7خاصیت شگفت انگیز برگه زردآلو

به گزارش مجله وتورلد، برگه زردآلو سرشار از انرژی است. یک فنجان برگه زردآلو حدود 313 کالری دارد، آن ها بعلاوه سرشار از پتاسیم، فیبر، آهن و ویتامین A ،C و E هستند.

7خاصیت شگفت انگیز برگه زردآلو

محتوای فیبر برگه زردآلو می تواند در درمان یبوست نقش داشته باشد، این میوه ها بعلاوه منابع خوبی از لوتئین و زآگزانتین هستند، دو آنتی اکسیدان که برای تقویت سلامت چشم شناخته شده است. در ادامه این مطلب به آنالیز فواید برگه زردآلو برای سلامتی بدن می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

سرشار از مواد مغذی

برگه زردآلو سرشار از مواد مغذی حیاتی است. آن ها سرشار از پتاسیم، فیبر و چندین ماده مغذی دیگر هستند.

به کاهش وزن یاری کند

همانطور که گفته شد برگه زردآلو کالری بالایی دارد. اما بعلاوه حاوی فیبر هستند و مصرف میانه آن ها ممکن است به لاغری و کاهش وزن شما یاری کند. شش عدد برگه زردآلو (40 گرم) حاوی حدود 10 گرم فیبر است. بعضی تحقیقات بعلاوه نشان می دهد که میوه های تازه و خشک شده می توانند به کاهش گرسنگی، افزایش رضایت از غذا و کاهش مصرف کالری در هنگام مصرف میان وعده یاری نمایند.

درمان کم خونی

آهن موجود در زردآلو می تواند به درمان کم خونی یاری کند. در کم خونی خون شما فاقد اندازه کافی گلبول قرمز سالم (RBC) است. این به دلیل کمبود هموگلوبین (مولکول حامل اکسیژن در خون) رخ می دهد و کمبود هموگلوبین به دلیل کمبود آهن رخ می دهد. مصرف غذاهای غنی از آهن برترین راه برای درمان کم خونی است. برگه زردآلو منبع بسیار خوبی از آهن است. بعلاوه ویتامین C موجود در آن ها باعث افزایش جذب آهن می گردد. بعلاوه برای درمان کم خونی مطلب درمان کم خونی با 4 نوشیدنی مقرون به صرفه و خانگی را بخوانید.

برطرف یبوست

فیبر موجود در برگه زردآلو حجم مدفوع را افزایش داده و حرکت آن را به وسیله روده بزرگ تسریع می نماید. هنگامی که فیبر در روده تخمیر می گردد، اسیدهای چرب زنجیره ای کوتاه (بوتیرات، پروپیونات، استات و غیره) فراوری می نماید. این ها میکروبیوم روده (میکروارگانیسم ها) را با کاهش pH لومینال تغییر می دهند و همین باعث بیشتر شدن قوام، کمیت و تحرک مدفوع و در نتیجه درمان یبوست می گردد.

سلامت چشم

لوتئین و زاگزانتین موجود در برگه زردآلو می تواند به سلامت چشم یاری کند. این مواد مغذی به عنوان فیلترهای نور آبی عمل می نمایند و از بافت های چشم در برابر آسیب فتوتوکسیک محافظت می نمایند. آن ها بعلاوه ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهند.

بهبود تراکم استخوان ها

تراکم پایین مواد معدنی استخوان در زنان مسن و یائسه معمول است. این دلیل اصلی پوکی استخوان، آرتروز و سایر اختلالات استخوانی مشابه است. مقادیر قابل توجه بور موجود در برگه زردآلو می تواند به بهبود تراکم مواد معدنی استخوان یاری کند.

برای سلامت پوست مفید است

زردآلو حاوی بتاکاروتن است که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می گردد. برگه زردآلو نیز به طور طبیعی حاوی ویتامین A (رتینول) است، این ویتامین در سلامت پوست نقش مهمی دارد.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب هوای گرم چه بلایی سر بدن می آورد؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2126

به "7خاصیت شگفت انگیز برگه زردآلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7خاصیت شگفت انگیز برگه زردآلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید