک جای دیزاین دفتر کار خانگی نیست؟

بهتر است دوباره فکر کنید. میزهای تحریر دیواری جزء گزینه های انتخابی پیش رویتان خواهند بود. این مدل میزهای تحریر با نصب روی دیوار کمترین جای ممکن را می گیرند و حسابی کارتان را راه می اندازند. علاوه بر این، شما می توانید بالای میز تحریرتان قفسه های دیواری نصب کنید تا فضای بیشتری فراهم آورید.

لیست قیمت خرید میز جلو مبلی [ 43 مدل پر فروش ] چوبی ، MDF ، شیشه ای

مبلمان عظیم تر اما کم تر بگذارید!

ممکن است عنوان بالا در ابتدا کمی احمقانه به نظر برسد، اما، مبلمان عظیم کم تر قادر است فضا را عظیم تر از آنچه هست، نشان بدهد.

اگر به دنبال اجرای المان های طراحی فضاهای کوچک هستید، باید در مقابل میل به چیدن مبلمان آن هم پشت به دیوار مقاومت کنید. در عوض، باقی گذاشتن مقداری فضای باز پشت مبلمان فضایتان را عظیم تر و زیباتر نشان می دهد.

به چیدمان عمودی فکر کنید

طراحی فضاهای کوچک نباید به چیدمان در کلیت فضا ختم شود. این موضوع می تواند شامل جزئی ترین فضاهای مابین که بلااستفاده مانده، نیز باشد. به عنوان مثال، سقف ها را با اثاثیه عمودی نظیر لوسترهای آویز و بلند تزئین کنید.

در بعضی جاها تعبیه کتابخانه های عمودی و کابینت های مرتفع را از یاد نبرید. این عناصر به ظاهر جزئی قادرند ابعاد فضایتان را از لحاظ عمودی بودن عظیم تر و بلندتر نشان بدهند. هر چه فضایتان عمودی نشان داده شود، اغراق در عظیمنمایی آن بازخورد بهتری خواهد داشت.

قیمت و خرید مبلمان و مبل کلاسیک مدرن، ارزان و فرانسوی

پارتیشن شیشه ای قرار بدهید

تفکیک فضا یکی از فاکتورهای مهم طراحی فضاهای کوچک است. آن هم وقتی که تفکیک فضا با استفاده از نصب پارتیشن های شیشه ای صورت بگیرد. بنابراین، بعضی دیوارها را خراب کنید، پنجره های عظیم اجرا کنید و یا از درب ها یا پارتیشن های شیشه ای به منظور دید باز و اتصال فضاهای مجاور استفاده نمائید.

استفاده از پارتیشن بندی شیشه ای قادر است فضا را در عین تفکیک روشن تر و دلبازتر جلوه بدهد. رد و بدل انوار و روشنایی نقش موثری در اوهام بصری نیز دارد.

منبع: اتاق
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1284

به "7 [ ایده عالی ] برای طراحی فضاهای کوچک و آپارتمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 [ ایده عالی ] برای طراحی فضاهای کوچک و آپارتمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید